חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: שבירת הלוחות

 

לקראת  הבחירות ,אנו עדים לחיבורים, מערכים וגם לפילוגים. יש ואנשים מחליפים דעתם  ומפלגתם ויש שמאוכזבים ונעלבים ועושים מעשה חריג ,כמו שהילדים אומרים ”שברו את הכלים ולא משחקים”

 

לקראת  הבחירות ,אנו עדים לחיבורים, מערכים וגם לפילוגים. יש ואנשים מחליפים דעתם  ומפלגתם ויש שמאוכזבים ונעלבים ועושים מעשה חריג ,כמו שהילדים אומרים "שברו את הכלים ולא משחקים"

גם בפרשתנו ישנה עדות לשבירת כלים או  בעצם שבירת לוחות שאותם הוריד משה מהר סיני כמו שכתוב:

"; וַיִּחַר-אַף מֹשֶׁה וַיַּשְׁלֵךְ מִיָּדָיו אֶת-הַלּוֻחֹות וַיְשַׁבֵּר אֹתָם תַּחַת הָהָר. וַיִּקַּח אֶת-הָעֵגֶל אֲשֶׁר עָשׂוּ וַיִּשְׂרֹף בָּאֵשׁ וַיִּטְחַן עַד אֲשֶׁר דָּק וַיִּזֶר עַל-פְּנֵי הַמַּיִם וַיַּשְׁקְ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".

  אנחנו מבינים את האכזבה של משה  כשראה את העגל ואת העם רוקד סביבו אבל מי הרשה לו לשבור את הלוחות? או מה הייתה הסיבה  הפנימית לשבירתם. כמספר המפרשים מספר ההסברים:

ימשה הגיע למסקנה שהעם לא מוכן עדיין להיות "עם סגולה" כפי שהובטח לו , או אולי חשב לקחת אחריות על המעשה כדי שהעם לא ייענש שהרי עדיין לא זכו ללמוד את האיסור לעשות פסל ומסכה אבל מנהיג לא יכול להרשות לעצמו להתנהג ככה. מעניין היה לקרא מאמר בנושא הזה של אחד העם(אשר צבי גינצברג) מראשי התנועה הציונית(1856-1927) שחלק על א.ד. גורדון והרצל. הוא טוען שיש הבדל בין מנהיגים שונים, ומשה שהיה מנהיג פוליטי אבל גם נביא הבין שזו הזדמנות  מיוחדת להתחיל מהתחלה ולברוא את העם שיתאים להיקרא "עם סגולה".

שבת שלום ורגוע

-- 

RABBI CHAIM DOVRAT
בברכה 
חיים  דברת
מודיעין
 
050-20-60-366
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים