חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

באיחור של 70 שנה ציינו ניצולי שואה בר ובת המצווה

 

”עליתי לתורה וברכתי –שהחיינו”! באיחור של 70 שנים ואפילו יותר, ציינו ניצולי שואה מראשון לציון את בר ובת המצווה שלהם בכותל המערבי *  ”בני המצווה” הנרגשים  הניחו תפילין ועלו לתורה ומשם המשיכו לסעודת מצווה שכללה ריקודים ושירים

 

"בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָםשֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה". במילים מרגשות אלו קרא דב רייך, תושב העיר בן 82, שציין לראשונה בחייו, את בר המצווה שלו. הטקס המרגש אירע בכותל המערבי במסגרת תכנית "פרח לניצול" של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון ובשיתוף עם הקרן למורשת הכותל והמשרד לשוויון חברתי.

כ-80 ניצולי שואה, תושבי העיר, יצאו לטיול בירושלים ששיאו בציון בר ובת המצווה שלהם. הם נהנו מסיור חווייתי בין הסמטאות הנסתרות של העיר הקדומה ,צפו במיצג ’שרשרת הדורות’ היהודית וסיירו לאורכן של מנהרות הכותל . לאחר מכן הגיע הרגע המיוחד, "בני המצווה" הנרגשים לוו על ידי הרב לטקס הנחת תפילין ועלייה לתורה. עבור עוזי חיימוב, הרגע הזה היה מרגש במיוחד, גם לאור העובדה שהוא נמנה על המערך הלוחם לכיבוש ושחרור העיר העתיקה והכותל המערבי במלחמת ששת הימים "ברגעים כאלה מתחדד לי יותר מתמיד עד כמה אנחנו עם של שואה אבל גם של תקומה. כמי שלחם במלחמת ששת הימים והתפלל לבקר בירושלים, אני מלא בהתרגשות להיות פה היום עם חברי ניצולי השואה. זה לא מובן מאליו שהעם שלנו הגיע למעמד הזה". לאחר הטקס המרגש, המשיכו המשתתפים לסעודת מצווה שכללה ריקודים ושירים שלא נפלו מהחגיגות של בני הנוער. לניצולי השואה הוענקה תעודה מרגשת כאות תעודה על תרומתם לתקומת העם.

ניצולי שואה בר המצווה

מנהלת משאבי קהילה בעירייה, זהבה שרף, שארגנה את הטיול, אמרה: "אתם, ניצולי השואה החיים בקרבנו חוו בילדותם ובנעוריהם את נוראות השואה. להיות כאן היום ולחגוג את בר המצווה שמהווה את הסמל היהודי זה כל כך מרגש. אני רוצה להודות לקרן למורשת הכותל המערבי והמשרד לשוויון חברתי על היוזמה והמימון של פרויקט ייחודי זה".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי, מוטי עג’מי, הוסיף: "ישנה חשיבות עליונה עבורנו להצדיע ולהוקיר אתכם ושתרגישו את החיבוק של העיר ותושביה. אנו נמשיך לפעול במסגרת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה ונשקיע מאמצים רבים על מנת לספק מעטפת חברתית לאלפי ניצולי השואה תושבי העיר."

 

לאחר 70 שנה ציינו ניצולי שואה בר ובת המצווה

ראש המנהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור, סיכמה : "אנו שמים לעצמנו כמטרה להמשיך לפעול וליזום פעילויות שונות במשך כל השנה בכדי שניצולי שואה תושבי העיר ירגישו שהם חלק מחיי הקהילה ולכן כל כך חשוב לנו לשלב מאות מתנדבים לאורך השנה שמתנדבים עם קשישים עריריים וניצולי שואה".

ניצולי שואה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילות "פרח לניצול" יכולים ליצור קשר בטלפון 03-9689909

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים