חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מכרז - לא בכל מחיר

 

המיני סערה  סביב מינויה של מיכל ענבר פרפרי לתפקיד משנה למנכ"ל , מזכירה לי שוב את דעתי שמכרז למינוי לתפקיד בכיר נחוץ כמו תנור חימום באוגוסט

 

זו לא פעם ראשונה בא אני מביע בטור זה את דעתי על הצורך במכרז, אבל שוב זה קורה ושוב אני נדרש לזה ואתחיל בסיפור אמיתי שקרה לפני מס’ שבועות. יש לי ידידה  עו"ס במקצועה שלפני 12 שנים עברה מכרז כדת וכדין בעיר שלה לתפקיד קצינת ביקור סדיר, מכרז ששותף בו גם משרד החינוך וגם הרשות המקומית. כשהתקבלה במכרז ההוא הדרישות היו בין היתר תעודת הסמכה בקידום נוער, למרות שדובר בתחום חינוך, כך רצו ברשות ואגב בצדק רב מאחר וזה התחום הכי נושק לתפקיד זה היום.

אשתקד כשהיא פנתה למפקחת המחוז שלה בבקשה לעבור לעיר החדשה לאותה מחלקה ולאותו תפקיד, קיבלה תשובה: תצטרכי לעבור שוב מכרז של הרשות ומשרד החינוך. כשפורסם המכרז התברר שתנאי הסף דורשים תעודת הוראה ואף מילה על תעודת עו"ס. המסכנה הלכה למכרז בהיותה משוכנעת שיקבלו אותה, הרי היא בתחום 12 שנה, פשוט מציאה לרשות אליה עברה.  מצטערים הודיעו לה, אינך עומדת בתנאי הסף כי אין לך תעודת הוראה. אה כן, ושם קיבלו מורה בת 52 שבעה מעבודתה כמורה ופרשה פרישה מוקדמת.

אתה הבנת את זה ברוך? המערכות כאלה דפוקות שהן מסנדלות את עצמם לדעת, מקבלות ינוקות שרק סיימו תעודת הוראה או שכבר הותשו כמורות 30 שנה מול 40 תלמידים מעצבנים וכל זאת כשאין להן מושג ירוק בתחום אליו הן נכנסות ועל ההיא הצעירה יחסית עם וותק וניסיון מוותרים. למה? טמטום.  עכשיו תגידו לי למה בכלל היה צריך מכרז .

זה לא הסיפור שלנו אבל הטמטום אותו טמטום רק מכיוון אחר. תהרגו אותי אם אני מבין אבל מאז התחילו לדקדק בחובת המכרזים, נהיה כאן בית משוגעים ממש. תנו לי להבין, לראש העיר/ראש ממשלה/ שר מחפשים מנהל לשכה, מנכ"ל, סמנכ"ל, משנה ושאר ירקות, יש לכם ספק קל שבקלים שבחיים הבוס לא יסכים לקבל מישהו שזכה באיזה שהוא מכרז רק בגלל שעבר תנאי סף  פורמליים?.

והיכן הכימיה בינה לבין המעביד החדש? ומי אמר שזו שהיתה טובה שם תתאים לפה?  ואני לא מדבר על מכרזים לתפקידים זוטרים או קצת למעלה מזה כמו מנהלי מחלקות או להבדיל מינויים מקצועיים כמו מהנדס וכו... אלא על מינוי כמו זה למשל של מיכל ענבר פרפרי. ריבונו של עולם, הרי העירייה יכלה לצאת אחלה לו יצאה במכרז פנימי בלבד וכולם היו מרוצים כי הכל היו יודעים שהמכרז נעשה במיוחד עבור מיכל כי הכל מסכימים שהיא לא רק מתאימה אלא גם בעלת הסיכויים הטובים ביותר לשרוד בשל הכרותה את המערכת ובשל העובדה שהממונה סומך עליה ומכיר אותה.

אז מה אני בא לאמר. אין מה לבוא בטענות לכתב שמבקש להבין דברים, זו חובתו ועל כך אין ויכוח. יואל עשה את עבודתו כעיתונאי כפי הבנתו, שאל כשסבר שהדברים לא ברורים, ביקש הבהרות, קיבל תושבות ועוברים הלאה, אבל בכללי, הגיע הזמן שיפסיקו לחרטט לנו בכל מקרה על המוסד הקדוש הזה עאלק, מכרז, מכרז מכרז. במינויים כמו זו של מיכל, המכרז מיותר, מטופש וסתם נדרש ככיסוי תחת, ואם יהיה , תמיד ימצא מי שידוש בשאלה למה לא קיבלו את מועמד מס’ 2? יאללה חלאס.

אז מה אני רוצה להגיד... מיכל ענבר טובה? יאללה תנו לה לעבוד  הגיע העת שלתפקידים כאלה שהם למעשה תפקידי אמון גם אם לא על פי הגדרה הפורמלית, הבוס שתחתו תעבוד אותה עובדת יוכל לבחור את מי שהוא רוצה אלא אם כמובן ספקות גדולים באשר לכישוריה ויכולותיה. במקרה שלנו, גם יואל מודה שהיא אחלה אז ממש מבחינתי אין עם זה בעיה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים