חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

”ישנו עם אחד  -מפוזר,, בין העמים”  ”מהודו ועד כוש”

 

”ישנו עם אחד  -מפוזר,, בין העמים”  ”מהודו ועד כוש”. משפט זה שאמר  המן כפתיחה להצעתו לאחשורוש . הדהד  בראשי במיוחד השבוע  שלפני פורים.

 

1.בשבוע שעבר הצטרפתי למסיבת הפתעה לאחד מחבריי מהפנימייה,שגר בדרום.(ועבד "במפעל"  בדימונה) ובמסיבת יום ההולדת השתתפו כעשרים חברים וחברות שהגיעו מכל חלקי הארץ.. ורובם לא ילידי הארץ , אחת, שעלו הוריה מפרס יחד עם חבר שעלה מתימן, ועוד חברים והוריהם שעלו מרומניה והודו.שניים ,ילידי הארץ

באמצע החגיגה קיבלנו שיחת טלפון  מחבר משותף מקפריסין. גם sms ברכה  מעוד חבר הנמצא ועובד בחקלאות באמריקה,

2.שלשום, התקשר אלי חבר בקהילה היהודית מניו זילנד  שזכיתי לחתן את בנו ששרת ביחידת "עוקץ" ,שם הכיר את אשתו הישראלית  שגם הוריה עלו מ,,קוצ’ין.  בהמשך היום עוד שיחת טלפון מחברה בקייפטאון, שסיפרה על התוכנית לחגוג לנכדה את הבר מצווה ב,,ירושלים. ומספרת שהבת הצעירה שלה משמשת כרופאה בכירה ..בארה"ב.

3. לא הספקנו להניח את הטלפון ועוד שיחה  מוולינגטון מאשת  נשיא הקהילה  שבתה עובדת  מטעם האו"מ   בכל מיני ארצות. והבת הצעירה  נשואה וגרה ב...אוסטרליה.  והאח משתלם ב..לונדון.

4. השבוע גם נודע לנו –לצערנו –על פטירתו של חבר הקהילה מנ"ז ש"עשה עלייה" בעקבות בנו ובתו .

האדון  שהיה עו"ד ידוע ושימש כראש עיריית וולינגטון ואפילו זכה בזמנו  לעיטור כבוד של מלכת אנגליה.  עזר רבות בהקמת מוזיאון לזכר השואה שם , וסיים את חייו בבית אבות בירושלים.

 בביקור ב"שבעה" פגשנו  את אחת האחיות שגרה באנגליה. בן בכור במלבורן והשני נשוי  לישראלית עדיין באוקלנד(וחושבים לעלות בקרוב) , הבן הצעיר עובד בסוכנות היהודית , בת נוספת בגבעת זאב,

5.בין לבין קיבלתי   הודעה ממישהי  שנולדה בברית המועצות והוריה  היגרו בזמנו לניו-זילנד ושעלתה  אחרי לימודיה לארץ ,והתחתנה- עם בן למשפחה ישראלית  ,

6.כל זאת אני כותב כאחד שבגיל שישה חודשים "עלה" עם הוריו באונייה מ..לוב ישר למעברה בבית-ליד , וזכיתי  ב"ה להתחתן עם ילידת הארץ ששני הוריה שרדו את השואה האיומה  של יהודי אירופה.

7. ,כשצפיתי השבוע בכאב רב ,בשתי האחיות שנשארו באתיופיה  עשר  שנים כשהוריהן ואחיותיהן כבר בארץ. אחת למדה באולפנא ואחת משרתת בצבא.וכל חלומן לעלות ארצה.

  בהמשך השבוע ראיתי גם   את התוכנית על המעברות. שהעלתה למבוגרים זיכרונות ,

8.ולקינוח. בשיחת טלפון הפתיע  הבקר בן הדוד של אשתי המשמש כפרופסור בארה"ב למחלות לב ובישר על חתונת הבת שלו בקרוב ...בישראל,


בברכה 
חיים  דברת

מודיעין
 
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים