חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אירוע פתיחת הקיץ של חוף הנכים

 

סככת הנכים נצבעה וסומנה, הותקן דק עד קו המים ונרכשו עגלות גלגלי בלון נוספים * הכל מוכן לקראת מסיבת הקיץ שתכלול פעילויות, הרקדה ומוסיקה* כלל המצילים בחוף גויסו לסייע לאנשים עם נכות להיכנס למים

 

 רחצה בחוף הים לא צריכה להוות מכשול עבור אף אחד, בוודאי לא עבור אדם עם נכות. עיריית ראשון לציון תקיים בשבוע הבא (10.7.17) מסיבת פתיחת קיץ בחוף הנכים "אבטיח על גלגלים" לאחר ששופרה ושודרגה יותר הנגישות לחוף הים במסגרת יוניסף- עיר ידידותית לילדים.

אגף חופים ואגמים, מינהל קהילה, ולשכת שיקום ונכויות במינהל לשילוב חברתי חברו יחד וביקשו להבין מהורים וילדים עם נכויות כיצד ניתן להקל עליהם כשהם מגיעים לבלות בחוף הים. המילה "ים" עלתה מהר מאוד ומיד התכנסו כל הגורמים שיכולים לסייע. כל הנוכחים רשמו את הערות המשפחות ובשיתוף פעולה מקסים עם אגף נוער וצעירים ומרכז הנוער בנווה חוף, מינהל שיפור פני העיר (שפ"ע) , התנדבו גם בני נוער לסייע בשיפור הנגישות.

ראשית, הסככה המונגשת בחוף הנכים נצבעה בכחול והוצב תמרור הנכה במקום. אגף חופים ואגמים בנה דק פריק שמגיע עד קו המים ונרכשו כסאות גלגלים ייעודיים עם גלגלי בלון המאפשרים הגעה נוחה למים. כמו כן רועננו ההנחיות והוגברה האכיפה על כניסה לחניית הנכים עם תו נכה רק כאשר האדם עם הנכות נמצא ברכב.

אז מה יהיה במסיבה?

עמותת "כנפיים של קרמבו", להקת גלגלי ראשון, פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים יצטרפו גם הם ובמקום יהיו פעילויות לילדים הרקדה על כסאות גלגלים, שמש, אבטיח וכמובן הים. כלל המצילים בחוף גויסו לסייע לאנשים עם נכות להיכנס למים.

עיריית ראשון לציון רואה חשיבות גדולה בשיפור הנגישות לאנשים עם נכויות למען מעורבות גדולה יותר בקהילה. רק לאחרונה התבשרה העירייה על זכייתה בפרס משרד הפנים לאחריות חברתית והיד עוד נטויה.

הפרס ניתן על פי שקלול שישה קריטריונים: קידום הנגישות, אמנת שירות ומענה לפניות הציבור, שיתוף ציבור בעשייה המוניציפלית ושקיפות, עידוד התנדבות בקהילה ובניית קהילות, היערכות לחרום ואחריות חברתית במיקוד פנים רשותי.

מחזיקת תיק החינוך, חברת המועצה תמי רונן, הוסיפה: "אני גאה שבמסגרת  פרויקט עיר ידידותית לילדים, הילדים שוב הוכיחו את יכולתם ויעילותם בהעלאת רעיון וקידומו".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים