חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

איך להטמיע שינויים בתזונה היומיומית? 

 

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בהלקאות עצמאיות לגבי התזונה שלהם – הם כועסים על עצמם בכל פעם שהם אוכלים אוכל מטוגן, ממתקים או מאכלים לא בריאים

 

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בהלקאות עצמאיות לגבי התזונה שלהם – הם כועסים על עצמם בכל פעם שהם אוכלים אוכל מטוגן, ממתקים או מאכלים לא בריאים.
בפועל, אין טעם באמת בהלקאות או בכעסים, כאשר כל מה שצריך זה פשוט לקבל החלטות ולהטמיע שינויים.

אז אם גם אתם מרגישים שאתם עושים לעצמכם עוול בכל מה שקשור לתזונה – ואולי מתמודדים גם עם תופעות לוואי שונות כמו: עצירות, עודף משקל, מעי רגיז וכיוצא בזה..
להלן מספר פעולות אשר יסייעו לכם להטמיע שינויים חיוביים בהרגלי האכילה.
כאן חשוב להדגיש כי הטמעת שינויים בתזונה היומית שלכם דורשת תכנון קפדני, מחויבות והתאמות הדרגתיות כדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח.

הגדרת יעדים ברורים
יש להגדיר מראש את המטרות הספציפיות מהליך שינוי התזונה אותו אתם מתכננים. בין אם זה שיפור הבריאות הכללית, ירידה במשקל, הגדלת רמות האנרגיה או ניהול מצב בריאותי ספציפי, יעדים ברורים יספקו כיוון ומוטיבציה ויאפשרו לכם לקבל החלטות נכונות ומדויקות.

בצעו הערכה לתזונה הנוכחית שלכם
ההמלצה היא להסתכל בצורה מעמיקה על הרגלי האכילה הנוכחיים. יש לזהות את אותם המקומות בהם אתם יכולים לבצע שיפורים ולזהות דפוסים לא בריאים.
כדאי לקחת לצורך הפעולה עט ודף ופשוט לעלות את כל המסקנות על הדף – מה שיסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ומדויקות יותר. 

התחילו בהכנסת שינויים קטנים
כדאי להתחיל עם הטמעת שינויים קטנים וניתנים להשגה במקום לנסות לשנות את כל התזונה שלכם בן לילה. גישה זו הופכת את ההתאמות לניתנות לניהול ולישימות יותר – מה שגם מעלה את הסיכויים להתמדה ולדבקות במטרה.

העדיפו מזונות העשירים בחומרים מזינים
ההמלצה היא להתמקד בשילוב מזונות עתירי רכיבים תזונתיים כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. מזונות אלו מספקים ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים.

תכננו את הארוחות שלכם
תכננו את הארוחות והחטיפים שלכם מבעוד מועד כדי להימנע מבחירות לא בריאות של הרגע האחרון. כלול מגוון של מזונות כדי להבטיח תזונה מאוזנת.

שינויים הדרגתיים
ההמלצה היא להחליף בהדרגה אפשרויות לא בריאות בחלופות בריאות יותר. לדוגמה, החליפו משקאות ממותקים במים, בחרו בדגנים מלאים על פני קמח לבן, ובחרו במקורות חלבון רזים.
להדרגתיות יש חשיבות גבוהה בהצלחת התהליך, הטמעת השינויים הרצויים וכמובן, חשוב מכל, דבקות בהם. 

שתיית מים  וחשיבותה
כולם יודעים שמים הם חשובים וחיוניים לבריאות ושיש צורך להקפיד על שתיית 8-10 כוסות מים ביום – אבל זה שכולם יודעים את זה, זה לא אומר שכולם גם מיישמים את זה בפועל.
חשוב לקחת בחשבון כי שתיית מים גם מסייעת לעיכול, תומכת ברמת האנרגיה וחשובה מאוד לתזונה נכונה. 

היו מודעים להרגלי האכילה שלכם
יתרגל אכילה מודעת על ידי שימת לב לגוף ולאותו רעב ושבעות אותן הוא שולח. הקפידו לאכול לאט, התענגו על האוכל שלכם והפסיקו לאכול כאשר אתם מרוצים בנוחות.

"הגודל כן קובע" - בקרת מנות
שימו לב לגדלים של המנות אותן אתם אוכלים. השתמשו בצלחות וקערות קטנות יותר כדי לעזור לשלוט במנות ולמנוע אכילת יתר. אחת האפשרויות היא פשוט להחליף את הצלחות שלכם בצלחות קטנות יותר.

לסיכום, יש לא מעט פעולות בהן אתם יכולים לנקוט על מנת להטמיע שינויים בתזונה שלכם וליהנות מתזונה בריאה יותר. יש לקחת בחשבון שחלק מהשינויים יכולים להיראות כמאתגרים יותר בהתחלה, אבל במקום הזה יש להכניס את נושא ההתמדה לתמונה ובמידה ותתמידו תצליחו לעמוד בשינויים ולאפשר לעצמכם ליהנות מתזונה איכותית, טובה ובריאה יותר – כמו שמגיע לכם .

קרדיט תמונה: PEXELS

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים