חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

האם טיפול אקטיבי בעור הפנים מומלץ עבור תושבי האקלים הישראלי?

 

תושבים המתגוררים באקלים הים תיכוני חשופים לאורך חלקים גדולים של השנה לשמש חזקה ולמפגעי מזג אוויר אחרים. במקרה של תושבי ראשון לציון ושאר מישור החוף מדובר גם בחשיפה ללחות גבוהה ולאוויר הרווי במלח המגיע מן הים.

 

תושבים המתגוררים באקלים הים תיכוני חשופים לאורך חלקים גדולים של השנה לשמש חזקה ולמפגעי מזג אוויר אחרים. במקרה של תושבי ראשון לציון ושאר מישור החוף מדובר גם בחשיפה ללחות גבוהה ולאוויר הרווי במלח המגיע מן הים.

בעוד האקלים הישראלי נחשב לממוזג ולפופולארי יחסית בקרב הישראלים, עולה השאלה – עד כמה והאם בכלל כדאי לנו להתגונן מפני מפגעי אקלים אלו. במקרה של תחום הקוסמטיקה ועור הפנים התשובה לכך ברורה יחסית – כדאי לטפח את עור הפנים לאורך השנה, על מנת להימנע מהשפעות שליליות פוטנציאליות שיכולות להיות לאקלים הישראלי עליו.

 

הזנה בלחות וטיפול בפיגמנטציה – כיצד מומלץ לטפח ולטפל בעור הפנים?

ישנם כמובן דרכים רבות ושונות לטפח את עור הפנים ולטפל בו. בתור התחלה, חשוב להבין כי חלק מהטיפול הוא למעשה טיפול מונע – הימנעות מחשיפה ארוכה לשמש בחודשים החמים של הקיץ היא הדוגמה הטובה ביותר, וקשה להפריז בחשיבותה – ככל שנגן על עור הפנים טוב יותר מפני השמש ולא נחשוף אותו לקרינה ישירה, כך הוא פחות יושפע לרעה, ויהיו בו פחות קמטים ופגמים שונים.

בנוסף לטיפול המונע, קיימים תכשירים מסוימים בהם רצוי להשתמש על מנת להגן על עור הפנים. לדוגמה, קרם הגנה מפני קרינת השמש, אשר מועשר בקרם לחות וטיפוח לפנים. גם כאן, חשוב מאוד להקפיד על קרם ההגנה בכל פעם שיוצאים לשמש, ובטח ובטח כאשר הולכים למקום חשוף כמו חוף הים. בקרם הלחות ניתן ואף רצוי להשתמש באופן שוטף ועל בסיס קבוע, על מנת להזין את העור ולשמור על רמת הלחות שבו גבוהה יחסית. עבור נשים רבות זה נכון גם בעונת הקיץ אשר אמנם מתאפיינת לרוב ברמות גבוהות של לחות באוויר (במיוחד בערים אשר נמצאות במישור החוף), אך שעות רבות של סביבה ממוזגת עלולות לייבש את עור הפנים ולהזיק לו.

 

נזקי מזג האוויר השונים עלולים לגרום גם לנזקי פיגמנטציה. מהם נזקים אלו וכיצד כדאי לטפל בהם?

 

דרכים אקטיביות לטיפול בפיגמנטציה

אותם נזקי מזג אוויר גורמים בין השאר גם לנזקי פיגמנטציה. אלו הם כתמים שונים המופיעים בעור הגוף, ומתחילים להפריע במיוחד כאשר הם נוצרים באזור הפנים והצוואר. מהן הדרכים לטפל בכתמים אלו?

גם כאן, ניתן לחלק את דרכי הטיפול בפיגמנטציה לשני חלקים שונים. החלק הראשון הוא מונע – מכיוון שכתמים אלו נוצרים בעיקר כתוצאה מחשיפה מוגברת לשמש, חשוב להימנע מכך, כפי שציינו לעיל. במידה וכבר נוצרו כתמי פיגמנטציה, קיימות דרכי טיפול אקטיביות. טיפול אקטיבי בפיגמנטציה נעשה הן באמצעות תכשירים שונים המטפלים בבעיה בעור והן באמצעות טיפולים ממוקדים הנערכים על ידי אנשי מקצוע ומכוני קוסמטיקה וטיפוח מובילים. הטכנולוגיות הקיימות כיום בתחום מאפשרות לטפל במקרים רבים שכאלו, כאשר כמובן שגם במהלך הטיפול ואחריו עדיין קיים צורך בשמירה על עור הפנים ובהימנעות מחשיפה מיותרת לקרינת השמש.

 

לסיכום, תושבי ראשון לציון, שאר ערי מישור החוף הישראלי ותושבי המדינה כולה, חשופים לאקלים נוח אמנם, אך גם כזה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות שונות, בעיקר כתוצאה מחשיפה לשמש הקיצית. בעוד קיימים טיפולים אקטיביים להסרת כתמי פיגמנטציה וטיפול בבעיות אחרות המתעוררות בעור כתוצאה מפגעי מזג האוויר, טיפול מונע וזהירות מקדימה חשובים לא פחות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים