חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

יריד המדע בבית הספר ”נתיב זבולון”

 

בכל שנה מתקיים בבית ספר ”נתיב זבולון” יריד מדע, בהשתתפות תלמידי בית הספר והוריהם. ביריד זה מתקיימות פעילויות מדעיות מגוונות סביב נושא מרכזי המתחלף מידי שנה

 

השנה, נושא היריד היה "מדע זה כל הסיפור" - תופעות מדעיות בספרי ילדים. צוות המורות למדע וטכנולוגיה, בהובלת רכזת המקצוע חנה דרזנר, וספרנית בית הספר, אשרת פרידמן, בחרו ספרי ילדים בהם מתוארות תופעות מדעיות, ויצרו את ההפעלות סביבם. בכל מתחם פעילות פגשו המשתתפים את הספר המתאים, יחד עם מידע מדעי והפעלה יצירתית ממנה למדו תוך התנסות.

בין השאר הכירו באי היריד את הכלב פלוטו מהספר "איה פלוטו" מאת לאה גולדברג, המנסה להבין את משמעות השתקפותו בשלולית. התלמידים והוריהם התנסו בפעילויות שונות עם מראות, ולמדו על השתקפות וסימטריה.

גם אמיל מהספר "אמיל והבלשים", מאת אריך קסטנר, הגיע ליריד והילדים השתתפו בפעילות בה נלקחו מהם טביעות אצבעות, השוואתן לכאלו של אחרים ולמידה על המבנים השונים והמשמעויות של טביעות האצבעות;

גם הספר "נסיכת עץ התפוח", מאת ג'ין רי, היה ביריד ובאמצעותו למדו המשתתפים על זריעה וטיפול בצמחים. הילדים בשיתוף עם נציגי החברה להגנת הטבע, הכינו "ראשי דשא" שאותם יוכלו להשקות ולגדל בשנה הקרובה; וכן הלאה.

ליריד זה הגיעו גם בוגרי בית הספר שבאו לעזור בתחנות ולחוות פעם נוספת את החוויה השנתית המהנה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים