חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

זינוק במספר התלמידים הניגשים לחמש יחידות במתמטיקה

 

הישג נוסף בחינוך: אחרי העלייה הרצופה בזכאות לבגרות, אחוז הנשירה הנמוך ושיעור הגיוס שנסק גבוה - מגיע עוד נתון שמציב את מערכת החינוך בעיר בצמרת * רבע מתלמידי כיתות י”ב ניגשים לחמש יחידות במתמטיקה- השיעור הגבוה בקרב הערים הגדולות

 

בשבוע שעבר קיים משרד החינוך מסיבת עיתונאים בדבר הצלחת תכנית "לתת חמש" שהחלה ב-2014 ומטרתה לעודד תלמידים לגשת לחמש יחידות בבגרות למתמטיקה. על פי הנתונים הארציים חל זינוק של 30 אחוז במספר התלמידים הניגשים ל- 5 יח"ל מתמטיקה משנת 2014 ועד 2017. ראשון לציון כיכבה בערים שהציגו זינוק במספר הניגשים. רק בשנה האחרונה 25% מתלמידי י"ב במערכת החינוך בעיר נבחנים בחמש יחידות מתמטיקה וזאת לעומת 17% בשנה שעברה. העלייה הגבוהה ביותר מקרב הערים הגדולות בישראל. נתון זה מצטרף לשנה רבת הישגים במערכת החינוך העירונית: גם השנה, שנה שביעית ברציפות, נרשמה עלייה באחוז הזכאות לבגרות בעיר. נתונים אלה מציבים את ראשון לציון במקום הראשון מבין הערים בהן מתגוררים למעלה מ-200 אלף תושבים.

ראש העירייה, דב צור: "המטרה שלנו היא להעניק לתלמידים שלנו את אפשרות הבחירה בחיים הבוגרים שלהם. ככל שתלמיד יצא ממערכת החינוך עם תעודת בגרות איכותית יותר, כך האפשרויות שיהיו פתוחות בפניו יהיו רבות יותר – בצה"ל, באקדמיה ובשוק העבודה". צור הוסיף, כי "מתמטיקה זה חשוב מאוד, אבל אנחנו לא מסתפקים רק בזה, אלא פועלים לייצר עוד ועוד מסלולי מצוינות בתחומים שונים, כמו אמנות, מוסיקה, מדעים ועוד, כדי שכל תלמידה ותלמיד במערכת יוכלו למצוא את מקומם ולמצות את כישרונותיהם".

על פי משרד החינוך, בגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות מהווה כרטיס כניסה טוב יותר לעולם האקדמי, תנאי בסיסי להשתלבות בהייטק ובתעשיות עתירות ידע, מאפשרת השתלבות בתפקידים נחשקים בצבא כמו לוחמי סייבר ומפתחי כיפת ברזל וכן מעודדת ערכים של התמדה, התמודדות עם קשיים, נחישות ושאיפה למצוינות.

בשנתיים האחרונות שמים במשרד החינוך דגש מיוחד על חשיבות למידת מתמטיקה ברמה של חמש יחידות, אך במינהל החינוך בראשון לציון עוסקים בנושא הזה ביתר שאת בחמש השנים האחרונות.

הנה דוגמא ממקיף ה’- קרית החינוך אמירים בראשות אתי וינקלר. בשנת הלימודים תשע"ה עמד מספר תלמידי כיתה י"ב שנגשו לחמש יחידות מתמטיקה על 37 המהווים 14 אחוזים מסך התלמידים. בשנת הלימודים הנוכחית עומד המספר כבר על 93 שהם כמעט מחצית מתלמידי השכבה.

ד"ר שוש נחום, ראש מינהל חינוך: "מדובר במהלך שאנו עמלים עליו בחמש השנים האחרונות, שכולל, שיתוף פעולה הדוק עם מחוז מרכז של משרד החינוך. לשמחתנו, לפני שנתיים משרד החינוך יזם תכנית משלו, הדברים השתלבו היטב והנתונים באים היום לידי ביטוי". ד"ר נחום מציינת כי ההשקעה בלימודי המתמטיקה מתחילה היום כבר בחטיבת הביניים, "בכל חטיבת ביניים הקמנו כיתות עת"מ – עתודה מדעית טכנולוגית, שמגבירים את לימודי המתמטיקה. המשכנו בכיתות י’ ביצירת קבוצות לימוד קטנות מותאמות לכל רמת יכולת. אין הקבצה אחת של חמש יחידות, או של ארבע יחידות, אלא קבוצות קטנות שונות של חמש יחידות וארבע יחידות – אשר מותאמות לרמת היכולת של התלמידים. לצורך זה הקצינו שעות תגבור וגם הדרכות וליווי למורי המתמטיקה, על מנת לסייע להם לתת לתלמידים את הכלים לפרוץ את המחסומים ולהצליח. כאשר משרד החינוך יצא ביוזמה שלו, הוא הוסיף לנו עוד שעות תגבור והדרכות למערכת וזה בהחלט השתלב והוסיף לתנופה".

ראש העירייה, דב צור, שלח השבוע מכתב למנהלים וצוותי הוראת המתמטיקה והודה להם על מלאכת הקודש, "בזכות הנחישות שלכם, ההתמדה, המקצועיות – הצלחנו להעניק למאות תלמידות ותלמידים נקודת פתיחה אחרת לחיים. אני יודע שזו עבודה קשה ואישית שלכם עם כל תלמיד, ועל כך הערכתי העמוקה. יישר כוח".

צור גם הודה להנהלת מחוז מרכז, בראשות עמליה חיימוביץ, המפקחת פנינה שומרון וד"ר אתי אופנהיים, על שיתוף הפעולה הצמוד. "וכמובן", הוסיף צור, "למנצחת על התזמורת המשובחת, ד"ר שוש נחום וצוותה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים