חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

שחיטה כשרה תמיד יותר יקרה

 

העצבני תוהה איך זה נוצרו שתי קטגוריות לצהרונים? ומה עושה את ההבדל ביניהם? ומדוע צריך לשלם על "טרום הרשמה" ואח"כ גם על "הרשמה"? ומסקנתו... (תקראו בסבלנות עד המשפט האחרון)

 

מישהו יודע מה ההבדל בין צהרונית למועדונית? כן. מועדונית של משרד החינוך נקראת כך בכל מקום ובמודיעין היא מכונה משום מה צהרונית. למה?...ככה!. אבל זה לא העניין והשם ממש לא חשוב. מה שכן חשוב זו העלות הגבוהה הנדרשת מההורים הרוצים שילדם יישאר תחת השגחה עד שעות אחר הצהרים.

בזמנו כתבתי על כך, אבל כמובן מה שווה טרוניה של כתב עצבני מול האינטרס הקופתי העליון של המתנ"ס - ובשמו העכשווי, "סחלבים".

והנה בשבוע שעבר אני מנסה להבין מה הכתבת שוש ז’וקוב בכתבתה בנושא מנסה להסביר לי. ואז הבנתי... מעתה יהיו שני סוגי צהרוניות, זו הרגילה עליה תשלמו 855 שקל, וזו המועדפת- עם תוספת בת 200 שקל לחודש. ומדוע התוספת?... כי כאן במועדפת המכונה מעו"ף, הילד שלך ייהנה מ"שקט נפשי ומביטחון אישי". ותהרגו אותי אם אני מבין... בצהרונית הרגילה יש פחות בטחון ושקט נפשי? סליחה, הם אומרים, יש סיוע בהכנת שיעורים וכן חוגים. אז רגע... אז מה עושים בצהרונית הרגילה, רק בייבי סיטר? על זה משלמים 855 שקל?

מהשוואה עם צהרוניות בישובים אחרים, כאלו הקשורות למשרד החינוך, אבל גם לכאלה שלא, נראה לי שאחוז לא קטן מתשלומי ההורים נופל בקופת "סחלבים". וכל מי שמוכן להתעמת עימי בסוגיה הזו מובטח לו שיצא מפסיד בגדול.

עתה מפילים על ההורה עוד 200 שקל, וריבונו של עולם, מעיזים להצדיק זאת בעוד "בטחון ושקט נפשי". וכמו להוסיף חטא על חטא לוקחים בעירייה 100 שקל עבור טרום הרשמה (כי ההרשמה ה"אמיתית" תהיה אחר כך ב"סחלבים")- שלא מוחזרים. למה לעזאזל עוד 100 שקל? ולאן הם הולכים?.

אבל אתם יודעים מה... שחיטה כשרה עולה תמיד יותר... ולחילופין בשפה שאינה חינוכית: "הציבור מטומטם והציבור משלם".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים