איך מקדמים עסק ברשת
בעלי עסקים רבים יודעים כי בכדי לקדם את העסק שלהם בצורה יעילה ואיכותית, עליהם להשתמש במגוון פלטפורמות שונות, אפיקי פרסום ועוד. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי אחת הפלטפורמות הטובות ביותר כיום לצורך קידום ושיווק עסקים כיום היא כמובן רשת האינטרנט
בעלי עסקים רבים יודעים כי בכדי לקדם את העסק שלהם בצורה יעילה ואיכותית, עליהם להשתמש במגוון פלטפורמות שונות, אפיקי פרסום ועוד. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי אחת הפלטפורמות הטובות ביותר כיום לצורך קידום ושיווק עסקים כיום היא כמובן רשת האינטרנט. באינטרנט ניתן למצוא לא מעט דרכים לקדם עסקים וכל עסק צריך לבחור את הדרכים המתאימות לו, אשר אכן ינצלו את הפוטנציאל שיש לאינטרנט בשיווק עסקים ויהפכו את העסק שלהם לרווחי יותר ונבחר על ידי קהל לקוחות גדול יותר.
שיווק עסק בפייסבוק
שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות הופך את נושא קידום עסקים קטנים בדיגיטל לאטרקטיבי וזול. שיווק וקידום בפייסבוק מתאים מאוד לעסקים קטנים שאין להם תקציב גדול מדי לצורך שיווק ופרסום, כאשר השקעה כלכלית קטנה בשיווק בפייסבוק יכולה להביא כיום לתוצאות טובות מאוד. כיום פייסבוק מציעה לבעלי עסקים פרסום חינמי, קל, זול ונוח. הפייסבוק מהווה צינור נפלא להעברת מידע ללקוחות העסק ואם מתמידים בפרסום דרכו התוצאות יהיו טובות מאוד. בכדי לעשות זאת יש לפתוח חשבון בפייסבוק ולהתחיל לפרסם את העסק כמותג איכותי בעל אופי ייחודי. חשוב לשלב בעמוד העסקי בפייסבוק תמונות של המוצרים, לספר על לקוחות מרוצים ולספק מידע אודות השירותים או המוצרים של העסק. חשוב מאוד להקפיד על דף פעיל.
כמו כן, כדאי מאוד להשתתף בקבוצות פייסבוק שבהן ידוע כי תוכלו למצוא לא מעט גולשים שמהווים את קהל יעד של העסק שלכם. חשוב להראות נוכחות רצינית בקבוצות הללו ולתייג את העסק שלכם כמומחה בתחומו.
ניתן להשתמש גם באופציה שפייסבוק מציעה בכדי לקדם באופן ממומן פוסטים שונים כאשר ניתן לטרגט את קהל היעד שלהם בצורה מדויקת בהתאם לגיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד, כך בעצם ניתן להגיע לקהל היעד הממוקד והמדויק של העסק שלכם.
למי מתאים קידום עסק בגוגל?
ידוע כיום כי כל אדם שמעוניין לחפש מוצר או שירות כלשהו עושה זאת באמצעות גוגל, אשר מהווה את מנוע החיפוש החזק ביותר כיום. עסקים שמעוניינים להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל כאשר גולש מחפש מוצר או שירות שהם מספקים, יכולים לבחור בשיטת הקידום האורגנית בגוגל או בשיטת הקידום הממומן. תהליך קידום אתרים אורגני מתמקד בקידום אתר האינטרנט של העסק בצורה טבעית בגוגל, כאשר המטרה היא לבצע פעולות שונות הן בתוך האתר והן מחוץ לאתר אשר יגרמו לאלגוריתם של גוגל לדרג את האתר יותר גבוה מאתרים מתחרים. בין הפעולות שיש לבצע: עיצוב ואפיון חווית משתמש באתר, שילוב של קישורים חיצוניים ופנימיים, הזנת תוכן איכותי באתר המכיל מילות מפתח שבוצע אודותן מחקר מילות מפתח מקדים ועוד.
שיטת קידום נוספת היא שיטת הקידום הממומן אשר במסגרתה מנהלים קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס. במסגרת הקמפיין מגדירים תקציב, יוצרים מודעות ממומנות ומגדירים מילות מפתח אשר בגינן יופיעו המודעות הללו לגולש בגוגל. המודעות יופיעו בתוצאות החיפוש הממומנות המופיעות בראש או בתחתית עמוד התוצאות בגוגל.
קידום ממומן מתאים יותר לעסקים המעוניינים בתוצאות קצרות טווח וכן בעסקים שמעוניינים לפרסם משהו באופן מידי כגון: עסק חדש, מבצע מוגבל בזמן של העסק ועוד. קידום אורגני לעומתו מתאים לעסקים שמעוניינים להופיע לאורך זמן בתוצאות החיפוש האורגניות שמהוות תוצאות חיפוש אמינות יותר, שמרבית הגולשים מעדיפים לבחור בהן. מדובר על עסקים שיש להם תקציב בכדי להשקיע בשיטת הקידום המדוברת שכן, היא דורשת תקציב רציני יותר מכפי שדורשת שיטת הקידום הממומן.
אאוטבריין וטאבולה
שיטה נוספת לפרסום ושיווק עסקים באינטרנט היא באמצעות כתבות אאוטבריין או טאבולה. מדובר על שתי פלטפורמות דומות אשר מציעות כתבה הנכתבת בדומה לכתבות עיתונאיות רגילות הן מבחינת ניסוח הכותרת ,הן מבחינת מבנה הכתבה ועוד. הכתבה מעניקה לכל קורא תוכן מעניין וחשוב עבורו תוך כדי דיון בנושא או תופעה מסוימת. יחד עם זאת הכתבה מציינת גם את שמו של עסק מסוים הפועל בתחום ומציע מוצר או שירות כלשהו. באאוטבריין וטבולה בניגוד לפרסומות רגילות הכתבה איננה שיווקית אלא יותר אובייקטיבית ומי שקורא אותה לא ירגיש שמנסים למכור לו.
את הכתבות הללו ניתן לשלב באתרי תוכן נפוצים כגון: מאקו, הארץ, כלכליסט ועוד. מי שקורא כתבה אגילה באתר ומגיע לסופה יראה לינקים לכתבות אחרות תחת כותרת בנוסח: "כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך", אלה הם למעשה כתבות אאוטבריין או טאבולה.