חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

5,000 יחידות דיור ברחובות ונס ציונה יחוברו לגז הטבעי

 

3,000 יחידות דיור ברחובות ובנס ציונה יחוברו לגז הטבעי במסגרת פיילוט של משרד האנרגיה, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל

 

31 אלף יחידות דיור ב-18 שכונות חדשות מאזור טורעאן ועכו בצפון ועד אופקים ונתיבות בדרום יחוברו לרשת החלוקה של הגז הטבעי, ביניהן 3,000 יחידות דיור בנס ציונה ועוד 2.000 ברחובות. זאת, במסגרת פיילוט שעורך משרד האנרגיה יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י). הפיילוט ישווק ב-18 שכונות חדשות שנמצאות כרגע בשלבי תכנון וצפויות לצאת לשיווק במהלך השנה הקרובה בכל רחבי הארץ ועלותו צפויה לעמוד על כ-80 מיליון שקלים. 

על פי הפיילוט, בכל אחת מהדירות יותקנו לפחות 3 נקודות חיבור לגז הטבעי עם אופציה להתקנת נקודות נוספות. הצרכנים שלוקחים חלק בפיילוט לא ישלמו את העלות של דמי החיבור לגז הטבעי והמונה שלהם יהיה מונה חכם, אשר ישדר למערכת הבקרה, בדומה למונה מים למשל, את כמות הצריכה המדויקת של הלקוח. הגז הטבעי יוכל לשמש לבישול, חימום מים, שימוש בתנור, מייבש ומנגל, וכן להפעלת חימום תת רצפתי ובעתיד גם מיזוג אוויר ושימושים נוספים. מדובר במקור אנרגיה כדאי ובטיחותי יותר, נוח לתפעול ואחזקה וידידותי לסביבה.

הפיילוט יוצא לפועל לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות ביצע אגף כלכלה ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה בדיקות כלכליות והנדסיות מקיפות לגבי כדאיות חיבור בתים לגז הטבעי, ומצאה שבהשוואה לגפ"מ (גז פחמימני מעובה, המוכר כגז בישול) הנפוץ כיום במרבית הדירות בישראל, שימוש בגז טבעי הוא כלכלי יותר ויכול להוביל לחיסכון של מאות ואף אלפי ש"ח בשנה.

יש לציין כי הליך חיבור שכונת הפארק באופקים ושכונת נחל הפארק בבאר שבע לשימוש בגז טבעי, תרמו רבות להבנה מעמיקה יותר של תמחור עלויות התכנון, הביצוע והפיקוח במסגרת הפיילוט.

במסגרת הפיילוט, ייחתמו הסכמים בין רמ"י לחברות החלוקה האזוריות, כאשר הבקרה והפיקוח על הקמת התשתית בשכונה וכן ביצוע התשלומים לחברות החלוקה יתבצעו על ידי רמ"י. את הגז הטבעי לצרכנים ישווקו חברות שיווק גז טבעי, וכל צרכן יוכל לבחור את המשווק ולעבור בחופשיות ביניהם..

שר האנרגיה, דר’ יובל שטייניץ: "כחלק ממדיניות משרד האנרגיה לקדם אנרגיה מתחדשת תוך ש מירה על הביטחון האנרגטי של ישראל, אני שמח על האפשרות להוביל פיילוט זה, שלו השפעה סביבתית וכלכלית על עשרות אלפי בתי אב בישראל.. משרד האנרגיה יבחן הפעלת הרחבת מהלך זה לטובת צרכנים  נוספים."

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל, במסגרת השתופע  עם משרד האנרגיה, התאימה את אמות המידה של מפרטי הפיתוח והתכנון של השכונות החדשות, לעידן הגז הטבעי ולסטנדרטים מתקדמים של בנייה ירוקה וקיימות ותמשיך לעשות גם בסוגיות פיתוח נוספות תוך שמירה על האיזון המתאים שבין הצורך בפיתוח מודרני ובר קיימא לבין השמירה על נכסי הציבור והקופה הציבורית."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים