חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מאות תלמידים נפגשו עם נפגעי תאונות דרכים

 

נלחמים בתאונות הדרכים: אחת הדרכים להגיע לליבם של בני נוער ולהמחיש בפניהם את הסכנות הטמונות בכבישים הוא להפגיש אותם עם ההשלכות * מאות תלמידים ממקיף א’ הגיעו הבוקר למרכז הרפואי ’שמיר’ ונפגשו גם עם רופאים, פרמדיקים ואנשי מקצוע המתמודדים מידי יום עם נפגעי תאונות דרכים ורואים מקרוב את הסכנות והטרגדיות המתרחשות בכבישים  

 

"אני מבקש מכם בקשה אישית - תעזרו לי להחזיר אתכם הביתה בשלום" כך אמר ראש העירייה, רז קינסטליך, ל-200 תלמידי מקיף א’, הגימנסיה הריאלית, במסגרת מפגש להגברת המודעות למניעת תאונות דרכים שהתקיים במרכז הרפואי ’שמיר’ (אסף הרופא). מדובר בפרויקט ייחודי של עיריית ראשון לציון שמטרתו להפגיש  כ-3300 תיכוניסטים תלמידי כיתות י’ ו-יא’ שיגיעו לסדרת מפגשים עם נפגעי תאונות דרכים, רופאים, פרמדיקים ואנשי מקצוע המתמודדים מידי יום עם נפגעי תאונות דרכים ורואים מקרוב את הסכנות והטרגדיות המתרחשות בכבישים.

במטה הבטיחות בדרכים שבחברה לביטחון מבינים כי אחת הדרכים להגיע לליבם של בני נוער ולהמחיש בפניהם את הסכנות הטמונות בכבישים הוא להפגיש אותם עם ההשלכות. "אל תענו להודעות במהלך הנהיגה" ביקש ראש העירייה קינסטליך והוסיף "הכביש הוא באמת לא משחק ילדים, כל הסחה עלולה להוביל לתאונה".

התלמידים פגשו את עמית דניאל, הנערה שנפצעה קשה בתאונה סמוך לסינמה סיטי בראשון לציון, וטופלה במרכז הרפואי ב’שמיר’ במשך למעלה מחודש, בהם עברה שלושה ניתוחים אורתופדיים מורכבים. דניאל שיתפה את התלמידים ברגעי התאונה, מורכבות הטיפול, הכאבים העזים, ההתמודדות עם האובדן של חברה הטובה ליאל בבלר ז"ל שנהרגה בתאונה וההליך השיקומי שעברה ועוד צפויה לעבור בעתיד לבוא. הרצאות נוספות ניתנו על ידי אופיר שיש ממגן דוד אדום לישראל, ד"ר אסנת זמורה- מנהל מח’ כירורגית ילדים ב’שמיר’, ורד שנער- סגנית מנהלת השירות הסוציאלי ב’שמיר’, סיוון הירשמן - אחראית על הריפוי ועיסוק ב’שמיר’  וצביקה בארי מעמותת אור ירוק.

מנהל מטה בטיחות בדרכים בראשון לציון, ישראל סלע, אמר לתלמידים: "אתם חבר’ה צעירים שעומדים לפני סיום לימודים והתגייסות לצה"ל- כל החיים לפניכם וחשוב להעלות את המודעות ולשפר את תרבות הכביש של כולנו. כבישי ישראל ספוגים בדם יקירנו וקרובנו ואני מקווה שכל אחת ואחד מכם יאמץ את היום החשוב הזה לליבו ויבין עד כמה גורלנו בידנו". 

מנהלת המרכז הרפואי’ ד"ר אסנת לבציון קורח’ הוסיפה: "תאונות הדרכים במדינת ישראל הם לא מכה משמיים, הכבישים די טובים, המכוניות בטוחות היום יותר מתמיד, אבל אנחנו, הגורם האנושי, נושאים במרבית האשמה. האויב מס’ 1 של כולנו הוא הטלפון הסלולרי. כל אחד מאתנו בשנייה של היסח הדעת יכול להרוג ולהיהרג בעצמו. המרכז הרפואי ברשותי לקח על עצמו את פרויקט הבטיחות בדרכים במטרה להעלות את המודעות לסכנות האורבות בכביש ולגרום לצעירים להבין כמה רבה האחריות שהם נוטלים בידיהם כשהם אוחזים בהגה".   

הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי שמיר, עיריית ראשון לציון,  מנהל מטה בטיחות בדרכים בראשון לציון בראשותו של ישראל סלע, צביקה בארי מעמותת אור ירוק ומד"א, משרד החינוך והרלב"ד.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים