חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

במותם ציוו – ערב יום הזיכרון בראשון לציון

 

עיריית ראשון לציון מרכינה ראש לזכרם של הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה בטקס ערב יום הזיכרון, ”במותם ציוו”.

 

 

הטקס, שהפך למסורת, מתקיים בעיר זו השנה השביעית, ויועבר בשידור ישיר בערוץ 10. התזמורת הסימפונית ראשון לציון תלווה את האמנים, בניצוחו וניהולו המוסיקלי של רפי קדישזון.

ראש העירייה, דב צור: "העיר ראשון לציון מזמינה את עם ישראל להתאחד יחד, לשיר ולזכור את הנופלים שבמותם ציוו לנו את החיים".

השנה נביא את סיפורי נפילתם של חיילים שנפלו במהלך ניסיונות לחלץ נפגעים. חיילים שניסו לסכל פיגועים ולמנוע פגיעה באזרחי ישראל. חיילים בשירות חובה, קבע ובמילואים. חלק מהנופלים נהרגו במהלך מבצעי לחימה גדולים, חלקם בפעילות ביטחון שוטפת – וכולם חרפו את נפשם ונהרגו בעת שניסו לצוות לנו – חיים.

סרן בני ביטון מראשון-לציון:

נפל בשנת 1996 במהלך פעולת חילוץ חיילי צה"ל שהיו נצורים בקבר יוסף. לאחר מותו קיבל תעודת הוקרה על פעלו והועלה לדרגת סרן. בן 22 בנופלו. הוריו, בתיה ומיכאל, מספרים עליו.

רב-סרן מור יהודה אלרז מקרית אתא:

נפל בשנת 2002 במהלך היתקלות של כוחות צה"ל עם מחבל שביצע פיגוע בציר כיסופים שבנגב. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סרן. בן 26 בנופלו. הוריו, נורית ושמעון, מספרים על מור.

רב-סמל נדב גולדמכר מבאר-שבע:  

נפל בשנת 2014 , במהלך מבצע צוק איתן, מטיל שירו מחבלים שחדרו לשטח ישראל. על דבקותו במשימה קיבל את צל"ש מפקד חטיבה-צפונית עזה -  והועלה לדרגת רב סמל. בן 23 בנופלו. הוריו, שוש ואריה, מספרים עליו.

סמל ראשון סייף ביסאן מהכפר ג’ת-ינוח: 

נפל בשנת 2008, כלוחם בסיירת אגוז של חטיבת גולני, במהלך פעילות חשאית נגד תשתיות טרור. הוא נהרג מירי חוליות מחבלים לעבר הכוח בו לחם. בן 21 בנופלו. הוריו, נהיל וראמזי, מספרים עליו.

גם בחלוף השנים, כאב המשפחות לא נמוג אלא רק הולך ומתחדד. תחושת האובדן, הייאוש, הצורך להמשיך את החיים – הם חלק ממאבק יומיומי, עליו יספרו במהלך המשדר ארבע משפחות שכולות מכל רחבי הארץ.

את סיפוריהן של המשפחות ילוו מיטב זמרי ישראל: עברי לידר,  שירי מיימון, מירי מסיקה, מוקי, אברהם טל, ליאור נרקיס, יונתן רזאל  ויובל דיין.

במהלך הערב יבוצעו דואטים חד פעמיים, שהוכנו במיוחד לקראת הערב: עברי לידר ואברהם טל. מוקי ויונתן רזאל. את הנחיית הטקס יעביר קובי מידן.

השערים יפתחו לקהל בשעה 20:00. הסעות לטקס יצאו מבניין העירייה, הכרמל 20,  בשעה 20:05.

על הפקת הטקס אמונה החברה העירונית. הפקה אמנותית-  הפקות תוצרת הארץ.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים