חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס לכחלון: מדוע זכאי סדרה ב` שוב מופלים לרעה

 

לקראת פתיחת ההגרלה הגדולה השנייה של ”דיור למשתכן”, בחודש הבא, שיגר השבוע ראש העיר, חיים ביבס, מכתב לשר האוצר משה כחלון בו הוא קורא למשרד האוצר ולמשרד הבינוי והשיכון להכליל את זכאי סדרה ב’ בהגרלה.

 

לקראת פתיחת ההגרלה הגדולה השנייה של "דיור למשתכן", בחודש הבא, שיגר השבוע ראש העיר, חיים ביבס, מכתב לשר האוצר משה כחלון בו הוא קורא למשרד האוצר ולמשרד הבינוי והשיכון להכליל את זכאי סדרה ב’ בהגרלה. "אנו מבינים כעת, כי הכוונה לפתוח את ההגרלה החדשה עבור זכאי סדרה א’ בלבד" כתב ביבס לשר כחלון, "על פי הידוע לנו, ישנם כ-1200 זכאים תושבי מודיעין מכבים רעות המוגדרים כסדרה ב’ בפניהם ההגרלה החדשה תהיה חסומה, כפי שהיה בהגרלה הראשונה.

חשוב להדגיש, 1200 יחידות הדיור בשכונת מורשת הם המנה האחרונה של דירות מוזלות בעיר בחמש השנים הקרובות לפחות. אין בתכנון הקמת שכונות נוספות או פרויקטים חדשים של דיור בר-השגה, ולכן משמעות ההחלטה שלזכאי סדרה ב’ לא תהיה כלל אפשרות לזכות בדירה בעיר בעתיד הנראה לעין".

במכתב המיועד גם לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מנכ"ל משרדו ויו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי מציין ביבס כי אין זו הפעם הראשונה בה זכאי סדרה ב’ מופלים לרעה: "בתחילת שנת 2017 התקיימו הגרלות במודיעין מכבים רעות במסגרת ’מחיר מטרה’- עוד לפני השינויים שחלו בדיור למשתכן החדש וללא עדיפות לבני המקום. לאחר כנס הסברה משותף של משרד השיכון ועיריית מודיעין מכבים רעות, וימי רישום מרוכזים, הצטרפו הזכאים החדשים להגרלות מחיר מטרה שם יחס הזכייה היה גבוה מאוד וכמעט חסר סיכוי. עתה, אותם אנשים, משויכים לסדרה ב’, ולא רק שסיכויי הזכייה שלהם במחיר מטרה היו נמוכים, אנו חוסמים אותם מהשתתפות בהגרלה הגדולה הבאה".

חיים לכחלון: תפסיקו את האפליה

אם בעבר ניתנה עדיפות בדיור למשתכן לבעלי שכר נמוך או מספר ילדים גבוה, במסלולים החדשים הקריטריונים הללו בוטלו וההשתייכות לסדרה א’ ולסדרה ב’ נקבעת על פי מועד הרישום בלבד. "ההבדל בין סדרה א’ לסדרה ב’ הוא תאריך רישום בלבד לתעודת הזכאות" סיכם ביבס את מכתבו, "לא מדובר כאן באוכלוסייה שונה, שמגיע לה יותר או שרמת ההכנסה שלה נמוכה. שתי הקבוצות כוללות מאפיינים דומים של זכאים, שרק נרשמו והנפיקו תעודה בתאריך שונה. אל לנו לעשות איפה ואיפה בין זוגות צעירים המעוניינים לבנות את ביתם בעירם וליצור אצלם תסכול רב, ועל כן חשיבות רבה בשילוב זכאי סדרת ב’ בני המקום בהגרלה החדשה."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים