חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ראשון לציון כמרכז עסקי מוביל בישראל

 

ראשון לציון היא אחת הערים הגדולות בישראל, כאשר מרבית שטחה הוא שטח בנוי המכיל בעיקר בנייני מגורים ומוסדות ציבוריים.

 

ראשון לציון היא אחת הערים הגדולות בישראל, כאשר מרבית שטחה הוא שטח בנוי המכיל בעיקר בנייני מגורים ומוסדות ציבוריים. בעוד רבים מתושבי העיר מעידים כי הגיעו לגור בה (או גדלו בה והחליטו להישאר ולהקים כאן את משפחתם) בעיקר בזכות איכות החיים הטובה, מוסדות החינוך האיכותיים ומיקום הגיאוגרפי של העיר, ראשון אינה רק עיר של משפחות וזוגות צעירים. בעיר מתקיימת גם לא מעט פעילות עסקית, ולא רק באזורים המוגדרים רשמית כאזורי תעשייה.

לראשון לציון מספר מאפיינים ויתרונות אשר יכולים בהחלט להפוך אותה לאחד ממרכזי העסקים המובילים של ישראל.

 

כנסים עסקיים, הרצאות למנהלים וחממה לחברות סטארט אפ – הפוטנציאל קיים

כפי שציינו, בפועל מתרחשת פעילות עסקית רבה בראשון כבר כיום. מלבד לבתי עסק ומפעלים שונים הפועלים באזורי התעשייה, לא מעט חברות עסקיות ממוקמות בעיר, כמו גם גופים וארגונים שונים המושכים אליהם פעילות עסקית. בעיר נערכים לאורך השנה כנסים עסקיים מתחומים שונים, הרצאות לארגונים ועוד מגוון פעילויות מעולם העסקים המעידות על האטרקטיביות של העיר בקשר זה, ועל יתרונותיה השונים אשר הופכים אותה לפוטנציאל עסקי "חם" ביותר.

עיריית ראשון לציון, בדומה לעיריות רבות אחרות בארץ, מעוניינת כמובן במשיכת פעילות עסקית לשטח העיר, בין אם חברות יצרניות ומפעלים ובין אם חברות היי טק, סטארט אפים שונים, חברות מתחום הפיננסים ועוד. פעילות עסקית בשטח העיר מתאפיינת ביתרונות שונים עבור התושבים ועבור הארגונים, דוגמת יצירת מקומות עבודה, הכנסות ממיסים שונים אשר זורמות לקופת העירייה וכך מושקעות חזרה בתושבים, שדרוג יכולות העובדים בארגונים וטיפוח מנהלים ועוד.

 

אז הפוטנציאל העסקי כבר קיים – המגזר העסקי צומח ותוסס בראשון לציון, לעירייה אינטרס לשמר מצב זה ולהרחיבו (ובידיה גם כלים מסוימים בהם היא יכולה להשתמש על מנת לקדם אג’נדה זו) ואינטרס זה משותף כאמור גם לתושבים. אם כן, מהם אותם יתרונות אשר הופכים את ראשון לציון לבעלת פוטנציאל גבוה במיוחד להפוך למרכז עסקי מרכזי ומשמעותי בישראל וכיצד ניתן לעודד את התהליך?

 

מיקום גיאוגרפי רב ערך, תשתיות איכותיות, הון אנושי ועוד – יתרונות העיר

נראה כי לראשון לציון מספר יתרונות מרכזיים, חשובים ומהותיים אשר יכולים לסייע לה להמשיך במגמת הצמיחה העסקית בה היא נמצאת.

יתרון אחד בולט וברור הוא המיקום הגיאוגרפי של העיר – ראשון ממוקמת במרכז הארץ, מרחק נגיעה מתל אביב, גוש דן, אשדוד ואשקלון, ונסיעה קצרה יחסית מירושלים. מיקומה של העיר בלב ליבו של מרכז הארץ מהווה כמובן יתרון עצום עבור כל חברה או בית עסק אשר שוקלים להתמקם בעיר. קל גם להגיע ברכבת למי שאינו מעוניין לנהוג וזהו יתרון עצום ועל כן כנסים רבים מתקיימים יותר ויותר בראשון והמשתתפים מגיעים בקלות מרוב אזורי הארץ.

יתרון נוסף הוא התשתיות האיכותיות המאפיינות את העיר. החל מתשתיות ציבוריות טכניות דוגמת רשת החשמל והמים ועד לתשתיות אדמיניסטרטיביות דוגמת מוסדות חינוך (עבור ילדי העובדים ואנשי העסקים) או מוסדות עירייה שונים – נראה כי גם כאן מדובר בעיר בעלת יתרון משמעותי, שכן תשתיותיה של ראשון נחשבות למפותחות, מתקדמות ואיכותיות ביותר ביחס לערים רבות אחרות בישראל. נוסיף לכל אלו את ההון האנושי של תושבי ראשון והסביבה ונקבל עיר בעלת פוטנציאל גבוה וממשי להפוך למרכז חשוב יותר ויותר של עולם העסקים והכלכלה של ישראל.

 

מה כדאי וניתן לעשות על מנת לעודד מגמה זו ולקדם את צמיחתה של ראשון כמרכז עסקי מוביל?

מרבית העשייה צריכה להיעשות ברמת השלטון המקומי, אשר יכול לעודד את התהליך במספר דרכים. דרך אחת היא שיווק ברמות שונות, דוגמת יוזמות לקיום הרצאות למנהלים וכנסים עסקיים לארגונים המתמקדים בהצגת יתרונות העיר בפני בעלי עסקים, תעשיינים וגורמים משפיעים נוספים בעולם הכלכלה. דרך נוספת היא עידוד עסקים להגיע לעיר באמצעות הקלות שונות במיסוי והענקת תמריצים כלכליים נוספים וכן קורסי העשרה והרצאות מטעם העירייה וגופים בעלי עניין.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים