חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

שלבי ההרשמה לתואר ראשון

 

לא משנה לאיזה מסלול לימודי תואר ראשון בחרתם להירשם בין אם תואר במערכות מידע, תואר במדעי המדינה, תואר בתקשורת או כל מסלול אחר..

 

לא משנה לאיזה מסלול לימודי תואר ראשון בחרתם להירשם בין אם תואר במערכות מידע, תואר במדעי המדינה, תואר בתקשורת או כל מסלול אחר..
קיימת חשיבות גבוהה שתהיו מודעים לשלבי ההרשמה לתואר - כאשר לכל שלב יש חשיבות גבוהה להשלמת התהליך.
לפני שנכנסים לפרטים, חשוב להיות מודעים לעובדה ששלבי ההרשמה יכולים להשתנות בין מוסד לימודים אחד לאחר. לכן, חשוב שתבדקו באופן פרטני מול מוסד הלימודים לגבי שלבי ההרשמה, כאשר בין אותם השלבים: 

אז מתי נרשמים?
ראשית כל קיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים למועדי ההרשמה – וחשוב מכל, המועד האחרון להרשמה ללימודים, מכיוון שאם תפספסו אותו אתם יכולים להחמיץ את אותו הסמסטר.
ברוב מוסדות הלימוד ההרשמה לשנת הלימודים, נפתחת בסוף חודש ינואר של אותה השנה ומסתיימת בסוף חודש מאי. יחד עם זאת, במידה ונשארים מקומות פנויים בחלק מהמסלולים, ההרשמה יכולה להתארך. כאמור, לא מומלץ לבנות על "הארכות" למיניהן וההעדפה תהיה להיות מודעים לזמנים. 

בדיקת סיכויי הקבלה למסלול הלימודים
יש לקחת בחשבון את העובדה שתנאי הקבלה למסלול לימודים, יכולים להשתנות בין שנת לימודים אחת לאחרת. לכן, קיימת חשיבות גבוהה לבדוק מהם סיכויי הקבלה שלכם לאותו המסלול – בכדי להבין אם בכלל יש טעם להירשם אליו או אולי לשקול אפשרויות אחרות, בהן סיכויי הקבלה שלכם יהיו יותר גבוהים.

הליך ההרשמה
אחרי שקיבלתם את ההחלטה לאיזה מסלול להירשם, תוכלו להשלים את הליך ההרשמה.
כיום, ההרשמה היא פשוטה ונגישה – כל מוסדות הלימוד האקדמאיים מנגישים את ההרשמה ומאפשרים לעשות זאת תוך אתרי האינטרנט שלהם.
לאחר השלמת ההרשמה, אתם עתידים לקבל הודעה שההרשמה אכן התקבלה ולמעשה, שהשלמתם את התהליך ולא פספסתם את אחד מהשלבים בדרך להשלמת הצעד. 

קבלה ללימודים
חשוב שתהיו מודעים לעובדה שזה שקיבלתם הודעה על השלמת תהליך ההרשמה, לא אומר בהכרח שהתקבלתם ללימודים. בהמשך הדרך, אתם עתידים לקבל גם הודעה רשמית על קבלה ללימודים.
ברגע שתקבלו את ההודעה, קיימת חשיבות גבוהה שתקראו בקפידה את הודעת הקבלה, על כל  הסעיפים שלה – מכיוון שלרוב בהודעה תקבלו גם פרטים ומידע לגבי איך אתם אמורים להתנהל בשלבים הבאים עד להשלמת ההרשמה.

הרכבת מערכת השעות לתואר
אחרי שהתקבלתם למסלול לימודי תואר ראשון ואתם יודעים מה אתם הולכים לעשות ב-3 או 4 שנים הקרובות, מגיע הרגע לנסות ולהרכיב עם עצמכם את מערכת השעות. כאמור, גם את המידע לגבי הקורסים השונים תוכלו לקבל דרך אותו האתר.
בשלב הבא, תוכלו להרכיב מערכת שעות מסודרת, אשר מותאמת ללוחות הזמנים שלכם – כדאי לבדוק אם יש לכם אפשרות לקצר את שבוע הלימודים (כלומר לרכז את כל הקורסים ל-4 ימים או אפילו פחות מכך). 

השלמת תהליך ההרשמה
בשלב הבא, תצטרכו להשלים את הליך ההרשמה, אשר אמור לכלול תשלום מקדמה – יש לשים דגש על המועד האחרון של התשלם, על מנת שלא תפספסו אותו.
תוכלו לבדוק אם יש לכם אפשרות לקבלת הטבות שונות, קבלת הלוואות מלגות ועוד.. כאשר, בחינה של כל האפשרויות תוכל להוזיל משמעותית את שכר הלימוד ובלא מעט מקרים, ישפיעו במידה רבה על איך הלימודים עתידים להיראות לכם מהבחינה הכלכלית.

לסיכום, הליך ההרשמה ללימודי תואר, מורכב לרוב ממספר שלבים שונים. חשוב שכל שלבי התהליך יהיו מולכם ושכל שלב יהיה ברור לכם. בסופו של דבר, אם תפספסו משהו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מפספסים את ההזדמנות להירשם לאותו הסמסטר – ואם תדחו את הלימודים, אתם יכולים "לשלם מחיר" ומדובר במחיר לא קטן. 

 קרדיט תמונה: pexels

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים