חיפוש
 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

”ראשון אחת” – שינוי כיוון בחברה לביטחון:

 

מועמד סיעת  ”ראשון אחת” לראשות העיר, ממנה את רב גונדר בדימוס, אהרון פרנקו, וניצב בדימוס, אבי כהן, לעמוד בראש צוות 100 הימים שיגבש תוכנית להפעלה מחדש של החברה לביטחון עם הפנים לתושבי ראשל”צ; 

 

מוטי עג’מי ממנה את רב גונדר בדימוס, אהרון פרנקו, וניצב בדימוס, אבי כהן, לעמוד בראש צוות 100 הימים שיגבש תוכנית להפעלה מחדש של החברה לביטחון עם הפנים לתושבי ראשל"צ; 

עג’מי: "החברה לביטחון הפכה למסחטת כספים נגד תושבי ראשל"צ. נחזיר את החברה למקום בו היא משרתת את התושב, מעניקה לו ביטחון אישי ומבטיחה את הסדר במרחב הציבורי"


מעט רקע
ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל מבחינת מספר התושבים עם למעלה מ-270 אלף תושבים הפרוסים ב-24 שכונות. מבחינת שטח מוניציפאלי – העיר היא השנייה בגודלה לאחר ירושלים.
ראשון לציון היא העיר היחידה מבין חמש הערים הגדולות בישראל (ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה ואשדוד) אשר החליטה להפריט את השירותים לתושבים בנושא שמירה על הביטחון, הסדר העירוני, החניה והחניונים, השמירה על איכות החיים של התושבים, שמירה על מטרדי הרעש, הריח ובעלי החיים. מבין הרשויות החברות בפורום ה-15 (15 הערים הגדולות בישראל) רק ראשון לציון ונתניה מחזיקות בחברה עירונית האחראית על נושא הביטחון, הסדר והחניה.
בשנת 2005 החליטה עיריית ראשון לציון להפריט את כלל השירותים הללו, הניתנים ברוב המכריע של הערים הגדולות בישראל על ידי העירייה עצמה, ולהפקיד את הסמכות בידי חברה עירונית – החברה לביטחון.
לאחר מחקר מעמיק ובדיקה של הנושא הגיעה סיעת "ראשון אחת" בראשות מועמדה לראשות העיר, מוטי עג’מי, למסקנה כי על העירייה לבצע חשיבה מחדש לגבי אופן ההפעלה של החברה לביטחון ואופן תפקודה של החברה והאכיפה שהיא מבצעת ברחבי העיר.
מועמד "ראשון אחת" לראשות העיר, מוטי עג’מי, ממנה את תושבי העיר, ניצב בדימוס ורב גונדר בדימוס, אהרון פרנקו, וניצב בדימוס, אבי כהן, אשר הקים את החברה לביטחון ושימש כמנכ"ל הראשון שלה, לעמוד בראש צוות 100 הימים אשר יגבש מסקנות לגבי פעילותה ואופי הפעלתה של החברה לביטחון. הצוות יתחיל לעבוד באופן מיידי, יגבש את המלצותיו ויגיש אותם לראש העיר מוטי עג’מי כבר במהלך 45 הימים הראשונים לכהונתו. הצוות יקבל את אישור עיריית ראשון לציון בישיבת המועצה הראשונה מיד לאחר הבחירות.
עג’מי הגדיר לצוות כי עליו יהיה לגבש חזון חדש לחברה לביטחון בכל היבטי פעילותה וזאת על מנת שתחזור להעניק שירות לתושבי ראשון לציון, שתחזור לשרת את הקהילה והחברה. עג’מי שם דגש כי מטרת העל של החברה לביטחון היא לספק את צורכי כלל תושבי ראשון לציון והעיר בכל ההיבטים של שמירה על הביטחון העירוני, שמירה על הביטחון האישי של התושבים ואכיפה כנגד עבירות חניה, עבירות בתחום המשפחה, עבירות יחסי שכנות ומטרדי רעש, ניקיון, ריח ובעלי חיים.
מועמד "ראשות אחת" לראשות העיר, מוטי עג’מי: "החברה לביטחון הפכה למסחטת כספים נגד תושבי ראשל"צ. לאחר שבחנתי את הנושא החלטתי להקים צוות מיוחד, שבראשו יעמדו רב גונדר בדימוס פרנקו וניצב בדימוס כהן, במטרה לעצור את הפעילות של החברה לביטחון בתצורה הנוכחית שלה, ולהחזיר את החברה לביטחון למקום בו היא משרתת את התושב, מעניקה לו ביטחון אישי ומבטיחה את הסדר במרחב הציבורי".
עיקרי הנושאים בהם ידון צוות 100 הימים:
• שינוי תפיסת ההפעלה של החברה לביטחון – עם הפנים לקהילה ולתושב –
1. הגדלת המשאבים להסברה והגברת האכיפה כנגד רוכבי האופניים החשמליים בכל העיר ומניעת הפגיעה בקשישים ונוער.
2. הגדלת המשאבים לנושא אכיפה של זהירות בדרכים והגנה על הולכי הרגל במרחב הציבורי-העירוני.
3. הגדלת סל השירותים לאוכלוסיות ייעודיות – התקנת לחצני מצוקה לאזרחים ותיקים, קשישים עריריים, שורדי שואה.
4. השקעה בהסברה לתושב לפני אכיפה ומתן דוחות.
5. שיפור השירות לתושב – הגדלת הנוכחות להגברת תחושת הביטחון והשמירה על הרכוש, הפחתת הבירוקרטיה והתייעלות בזמן המענה לתושב.
6. הכנסות החברה ישמשו לשדרוג ושיפור השירות לתושבים, הגדלת כוח האדם של החברה והגברת תחושת הביטחון ושמירה על הסדר.
7. הקמת חניונים עירוניים חדשים תוך תפיסת שטחים בעיר והכשרתם כחניונים זמניים, שדרוג, הגדלה ופיתוח החניונים הקיימים.
8. שדרוג וטיפוח ההון האנושי בחברה – מסלול קידום ופיתוח אישי.
9. שדרוג ופיתוח אמצעים טכנולוגיים לטובת התושבים – אפליקציה לדיווח על מטרדים.
• אכיפה בתחום החניה -
1. הפסקת הצבת מכסות ויעדים כמותיים לרישום דוחות בחברה לביטחון.
2. מעבר מרישום דוחות ע"פ כמות לרישום דוחות ע"פ איכות.
3. ב-2017 נרשמו ע"י החברה לביטחון כ-180 אלף דוחות חניה, כ-25% מתוכם מבוטלים לאחר הליך וכמות הדוחות שהגיעו להליך בבית משפט עלה בפי 2 מאז הקמת החברה. בחינת רישום הדוחות מחייב בדיקה, בחינה וחשיבה מחודשת.
4. זמן ההמתנה לבירור הדוחות ומענה לערעור התארך ומגיע ל-150 ימים. זהו זמן ארוך המחייב התייעלות של החברה במטרה לקצר באופן משמעותי את פרק הזמן לטיפול בערעורים.
5. בחינה מחדש של כל הדוחות שחולקו לתושבי העיר על ידי הניידת המצלמת.
• אכיפה כללית –
1. הגברת האכיפה בתחומים של שיפור חיי תושבי העיר – צואת כלבים, גזם, פסולת.
2. הגברת הטיפול והמניעה של עבירות אלימות במשפחה וסכסוך שכנים.
3. מיקוד החברה בטיפול במטרדי רעש, ניקיון, ריח וסביבה ברחבי העיר ובדגש על אזורי התעשייה, התעסוקה והבילויים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים