חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

פרטי עיצוב לחדר שינה 

 

חדר השינה הוא החלל שבו מתבצעת פעולת השינה המהווה שליש מחייו של אדם, וחיונית מאוד לבריאות הגוף והנפש של היצורים החיים. בחדר השינה מלבד פעולת השינה עצמה מבוצעות פעולות רבות רגע לפני ”הורדת הילוך” של היום, לקראת הירגעות וכניסה למצב של שקט ומילוי מצברים

 

חדר השינה הוא החלל שבו מתבצעת פעולת השינה המהווה שליש מחייו של אדם, וחיונית מאוד לבריאות הגוף והנפש של היצורים החיים. בחדר השינה מלבד פעולת השינה עצמה מבוצעות פעולות רבות רגע לפני "הורדת הילוך" של היום, לקראת הירגעות וכניסה למצב של שקט ומילוי מצברים. בעקבות כך שבחדר זה מתבצעות פעולות כה חשובות לאדם, יש לשים דגש רב על עיצובו והפיכתו למקום נעים ונוח. 

מטרות חדר השינה 

כיוון שזהו החלל האינטימי והרגוע ביותר השורר בבית, יש משמעות גדולה לעיצובו בכדי להגשים את המטרות הייעודיות שלו. בחדר זה קמים בבוקר ומתחילים את היום וזהו גם המקום שבו מסיימים את היום ומטעינים מצברים ליום הבא. 

המטרה המרכזית היא יצירת תחושה עוטפת, חמימה ורגועה עבור האדם הנכנס אליו. מטרת החדר היא להכניס את האדם למצב של מילוי מצברים והקלה מהיום הנגמר או מהיום המתחיל. בנוסף למטרה עיקרית זו, ישנה גם המטרה לייצר תחושת אינטימיות בין החולקים את החדר. את חיינו הבוגרים לרוב נחליט לחלוק עם בן אדם נוסף היהווה כבחיר ליבנו והבית יהיה משותף לשניכם, וכך גם חדר השינה. 

יצירת אינטימיות עם אהובכם היא חשובה מאוד בכדי לשמור על הקן המשפחתי, על החברות והזוגיות אותה בניתם עם השנים. חדר השינה הוא המקום ליצירת אינטימיות, וישמש עבור שניכם כמקום של הורדת לחצים, רוגע וכוחות ליום הבא. בעקבות כך, חשוב מאוד לשים דגש על החמימות בחדר זה, על יצירת תחושת אינטימיות, רכות, רוגע ונחת. 

חפצים אשר יישמו את מטרות החדר

בכדי ליצור את חדר השינה שיגשים את כל המטרות לו הוא מיועד, יש לבחור את החפצים המדויקים עבורכם שיאפשרו את תחושת הנוחות והרכות. החשיבות הרבה למצעי המיטה הטובים והאיכותיים יגבירו את תחושת הרצון להיכנס למיטה ולחדר השינה. בנוסף, ארון הבגדים גם הוא נמצא לרוב בחדר השינה ובזכות ממדיו הגדולים מקבל חשיבות רבה בעיצוב החלל. הארון צריך להתאים לכם הן מבחינת נוחות והן מבחינת עיצוב, ולכן גם מתלה לבגדים עומד יכול לשמש ככלי עזר חשוב בסידור וארגון החדר. 

מנורות החדר יכולות להפוך את החלל לחמים יותר רק בזכות האור המופץ בו ולכן ישנה המלצה חמה להתאים את האורות והאהילים לחלל השינה בשונה משאר החללים ברחבי הבית. ולבסוף, הוספת טקסטורה של שטיח/כריות/דברי נוי מחומרי בד, עשויים לגרום לעליית מדרגה בתחושה המלטפת והחמה שהחדר מעניק. 

הרגשה אישית שלכם 

על מנת ליצור את חדר השינה המגשים את המטרות החשובות שלשמם הוא נועד, יש ליצור ולעצב אותו ככה שהוא יתאים לכם באופן אישי. כל אחד בעל העדפות, רצונות, אהבות ותשוקות שונות, ולכן כל אחד יעדיף עיצוב בעל אלמנטים שונים, אך העיקר הוא התחושה שהחדר יעניק לכם. בעקבות כך, יש לשים דגש רב על הפריטים בו שיעשו לכם טוב. 

לסיכום, 

חדר השינה הוא חלל שבו מלבד לשינה מבצעים פעולות רבות שבבסיסן עומדת צבירת מטענים וכוחות, הורדת הילוך ותחושת חמימות וביתיות. יש לבחור את הפריטים העיצוביים לחדר השינה שיתאימו לכל אחד בצורה אינדיבידואלית בכדי לפתוח את היום למחרת ולסגור את היום הנוכחי בצורה הטובה והנעימה ביותר. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים