חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקט בינוי-פינו ברמת אליהו יוצא לדרך

 

56 דירות חדשות ראשונות בנחלת יהודה ממתינות לתושבי רמת אליהו. העירייה תצא בקול קורא לוועדי הבתים הראשונים שישיגו הסכמה של 100% מבעלי הדירות לעבור * במקביל העירייה מתריעה שוב להימנע מחתימת הסכמים עם יזמים פרטיים בשכונה

 

56 דירות ראשונות ממתינות לדיירים הראשונים שצפויים לעבור משכונת רמת אליהו לשכונת נחלת יהודה במסגרת פרויקט בינוי-פינוי-בינוי הגדול בישראל. עיריית ראשון לציון תפרסם קול קורא לוועדי הבתים הראשונים שישיגו הסכמה של 100% מבעלי הדירות לעבור.

מדובר בתכנית להקמת 750 דירות חדשות בכניסה לשכונת נחלת יהודה, סמוך לגשר הירידה לכביש מס’ 4. הבנייה בשכונה כבר החלה ובניין ראשון כבר הוקם. שיווק הקרקעות לשאר הבניינים בשכונה יבוצע על ידי רשות מקרקעי ישראל כבר בשבועות הקרובים והצפי הוא שבתוך שלוש עד ארבע שנים תסתיים הבנייה של השכונה החדשה. שכונה זו ממוקמת בסמוך לשכונה בנויה ומאוכלסת בצמוד לשדרות היובל ומתוכנן חיבור ומעבר הולכי רגל בגשר מעל השדרה בינה ובין נחלת יהודה הוותיקה.

צפונית לשכונה זו תוקם שכונת נחלת עילית, שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לאחרונה על הפקדתה לוועדה המחוזית. מדובר בשכונה חדשה שתכיל למעלה מ-3500 יחידות דיור, כאשר כ-700 מהן מיועדות לתושבים שיועברו משכונת רמת אליהו במסגרת תוכנית בינוי-פינוי-בינוי.

שכונת נחלת יהודה עילית כוללת  כ- 25 מבני מגורים בני 6-8 קומות, כ- 13 מבני מגורים בני 20 קומות וכשמונה בניינים בשימושים מעורבים, כלומר כאלו שיכילו מסחר, תעסוקה ו/או מגורים בני 6-8 קומות. המסחר והתעסוקה מתוכננים לאורך שדרה ראשית ולא במרכזי מסחר וזאת על מנת לאפשר גישה נוחה מכל אזורי השכונה. השכונה כוללת כ- 70 דונם למבני ציבור שיכללו גני ילדים, בתי ספר ומבני תרבות דת ורווחה.

כאמור, עיריית ראשון לציון ומנהלת בינוי פינוי בינוי ייתנו עדיפות למעבר לשכונה החדשה, לבניינים הראשונים בשכונת רמת אליהו בהם תושג הסכמה של 100% מבעלי הדירות לעבור בשיטת כל הקודם זוכה. לצורך כך נדרשת התארגנות של כל בעלי הדירות בבניין להשגת הסכמה עקרונית זו ולאחריה פנייה למנהלת על ידי נציגות הבניין כדי להתקדם.

לעיריית ראשון לציון הגיעו דיווחים מתושבים המספרים כי יזמים מבקשים להחתים אותם על פרויקטים נקודתיים של פינוי ובינוי בשכונה. בעירייה חוששים מכך שהתושבים יחשבו שמדובר בהליך שמקדמת העירייה ויחתמו על אותם מסמכים. העירייה ומנהלת בינוי פינוי בינוי שבים ומתריעים בפני התושבים להימנע מחתימת הסכמים שתכניתם נוגדת את תכנית העירייה, שמטרתה מענה כולל בשכונה. כמו כן, העירייה ממליצה לא להתייחס לשמועות ופרסומים של אנשים וגופים אינטרסנטיים שמנסים לפגוע בפרויקט על ידי הפצת שמועות בלתי אחראיות.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "החלום הופך למציאות. המהפך ברמת אליהו יוצא לדרך וזה הזמן שלכם התושבים להצטרף למסע. אני מבין את החשש בקרב תושבי השכונה, זו בדיוק הסיבה שהקמנו מינהלת, שיושבת בלב השכונה וכל תפקידה הוא לעזור לכם, לענות על כל שאלה וללוות אתכם בפרויקט המורכב הזה. 56 הדירות הללו הן הסנונית הראשונה, בדרך להפוך את פניה של השכונה".

 

 

צילום ראש העירייה על רקע התוכנית- יוסי אלטרמן

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים