חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

שתי תלמידות מראשל”צ התמודדות בתחרות פתרון בעיות

 

מצאו פתרון פשוט לבעלי שיתוק מוחין לפתוח חטיף וזכו במקום השלישי

 

תחשבו שבא לכם חטיף. אתם ככל הנראה פותחים מגירה או ארון, שולפים את החטיף , פותחים ואוכלים. כמה פשוט ובכל זאת, כמה מסובך זה יכול להיות עבור אדם שסובל משיתוק מוחין. זה בדיוק האתגר שביקשו תלמידות בחטיבת הבניין מיכה רייסר לפתור במסגרת עבודת חקר טכנולוגי ופתרון בעיות.

התלמידות, מאי ורטהיים ואורין ישראלי, מחטיבת הביניים מיכה רייסר (קריית החינוך השש שנתית מקיף ז’  "רביבים"),השתתפו בתחרות ארצית של משרד החינוך בהנחיית שמואל ברמן, ודורגו במקום השלישי.

השתיים התמקדו בעבודתן בקושי, או אי-היכולת, של אדם עם שיתוק מוחין לבצע פעולות בסיסיות בכוחות עצמו. במסגרת הפרויקט נפגשו התלמידות עם צדוק עומסי, עובד עירייה בעל שיתוק מוחין, ושמעו ממנו על רצונו להיות עצמאי בפעולות בחיי היומיום שלו. התלמידות חשבו על המצאה פשוטה אשר תעזור לצדוק, וכמוהו לבני אדם אחרים בעלי שיתוק מוחין, לפתוח בקלות את שקית החטיף. השתיים יצרו את המוצר "קופטיף" שמורכב מחומרים ומחלקי מוצרים הקיימים ונגישים בחיי היומיום שלנו. באמצעות המוצר יוכל אדם בעל שיתוק מוחין, באמצעות תפקוד בידו האחת, להכניס את החטיף למוצר - והמוצר יבצע חיתוך של השקית עבורו. המצאה פשוטה שיש בכוחה לשנות את חייו של אדם.

כאמור, היוזמה המקסימה של התלמידות לא נעלמה מעיניהם של השופטים בתחרות שנערכה בקמפוס גבעת רם, האוניברסיטה העברית בירושלים והן דורגו במקום השלישי מבין 52 עבודות שהוגשו. היריד הארצי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה נתקיים זו השנה החמישית על ידי משרד החינוך. חבר השיפוט כלל חוקרים ומדענים מהאוניברסיטה העברית, מדריכות ארציות, נציגים ממוזיאוני המדע, מהנדסים מתנדבי חברת "ברודקום" ישראל, וצוותים ממרכזי המורים הארציים למדע וטכנולוגיה.

 

בתמונה למעלה: התלמידות מאי ואורין עם ד"ר נורית בר יוסף (מימין), מפקחת מדעים וטכנולוגיה במחוז מרכז, וריבי גבע - מדריכת מדעים וטכנולוגיה במחוז מרכז.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים