חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

האם ישראל בדרך להפוך למובילה בתחום התחבורה הירוקה?

 

עם עלייה משמעותית במסירות רכבי חשמליים, האם ישראל יכולה להפוך למובילה בתחום התחבורה הירוקה בעתיד הקרוב? במחצית הראשונה של 2023, שיעור הרכבים החשמליים שנמסרו בישראל עלה ל-16.5% מכלל הרכבים החדשים, נתון המצביע על מגמת עלייה מובהקת

 

הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז

עם עלייה משמעותית במסירות רכבי חשמליים, האם ישראל יכולה להפוך למובילה בתחום התחבורה הירוקה בעתיד הקרוב? במחצית הראשונה של 2023, שיעור הרכבים החשמליים שנמסרו בישראל עלה ל-16.5% מכלל הרכבים החדשים, נתון המצביע על מגמת עלייה מובהקת.

מודעות סביבתית ותועלות כלכליות – הכוח המניע

הנתון המרשים הזה לא הגיע משום מקום – מדובר בתוצאה ישירה של המודעות הגוברת בקרב הציבור ליתרונות של רכבי חשמליים מבחינת איכות הסביבה ועלויות תחזוקה מופחתות. עם יותר ויותר צרכנים שמבינים את היתרונות של רכב חשמלי,  העתיד נראה ירוק מתמיד. העלייה המשמעותית ברכישת רכבים חשמליים משקפת לא רק שינוי בהרגלי הצריכה אלא גם בשינוי תפיסתי רחב לגבי חשיבות השמירה על איכות הסביבה.

השפעת הרכב החשמלי על איכות האוויר

רכבים חשמליים אינם פולטים פליטות מזהמות בזמן הנסיעה ולכן תורמים להפחתת זיהום האוויר באזורים עירוניים, במיוחד בערים גדולות כמו תל אביב. למעשה, מחקרים מראים שעד שנת 2030, אם תימשך מגמת המעבר לרכבים חשמליים, ניתן יהיה להפחית את זיהום האוויר מתחבורה בישראל בכ-20%. תחבורה נקייה יותר משמעותה ערים בריאות יותר עם פחות תחלואה שמקושרת לזיהום אוויר – יתרון ברור לכל מי שעובר לרכב חשמלי.

עלויות תחזוקה נמוכות

מעבר לכך, הרכב החשמלי מציע יתרון נוסף – תחזוקה מופחתת בהשוואה לרכבים המונעים בדלק. מכיוון שאין בו מנוע בעירה פנימית מסורתי, יש פחות רכיבים מכניים שנוטים להתקלקל כמו מצתים, מסנני שמן ותיבת הילוכים מורכבת. כתוצאה מכך, עלויות התחזוקה לאורך חיי הרכב החשמלי נמוכות בהרבה. לדוגמה, נהגי רכבי חשמליים מדווחים על הוצאות תחזוקה שנתיות שנמוכות בעד 30% בהשוואה לרכבי בנזין.

האתגר הגדול – תשתיות טעינה

בכל זאת, ישנם אתגרים הקשורים לזמינות עמדות הטעינה, במיוחד בנסיעות ארוכות. נכון להיום, בישראל פועלות כ-2,000 עמדות טעינה בלבד, מספר נמוך ביחס לגידול במסירות רכבי חשמליים. הממשלה הודיעה על תכניות להרחבת התשתית בשנים הקרובות, אך נכון לעכשיו, נהגי רכבים חשמליים נדרשים לתכנן את מסלוליהם בהתאם לזמינות הטעינה.

שיפור בתשתיות והטמעת מקורות אנרגיה מתחדשת

ההתפתחות המואצת של טכנולוגיות הרכב החשמלי מציבה את ישראל בעמדה ייחודית לשיפור משמעותי בתחום התחבורה הירוקה. לצד התשתית ההולכת ומתרחבת, ישנו דגש הולך וגובר על פיתוח מקורות אנרגיה מתחדשת לטעינת רכבים חשמליים. משרד האנרגיה צופה שעד 2030 כ-30% מייצור החשמל במדינה יגיע ממקורות ירוקים, מה שיחזק את היתרון הסביבתי של רכבים חשמליים ויאפשר הפחתה נוספת בפליטות הפחמן.

עמדות טעינה ביתיות – השלב הבא בנוחות

מלבד התשתיות הציבוריות, עמדות טעינה ביתיות הופכות לחלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה ברכבים חשמליים. עמדות אלה מעניקות לנהגים את האפשרות לטעון את הרכב החשמלי בנוחות ובמחיר מופחת, מה שמגביר את האטרקטיביות של רכבים חשמליים. תחזיות מדברות על כך שבעתיד הקרוב, עמדות טעינה ביתיות יתפתחו עם טכנולוגיות נוספות, כולל שימוש באנרגיות מתחדשות ביתיות כמו פאנלים סולאריים.

שיפור בכל תחומי החיים – תחבורה ירוקה היא המפתח

עם העלייה בשימוש ברכבים חשמליים ושיפור התשתיות הנלוות, התחבורה הירוקה מביאה עמה שיפור לא רק בתחומי התחבורה אלא גם באיכות החיים של כולנו. פחות זיהום, פחות רעש, חיסכון כלכלי, והפחתת התלות בדלקים מזהמים, כולם מובילים לעתיד בריא יותר לסביבה ולאדם.

סיכום – העתיד החשמלי בישראל

לסיכום, למרות האתגרים שעוד לפנינו, ברור כי הרכב החשמלי תופס תאוצה ויהפוך לחלק בלתי נפרד מהתחבורה בישראל בשנים הקרובות. המגמות בשוק מצביעות על המשך עלייה במסירות רכבים חשמליים, וההשקעה בתשתיות תאפשר לציבור ליהנות מיתרונות כלכליים וסביבתיים משמעותיים. ככל שנמשיך לקדם את השינויים הללו, ישראל עשויה להפוך למובילה בתחום התחבורה הירוקה, תוך שמירה על הסביבה וחיסכון כלכלי.

הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר.
אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים.
קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד.
מספר רישיון 54414.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים