חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

טיפים לגידול נכון של צמח תבלין

 

אם יש לכם גינה או אדנית אתם בטח אוהבים לטפח אותה ולשתול בה צמחים. הצמחים מכניסים צבע ירוק, חיות ורעננות. כאשר מדובר בצמחי תבלין יש להם ריח נעים וניתן להשתמש בהם לטיבול לבישול ולשדרוג הסלט

 

אם יש לכם גינה או אדנית אתם בטח אוהבים לטפח אותה ולשתול בה צמחים. הצמחים מכניסים צבע ירוק, חיות ורעננות. כאשר מדובר בצמחי תבלין יש להם ריח נעים וניתן להשתמש בהם לטיבול לבישול ולשדרוג הסלט. ניתן בקלות לגדל כוסברה, בזיליקום, נענע אורגנו ועוד. אך כדי שצמחי התבליו יצמחו בצורה נכונה יש להשקיע בהם. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לגדל את צמחי התבליו בצורה נכונה.

5 טיפים לגידול צמחי תבלין:

  1. עונות השנה - חלק מצמחי התבלין גדלים במהלך כל השנה וחלקם גדלים בעונות מסויימות. כדי שהצמח יגדל בצורה נכונה, יש לברר בעת רכישת הצמח או הזרעים מהי העונה הטובה ביותר לגידולו. לדוגמא, את הבזיליקום והמרווה מומלץ לשתול בקיץ ואילו את העירית והפטרוזיליה עדיף דוקא בעונת הסתיו.
  2. תנאים - לא קשה לגדל צמחי תבלין. הם גדלים מהר ולא דורשים טיפול מיוחד. יחד עם זאת לכל צמח יש את התנאים האופטימליים שלו. ישנם צמחי תבלין שרגישים יותר לקור ורוח כמו טרגון. וישנם כאלו שחשיפה לשמש ישירה מזיקה להם כמו המליסה. כאלו שדורשים יותר השקיה וכאלו שהשקייה מרובה יכולה לגרום להם לנבול. גם כאן מומלץ לקרוא מעט על תנאי הגידול הנכונים של הצמח אותו אתם שותלים, כדי לאפשר לו לשמור על אריכות ימים ולהיות במיטבו.
  3. התאמה - חשוב שתתחברו לריח ולטעם של צמח התבלין אותו אתם שותלים. לצמחי תבלין ריח דומיננטי ואם אינכם מתחברים אליו הוא יכול להוות מטרד. יש להריח את הצמח בגרסתו הפורחת ולא היבשה. כמו כוסברה, או מרווה כך תוכלו להתרשם מחוזק הריח והארומה שהוא מפיץ ולדעת אם זה מתאים לכם.
  4. הפרדה - אם אתם מגדלים מספר צמחי תבלין שונים, מומלץ להקפיד על הפרדה בינהם. ישנם צמחי תבליו שנוטים להשתלט על האדמה ולהשתרש לכל כיוון דבר שיכול לפגוע בצמחים עדינים יותר. כמו כן כך תוכלו לטפל בכל צמח בצורה המתאימה לו. להשקות אחד יותר ואחד פחות. לדשן או לחשוף לשמש על פי הצורך. 
  5. כלי גידול - צמחי תבליו אינם מפונקים, ניתן לגדל אותם באדנית, באדמה בעציץ באגרטל ואפילו בקופסת פח ישנה. כאשר מגדלים בכלי חשוב לדאוג לכך שיהיה מחורר למטה כדי שמי ההשקיה יוכלו להתנקז.

צמחי תבלין תורמים לנו רבות. הם מוסיפים טעם וריח ויש להם גם סגולות רפואיות שונות. כדוגמת שיפור המערכת החיסונית, חיטוי, ריענון הנשימה ועוד. כדי להנות מהם לאורך זמן יש לטפח אותם ולשמור עליהם מפני פגעי מזג האוויר, לגזום אותם כשצריך ולתת להם את כמות המים הנדרשת. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים