חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

חשיבות מודד שטח בתהליך הבנייה

 

תכנון דירה מצריך תכנון מראש שבין היתר כולל מדידות שטח באמצעות מדוד שטח מקצועי ומנוסה בתחום על לבדוק בצורה מהימנה את השטח. המודד מודד בצורה מדויקת את השטח לבנייה ובהתאם לכך מעביר לאדריכל את הנתונים כדי שישרטט תוכנית עבודה ובהתאם לכך יהיה אפשר לאתר ליקויים או תקלות במהלך הבנייה

 

תכנון דירה מצריך תכנון מראש שבין היתר כולל מדידות שטח באמצעות מדוד שטח מקצועי ומנוסה בתחום על לבדוק בצורה מהימנה את השטח. המודד מודד בצורה מדויקת את השטח לבנייה ובהתאם לכך מעביר לאדריכל את הנתונים כדי שישרטט תוכנית עבודה ובהתאם לכך יהיה אפשר לאתר ליקויים או תקלות במהלך הבנייה.

מיהו מודד שטח ולשם מה יש צורך בו?

מודד שטח הוא מודד האחראי למדידות שטח הבנייה. הודות למדידת השטח באמצעות מכשור חדשני ומתקדם מקבל המודד את כל המידע לו הוא זקוק בטרם בניית המבנה. תכנון השטח מבעוד מועד עוזר למודד לאתר ליקויים ותקלות שונות במהלך הבנייה אשר עלולים לגרום למבנה להתמוטט או להיבנות לא נכון. לאורך כל תהליך הבנייה עובד מודד השטח בצמוד לקבלן ולאדריכל כדי לקבל את המידע המדויק והמהימן מהשטח בטרם תחילת הבנייה עצמה.

מה תפקידו של מודד השטח?

תפקידו של המודד הוא לבצע את המדידות בשטח בטרם תחילת הבנייה עצמה. המודד מכין את מפת המדידה אשר עוזרת לאדריכל לתנן את מיקומן של היסודות בשטח. בנוסף לכך, הוא מקבל מידע על מאפייני המגרש, דרכי ההגעה אליו, ניקוז, תשתיות הבית ועוד. המדידות שהוא מבצע בשטח המקום והמידע שהוא מקבל עובר לתרשים גרפי שמכין האדריכל ולאחר מכן לקבלת היתר מרשות הבנייה על בעלות הנכס ורישומו. כמו כן, המודד מבצע מפה מצבית עבור טופס 4 של אכלוס בתום הבנייה עצמה. את המדידות במקום הוא מבצע כמה פעמים ולקראת קבלת היתר בנייה הוא מבצע מדידה רביעית ואחרונה במקום.

אילו כלים למדידה עומדים עבור מודד שטח כדי לבדוק את השטח?

למודד שטח עומדים כמה כלים למדידת מדויקת של שטח הבנייה, כלים אלא כוללים מכשור אלקטרו אופטי אשר נותן למודד את הזויות המדויקות והשיפועים של המבנה, המרחק של המבנה והגבהים בשטח. באמצעות נתונים אלה מקבל המודד את כל המידע שהוא צריך בטרם התחלת הבנייה. ניתוח תוצאות השטח באמצעות מערכת ממוחשבת עוזרת למודד לקבל את כל המידע שהוא זקוק לו כדי לסמן את מיקום השטח ולשים יסודות במקומות הנכונים.

מדוע יש צורך במדידות בשטח?

באמצעות מדידות בשטח אפשר לקבל את המידע המדויק לגבי תכנון הבנייה. המדידות אשר מתבצעות בשטח הבנייה עם האדריכל והקבלן נותנות למודד את כל המידע שהוא צריך לדעת בטרם הנחת היסודות. בנוסף לכך, אפשר לדעת אם יש ליקויים כלשהם בשטח המבנה או במהלך הבנייה, אם יש ליקויים יש לטפל בהם בהקדם. המדידות בשטח אורכות שלוש פעמים במקום ובפעם הרביעית ישנה מדידה שהיא לפני קבלת היתר בנייה.

מדוע חשוב שהמודד בשטח יהיה מקצועי ומנוסה?

כדי לאתר ליקויים בשטח המבנה ולוודא שהבנייה מתבצעת בצורה הטובה ביותר ובהתאם לתוכניות, חשוב שהמודד יהיה מקצועי ומנוסה בתחום. מודד מקצועי ומנוסה הוא מודד שמאתר ליקויים אם קיימים ומטפל בהם מבעוד מועד. כמו כן, שהמודד אינו מנוסה אז רוב הסיכויים שהמדידות שהוא מבצע אינן מהימנות ומדויקות מה שעלול להשפיע על הבנייה בהמשך. עוד דבר חשוב ביותר הוא מודד עם רישיון בתוקף שיודע את העבודה ואשר ניתן להיות רגועים שהכל מתבצע על הצד הטוב ביותר ונמצא בשליטה מלאה. בסופו של דבר על המודד להכין תוכנית עבודה שעליו להגיש להיתר בנייה וכל טעות או ליקוי שמתגלה עלולים לעכב את התוכנית לגרום לנזקים שיש לתקנם במיידי. בנוסף לכך, כל התהליך מצריך דיוק גבוהה ביותר כדי להקים את היסודות בצורה הטובה ביותר.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים