חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ביטוח בריאות – למה זה טוב?

 

עד כמה שאנחנו יודעים שחשוב לנו להצטייד בביטוח בריאות ולמרות שאנחנו נוטים להאמין שלנו שום דבר לא יקרה ולכן לא בטוח שאנחנו צריכים כיסוי מקיף או יקר במיוחד, אין עוררין על כך שביטוח זה הוא אחד הכלים החיוניים, הבסיסיים והמשמעותיים ביותר בחייו של כל אחד ואחת.

 

עד כמה שאנחנו יודעים שחשוב לנו להצטייד בביטוח בריאות ולמרות שאנחנו נוטים להאמין שלנו שום דבר לא יקרה ולכן לא בטוח שאנחנו צריכים כיסוי מקיף או יקר במיוחד, אין עוררין על כך שביטוח זה הוא אחד הכלים החיוניים, הבסיסיים והמשמעותיים ביותר בחייו של כל אחד ואחת. עם זאת חשוב להכיר כי קיימים שלושה סוגי ביטוח בריאות עיקריים וההבחנה ביניהם קריטית. הסוג הראשון הוא ביטוח בריאות ממלכתי אשר קבוע בחוק ולמעשה מעניק לכל תושב ישראלי ליהנות משירותי בריאות בסיסיים. שירותי בריאות נוספים (שב"ן) מוכרים לנו יותר כביטוח משלים אותו ניתן לרכוש דרך קופות החולים השונות, וכתוספת לשירותי הבריאות הניתנים לאזרחי ישראל מתוקף החוק. ביטוח רפואי פרטי הוא הסוג השלישי והוא למעשה ביטוח שיכול כל אדם בישראל לרכוש דרך חברת הביטוח, מה שיעניק לו את הזכות לשירותים רפואיים נוספים על פי הכיסוי המוסכם במסגרת הפוליסה.

 

שירותי בריאות ממלכתיים – ומשלימים

חלק ניכר משירותי הרפואה ניתנים כיום לכל תושב מתוקף היותו תושב במדינת ישראל, וזאת על פי החוק, ובכל זאת ישנם שירותים שאינם מסופקים על ידי קופות החולים. למשל, גריאטריה, פסיכיאטריה ושיקום הם שירותים שניתנים על ידי משרד הבריאות, וכן רפואה מונעת לרבות מתן חיסונים לילד, בדיקות התפתחות, מעקב היריון ושירותים נוספים שניתנים. שירותים שנכללים תחת שב"ן (שירותי בריאות נוספים) הם ניתוחים בבתים חולים פרטיים, שתלים, קבלת חוות דעת מקצועית נוספת (בארץ), טיפולים בחו"ל וטיפולי שיקום כמו גם בדיקות לנשים בהיריון שהן נוספות לבדיקות הניתנות במסגרת החוק.

 

בדקו את הפוליסה שלכם

אם בחרתם לרכוש שירותי ביטוח בריאות נוספים או ביטוח בריאות פרטי אתם זכאים לקבל את תנאי הפוליסה בכתב, וזוהי חובתה של חברת הביטוח לשלוח פוליסה זו, על פי חוק. אם תרצו תוכלו לדרוש מהחברה לשלוח לכם לא רק את הפוליסה הקיימת אלא גם פוליסות ישנות יותר, וכן אתם רשאים לראות את תנאי הפוליסה טרם ההצטרפות לביטוח זה או אחר. שימו לב כי במסגרת הפוליסה יוגדרו בבירור הזכויות והחובות שלכם כמבוטחים, וכן זכויותיה וחובותיה של חברת הביטוח שלכם. אם חלילה עולה הצורך להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת פיצוי או קצבה במסגרת הפוליסה עליכם לפנות ישירות למוקד השירות של החברה (או אל סוכן הביטוח שלכם) ומכאן שכדאי לכם להצטייד מראש במספרי טלפון, כתובת מייל וכל פרט אחר שיקל עליכם בשעת צרה. בנושאים מהסוג הזה עדיף שתהיו ערוכים לצרה שלא תגיע, מאשר שתמצאו את עצמכם במצב חירום ללא פתרון נגיש ונוח. בנוסף תוכלו לבדוק באמצעות מחשבון ביטוח בריאות של משרד האוצר את האם התנאים של ביטוח הבריאות שלכם תקינים, לחץ כאן למעבר למחשבון.

 

מחיר השקט הנפשי

ביטוח בריאות פרטי ושירותי בריאות נוספים לרוב אינם ניתנים במתנה, ואם תבחרו לרכוש פוליסת ביטוח בריאות תוכלו לקבל הצעות מחיר מתאימות מחברות הביטוח. הצעות אלו נקבעות תוך התייחסות למספר משתנים עיקריים, בהם גיל המבוטח, מצבו הרפואי ועוד. ערכו סקר שוק, שוחחו עם מספר חברות ביטוח וסוכנים ונסו להבין מה בדיוק מציעה כל פוליסה. קחו בחשבון גם משתנים חשובים נוספים כמו המוניטין של חברת הביטוח, מהירות התגובה שלה לאחר הגשת תביעות והחוסן שלה. חברה אמינה שמעניקה שירות מקצועי ומהיר ברמה גבוהה היא ללא ספק חשובה בנושא רגיש כל כך כמו ביטוח בריאות. אפשר לקוות שלעולם לא נצטרך לגלות מה איכות השירות של חברת הביטוח, אבל עדיף יותר להגיע מוכנים ולדעת בדיוק לקראת מה אתם צועדים ומה צפוי לכם אם חלילה תצטרכו להפעיל את פוליסת הביטוח שלכם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים