חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

שבת הגדול :תשע”ט

 

כל ילד יצטט תשובה מוכנה לשאלה :למה אנו חוגגים את חג הפסח”? כי ”עבדים היינו לפרעה במצרים”. אבל למה בכלל ירדו אבותינו למצרים אנו לא שואלים. וצריך לזכור ולהזכיר כי הירידה למצרים  התחילה בגלל שנאת אחים.

 

כל ילד יצטט תשובה מוכנה לשאלה :למה אנו חוגגים את חג הפסח"? כי "עבדים היינו לפרעה במצרים". אבל למה בכלל ירדו אבותינו למצרים אנו לא שואלים. וצריך לזכור ולהזכיר כי הירידה למצרים  התחילה בגלל שנאת אחים.

מכירתו של יוסף הביאה בסופו של דבר לירידת  משפחת יעקב לשנים רבות ומשם נגזרו עליהם בהמשך עבודות פרך . ובסופו של דבר הייתה יציאת מצרים.

רובנו נמצאים בהכנות לקראת חג הפסח. בכלל., החג הזה יותר מחגים אחרים בולט במצוות רבות של הכנה והתכוננות. כבר שבוע ויותר בחנויות הרבות מציינים מוצרים רבים בהבלטה  בסימן של :"כשר לפסח". מדוע  הפסח זוכה להדגשים כאלה? על כך שמעתי השבוע  בכנס של משגיחי כשרות את ההסבר הבא: בסיום הפרק העוסק בהלכות  מאכלות אסורים ומה מותר לנו לאכל, מנומק האיסור לאכל דברים לא כשרים בנימוק האומר: (ויקרא י"א מ"ה):

"כי אני ה’ המעלה אתכם מארץ מצרים...והייתם קדושים". זו פעם היחידה שיציאת מצרים  מכונה  העלאה  ממצרים, ורש"י מדגיש  כי אחת הסיבות ליציאת מצריים הייתה ללמד את נושא הכשרות. ובזה בני ישראל מתעלים ומתקדשים. חג הפסח הוא החג הכי משפחתי . כל הילדים והנכדים  יושבים שולחן אחד ומתאחדים. זו התשובה הבריאה לשנאת אחים. בשבוע זה שלאחר הבחירות שנשמעו ביטויים קשים אחד נגד השני בואו נזכור  כי אחים אנחנו.

שבת שלום

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים