חיפוש
 
לדף הבית >>     דליה מורג >>

עבודה טובה - חיים טובים?

 

התקבלת לעבודה חייך אך אתה מרגיש שיתר התחומים נזנחים? איך אפשר ליצור את האיזון הנכון בין בית לעיסוקי הפנאי? על כך ועוד בסיפור המקרה הבא...

 

סיפור מקרה

דנה התקבלה לעבודה שהיא עבודת חלומותיה בהייטק, שאפשרה לה מעבר למרכז. אך, לאחר שנה וקצת היא מרגישה שאיבדה את עצמה. היא עובדת בסביבות ה 10 שעות ביום. ומרגישה איך כל המימדים האחרים בחיים שלה נעלמים- המפגשים החברתיים והמשפחתיים, יציאות לדייטים. החלק הנורא באמת שבגלל שהיא גם יחסית חדשה היא לא אומרת לא לפרוייקטים נוספים ולא תמיד יודעת איך להתמודד עם עומס העבודה. כלומר היא מרגישה שהמונולוג הפנימי שלה הפך להשוואה מתמדת של ”אבל החיים שלך!” לבין ”אבל הכסף, העבודה השווה, כמה עבדת כדי להגיע לזה!”... זה הפך לבדיקה מתמדת- דנה רואה מישהי בבוקר שהולכת עם הכלב בנינוחות וחושבת ”זו הייתי יכולה להיות אני”. מצד שני היא בהחלט זקוקה לכסף והשקיעה שנים של לימודים (וכסף) כדי להגיע לאיפה שהיא....ואחרי זה מרגישה שהיא לא מעריכה מספיק את מה שיש לה. אז מה עושים במצב כזה?

סיפור מקרה זה מתאר סיטואציה מתסכלת. למרות שכביכול דנה עובדת בעבודה שהיא חלום חייה היא מתקשה לשלם את המחירים שכרוכים בכך.
ראשית ,חשוב לחזור לחלום ולבדוק האם הוא באמת החלום שלה והאם היא מודעת ומוכנה להשלכות שלו כגון שעות עבודה וטוטאליות.
יתכן שצריך לעדכן את החלום לחלום שיותר הולם את הערכים שלה ותפישת עולמה לגבי החיים.
אם בכל זאת דנה רוצה להישאר עם עבודת חלומותייך אזי צריך לחשוב על דרכים לשיפור האיזון בין בית לעבודה ,לפתח את האסרטיביות כולל היכולת לשים גבולות ,אולי להגדיר יום או יומיים בשבוע שהיא יוצאת בשעה מוקדמת יותר, לשפר את היעילות בעבודה וכו’.
הכי חשוב להיות ’למה עם הבחירות שלה ואם צריך לשנות אז תמיד אפשר לתקן.

יש לכם עוד שאלות לדליה מורג יעוץ קריירה וגישור? כנסו!

054-2244678  מצאו אותי בפייסבוק

*התמונה הראשית באדיבות האתר: Freepik

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים