חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

סובלת ממחזור לא סדיר? אלו הן הסיבות האפשריות

 

אחד משלבי המחזור החודשי היא הווסת, בה מתרחש דימום הנובע מנשירת רירית הרחם אשר התעבתה כהכנה לקליטת ביצית מופרית. לרוב, אורכו של המחזור החודשי בנשים נמשך כחודש, כאשר מתוכו הווסת המתקיימת בסופו של המחזור נמשכת בין שלושה לחמישה ימים, אך בנשים מסוימות הוא עשוי להיות ארוך יותר

 

אחד משלבי המחזור החודשי היא הווסת, בה מתרחש דימום הנובע מנשירת רירית הרחם אשר התעבתה כהכנה לקליטת ביצית מופרית. לרוב, אורכו של המחזור החודשי בנשים נמשך כחודש, כאשר מתוכו הווסת המתקיימת בסופו של המחזור נמשכת בין שלושה לחמישה ימים, אך בנשים מסוימות הוא עשוי להיות ארוך יותר. אם את סובלת ממחזור שאינו סדיר, כלומר כזה אשר אינו מגיע או מגיע באיחור משמעותי, או מחזור אשר נמשך פרק זמן משמעותי, עשויות להיות לכך מגוון סיבות. הנה הן לפנייך. 

גיל 

אחד מהשינויים אותם חוות נערות בגיל ההתבגרות הוא הופעת הווסת. בשנתיים הראשונות מרבית הנערות יחוו מחזור שאינו סדיר, כחלק מהשינויים ההורמונליים שהגוף עובר. לכן, אין כל סיבה להתרגש אם את חווה מחזור לא סדיר בשנתיים הראשונות לאחר הופעת המחזור הראשון. 

מחזור לא סדיר עשוי להופיע גם בקרב נשים המתקרבות לגיל המעבר, בשל שינויים הורמונליים גם כן. גם במקרה זה אין כל סיבה לדאגה ומדובר בתהליך טבעי. באשר לשאר התסמינים של גיל המעבר ניתן להיוועץ ברופא כדי לקבל סיוע בהתמודדות עמם. 

שחלות פוליציסטיות

ישנן נשים הלוקות בתסמונת הנקראת שחלות פוליציסטיות. תסמונת זו מאופיינת בנוכחות של ציסטות בשחלות ורמות גבוהות של הורמון הטסטוסטרון. אחד מהתסמינים הבולטים של תסמונת זו הוא מחזור לא סדיר המופיע לעיתים גם רק כמספר פעמים בודדות במהלך השנה. במקרים מסוימים נשים בעלות תסמונת זו לא יקבלו מחזור כלל. תסמינים נוספים הנלווים לתסמונת זו היא עלייה במשקל, קשיי פריון ואקנה. הגורמים להופעת התסמונת עשויים להיות עלייה במשקל או חוסר איזון הורמונלי. 

תסמונת זו אינה ניתנת לריפוי, אך ישנן דרכים להתמודד עמה ועם התופעות שהיא מביאה. לרוב, הטיפול יהיה טיפול הורמונלי לאיזון ההורמונים בגוף הגורמים להופעת התסמונת. 

אנדומטריוזיס

מחלת האנדומטריוזיס היא מחלה גניקולוגית בה תאים דמויי תאי רחם נודדים אל מחוץ לחלל הרחם, לרוב לאזור האגן ובבטן אך לא בלבד. בזמן הווסת תאים אלה מפרישים חומרים היוצרים דלקות באזורים בהם הם נמצאים. גם מחלה זו עשויה לגרום למחזור שאינו סדיר, בפרט לווסת הכוללת דימום רב לאורך זמן. בנוסף, אנדומטריוזיס עשוי ליצור גם כאבי מחזור חזקים, לא רק באזור הרחם אלא גם באזורים בהם נמצאים התאים דמויי הרחם. 

תסמינים נוספים העשויים להתלוות למחלה זו הם עצירות ונפיחות בבטן, תכיפות במתן שתן, קשיי פוריות והתמודדויות נפשיות אל מול חרדה ודיכאון. הטיפול במחלה בתחילה כולל שימוש בתרופות שמטרתן לדכא את פעולתם של התאים דמויי הרחם וסיוע בהתמודדות אל מול הדלקת הנוצרת מפעילותם. במקרים מסוימים תינתן המלצה על ביצוע ניתוח להסרת הנגעים של התאים דמויי תאי הרחם, במיוחד במקרים בהם תאים אלה יוצרים פגיעה בפוריות האישה. 

בלוטת התריס

בלוטת התריס אחראית על הפרשת הורמונים האחראית על תפקוד תקין של מערכות שונות בגוף. ישנם מקרים בהם תפקוד לא סדיר של בלוטת התריס עשוי להביא לאי סדירות בקבלת הווסת. לצד תסמין זה, פעולה בלתי תקינה של בלוטת התריס עשויה לגרום גם להופעת תסמינים כמו עלייה במשקל, דימום ווסתי כבד או עייפות מוגברת. לרוב, אופן הטיפול בבעיות תפקוד של בלוטת התריס תיעשה באמצעות נטילת תרופות, המאפשרות איזון של רמות ההורמונים בדם. 

לסיכום, אם את חווה אי סדירות של המחזור אליה מתלווים תסמינים נוספים כמו כאבים עזים, שינויי משקל חדים או שינויים פיזיים נוספים כמו אקנה, מומלץ להיוועץ עם רופא כדי לברר מהו הגורם לתופעות אלה. 

 קרדיט תמונה: Pexels

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים