חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

המשנה לראש העיר איציק אבשלומוב מסכם חצי קדנציה בתחבורה

 

חצי קדנציה והמשנה לראש העיר איציק אבשלומוב מסכם את התקופה ”פעילות מרובה, שהיא רק בתחילת הדרך” החזון של אבשלומוב לעתיד התחבורה בראשון לציון ”הייתי רוצה לשמוע בדיווחים בגלגל”צ שהפקקים הם בכניסות לעיר ראשון לציון ולא ביציאות. זה החזון שראשון לציון תהפוך למרכז תעסוקתי. כשנגיע למצב של פקקים רק בכניסות לעיר גם לזה יש פתרון.”

 

הגענו לחצי קדנציה איך אתה מסכם את הפעילות שלך איציק?

פעילות מרובה שהיא רק בתחילת הדרך. יש מעט דברים שאפשר לומר, שהתחלנו וסיימנו כגון הרחבת כביש 4, פיתוח והרחבת רחוב ההסתדרות, החלפת תחנות אוטובוס בכמות לא מבוטלת לתחנות חדשות ומתקדמות, סלילת נתיבים ציבוריים, הקמת מסוף נהגים ברחוב שמוטקין, הקמת קו אוטובוס עצמאי בעיר ראשון לציון ממזרח ועד לחוף הים (קו 3) וכן חניון חנה וסע החדיש מסוגו בארץ ליד אצטדיון הכדורגל במערב.

יכול לספר , שבימים אלה מתקדם תהליך של בקרת תפעול רמזורים עצמאית של העיר ראשון שאינה כוללת את כל הרמזורים בעיר אך על כך נרחיב בהזדמנות אחרת.

החלת רפורמה בנושאי חניות הנכים (חניות נכים צמודות).

מה נעשה בתחום החניה?

הוספנו מאות מקומות חניה בעיקר במרכז העיר על ידי קיצור חניות באדום לבן, על ידי תפיסת חניות בשטחים חופשיים שלא הוגשה עליהם תוכנית בניה (צו תפיסת חניה) וביטול חניות נכים, שפג תוקפם מסיבות שונות.

לאן נעלם הפרויקט car to go?

עם כניסתי לתפקיד חשבתי רבות על פתרונות עבור חניות למצוקת חניה של תושבי העיר והחלטתי לשחרר מקומות חניה עבור התושבים גם במקומות , שסומנו  כגון תחנות מוניות שלא היה להם שימוש יותר וכן מעל 50 חניות של רכבי car to go, שגם בהם לא היה שימוש ( ביקשתי פירוט פרטני לקילומטרז’ והכנסות לכל רכב הסתבר שאין בהם שימוש, הדוחות נבדקו פרטני כל רכב בנפרד).

מה לגבי החניה חינם לתושבי העיר? האם היא תמשיך?

נכון לעכשיו החניה ללא תשלום לתושבי העיר ולו זה תלוי בי אז כן גם בהמשך לתמיד.

 מה עם עבודות הרכבת הקלה עד מתי יימשכו?

העבודות הרכבת הקלה ימשכו עד 2027 לפחות (הקו הירוק שיחבר אותנו עד הרצליה ו/או עד פתח תקווה בהחלפת הקו האדום). נכונו לנו עוד לא מעט אתגרים בעיקר ברחובות אברהם בר ומשה דיין והירידה צפונה לאיילון שם תהיה העצירה הסופית של הקו הירוק מול מתחם האלף. בטוחני שלא יהיה קל אבל בעתיד נוכל לוותר על הרכב ולהגיע לכל מקום בתל אביב, חולון, רמת גן, הרצליה, פתח תקווה, בני ברק תוך נסיעה קצרה בזמנים וללא עמידה בפקקים. 

מה התוכניות של התחבורה לעתיד

ראשון לציון הולכת להיות מרכז תחבורתי, שניתן לומר המתקדם בארץ. אוטובוסים חשמליים שקטים ואקולוגים, נתצים, רכבת קלה ואפילו עבודות הרכבת הכבדה של חיבור התחנות משה דיין וראשונים, הדבר יאפשר בעתיד נסיעה מהירה ממזרח העיר ראשון ועד מרכז העיר תל אביב או צפונה יותר דרך תחנת משה דיין וכל זאת ברכבות עם הנעה חשמלית שקטות ואקולוגיות, חיבור זה יאפשר גם לתושבי מערב ראשון להשתמש ברכבת ישירות לכיוון ירושלים וזאת דרך תחנת ראשונים.

 

מה החזון שלך לגבי נושא התחבורה בעיר ואיך אפשר לשפר אותה?

חזון התחבורה שלי הוא כמו שאמרתי ב 2013 הייתי רוצה לשמוע בדיווחים בגלגל"צ שהפקקים הם בכניסות לעיר ראשון לציון ולא ביציאות. זה החזון שראשון לציון תהפוך למרכז תעסוקתי. כשנגיע למצב של פקקים רק בכניסות לעיר גם לזה יש פתרון.

אנו נתקלים בלא מעט עבודות בכבישים שמפריעות לחיי התושבים האם ניתן להקל עליהם?

כן ניתן להקל עליהם. לפניי תקופת הקורונה הצטברו הרבה עבודות שהיה צורך לבצען תוך כדי התקופה וכדאי לקדם את העבודות עקב הסדר והמצב שהכבישים היו שוממים לצערי לא סיימנו את כל העבודות כי תמיד מתחילות עבודות נוספות אך בהחלט סיימנו עבודות לפניי הזמן שנקבע להם. עבודות שזמן הביצוע שלהן חרג טופלו באופן אישי על ידי והוצאו מכתבי התראה על סיום העבודות לאלתר.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים