חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המאבק נגד יתוש הנמר האסייתי

 

יחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון נערכת לעונת העקיצות ומרססת תעלות ומאגרי מים, עורכת ביקורות במשתלות, פנצ’ריות ואפילו בבתים פרטיים * היערכות מוקדמת עשויה למנוע דגירות היתוש ובכך לצמצם את העקיצות 

 

 בשנים האחרונות חדר לאזורנו יתוש מזן חדש הידוע בשמו: "הנמר האסייתי". נקבת היתוש מזן הנמר האסייתי מסתפקת בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים. כך שצמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ועוד עשויות לשמש מוקד דגירה של היתוש. ביחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון מסבירים כי מדובר ביתוש קצר תעופה ולכן אם נעקצתם, סביר להניח שמוקד הדגירה לא רחוק מכם. החדשות הרעות הן שעקיצותיו של זן זה נחשבות למגרדות וכואבות במיוחד, במיוחד בשעות הערביים.

יחידת ההדברה, בראשות עופר כהן, נערכת במיוחד בתקופה זו כדי להתמודד עם עונת הנמר האסייתי ומבצעת ריסוס שבועי של כל תעלות המים הסובבות את העיר. כך גם לגבי האגמים במערב העיר שם מבוצעות ביקורות ובמידת הצורך ריסוס נקודתי. מכיוון שאנו לאחר עונת החורף, מבצעת היחידה סריקות בשטחים פתוחים על מנת לאתר מאגרי מים שלא נוקזו. בתוך העיר היחידה מבצעת מניעה יזומה, בית היתר סריקות בקולטני מים, ביקורות במשתלות וצמיגיות (פנצ’ריות) ברחבי העיר. כמו כן, בתאם לפניות תושבים למוקד העירוני, מבצעת היחידה, באישור התושבים, סריקה של מוקדי דגירה גם בבתים וחצרות פרטיים.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי? ראשית יש לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם על מנת לאתר מקורות מים עומדים. יש לרוקן דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים. יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי לחות גבוהה מושכת יתושים.

ביחידת ההדברה מסבירים עוד כי ההתמודדות מול הנמר האסייתי היא ברובה מניעתית שכן טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתור את הבעיה שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה אז היתושים ישובו. לכן שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב מאוד על מנת לצלוח את העונה.

לאחרונה, אף הועלה חשש כי נגיף "הזיקה" מועבר באמצעות יתוש זה. נגיף הזיקה מועבר בעיקר באמצעות יתוש מזן "אדס מצרי", אך ידוע שגם הנמר האסיאתי מסוגל להעביר נגיף זה בנוסף למחלות נוספות. החשש הגדול הוא שיגיעו יתושים נגועים לארץ או שיגיעו תושבים מחו"ל כשהם חולים ואז יתוש שיעקצם יוכל להעביר את הנגיף.

העירייה תגביר את האכיפה ובמידת הצורך תפעיל סמכויותיה ותחייב כל בעל נכס למגר משטחו מקורות מים העלולים לגרום להתפתחות היתושים ופקחיה ירשמו דוחות בעת הימצאות מפגע בשטח פרטי.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים