חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

איזו מתכת נחשבת מתכת חזקה?

 

מתכות שונות מהוות צורך בסיסי מאוד בתעשייה. כמובן שלא כל מתכת רלוונטית עבור צרכי תעשייה שונים. לרוב יש צורך במתכות חזקות מאוד, כלומר, כאלה שעשויות מערבוב בין שני סוגים של מתכות הידועות כבעלות תכונות של עמידות וחוזק. השימוש בהן מתבצע עבור מגוון מטרות שונות כגון: חריטה, כרסום, עיבוד שבבי ועוד

 

מתכות שונות מהוות צורך בסיסי מאוד בתעשייה. כמובן שלא כל מתכת רלוונטית עבור צרכי תעשייה שונים. לרוב יש צורך במתכות חזקות מאוד, כלומר, כאלה שעשויות מערבוב בין שני סוגים של מתכות הידועות כבעלות תכונות של עמידות וחוזק. השימוש בהן מתבצע עבור מגוון מטרות שונות כגון: חריטה, כרסום, עיבוד שבבי ועוד. 

מהן המתכות החזקות הנפוצות ביותר בתחום התעשייה?

כאמור, מתכת חזקה היא מתכת אשר ידועה כעמידה ואיכותית מאוד עבור צרכי תעשייה שונים.  המתכות הפופולאריות ביותר שניתן למצוא כיום עבור צרכים תעשייתיים שונים הן:

אבץ- מדובר על מתכת שמשמשת לצורך גלוון פלדה. מדובר על המתכת הרביעית מבין המתכות שמצויות בשימוש הנפוץ ביותר. לפניה יש עוד כמה סוגים של מתכות כגון:

אלומיניום- מדובר על מתכת קלה מאוד שהצפיפות שלה היא שליש מהצפיפות של נחושת או פלדה. היא מתגבשת ומעוצבת בצורה קלה, רכה ונוחה לעיבוד שבבי ועוד. לאלומיניום יש ברק שנוצר בעקבות שכבה דקה של אלומיניום חשפני שמופיעה מיד כאשר המתכת נחשפת לאוויר. האלומיניה שהיא השכבה הדקה המדוברת לא מתפוררת מהגוף של האלומיניום וכך היא בעצם מקנה לו עמידות גבוהה מאוד לצורך היתוך, הולכה טובה של חשמל וחום ותכונות מגנטיות מצוינות.

סגסוגת- מדובר על ערבוב בתמיסה או ערבוב בתערובת של שני יסודות או יותר, כאשר אחד מהם לפחות יהיה מתכת. תוצאות הערבוב יהיו בעלי תוצאות טובות והחומר שייווצר יהיה בעל תכונות שונות באופן מהותי מאוד משני המרכיבים שלו. כך ניתן ליצור מתכות חזקות מאוד עבור שימוש תעשייתי.

פלדה- הפלדה היא סגסוגת אשר מורכבת ברובה מברזל. היא מכילה ריכוז נמוך של אל מתכת פחמן ולעיתים מוסיפים לה יסודות אחרים כגון: מגנזיום, צורך, כרום או ניקל. באמצעות שינוי של שיעורי התוספות המדוברות, ניתן להפיק סוגים שונים של פלדות בעלות תכונות שונות ומיוחדות לרבות גמישות, קשיות, עמידות בפני חום ועוד. הפלדה היא בעלת חוזק וגמישות רבה וכיום ניתן למצוא גם פלדת אל חלד, אשר מוגדרת כסגסוגת ברזל שמכילה כרום בכמות של לפחות 10.5 אחוזים ממשקלה והיא עמידה בפני קורוזיה.

ברזל ופח בתעשייה

2 מתכות נפוצות מאוד בתעשייה הן ברזל ופח. ברזל מהווה כ32 אחוזים מהיסוד הכימי של כדור הארץ וכ95 אחוזים מכלל המתכת שמופקת בעולם כולו. לכן היא נפוצה מאוד לשימוש אדם. מעבר לכך היא עמידה מאוד, מחירה נמוך באופן יחסי והיא מועדפת לחלוטין עבור צרכים שונים בתחום התעשייה. מגוון הסגסוגות של הברזל משפיע על התכונות שלו ובהתאם על השימוש שלו עבור תעשיות שונות.

פח היא מתכת שעובדה על ידי ריתוך ליריעות שבהם משתמשים בעיקר לצרכי בנייה, עיצוב ותעשייה. פח גלי שכיח מאוד בתחומי הייצור והבנייה. מדובר על פח ממתכת רקועה שכופפה לצורת גלים וכתוצאה מכך  הוא מאופיין בחוזק רב ובגמישות. בפח הגלי נהוג כיום להשתמש לצורך יצירת קירוי למבנים גדולים ומחסנים וכן לבניית מבנים שונים כגון: מוסכים.

מהו גלוון?

בכדי לשמר את התכונות של המתכות וכן בכדי למנוע חלודה, מומלץ לגלוון אותן על ידי ציפוי המוצרים הסופיים באבץ חמצני. מדובר על תהליך כימי שבו טובלים את המוצר באמבטיה של אבץ חמצני בטמפרטורה של 460 מעלות צלזיוס. ציפוי זה יוצר שכבת מגן שאיינה מתחמצנת ושומרת על מרקם חלק לאורך זמן ומונעת הופעת חלודה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים