חיפוש
 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

מהי הדרך הנוחה ביותר לטפל בתיקים במס הכנסה?

 

רכשתם מיומנות כזו או אחרת, בין אם במסגרת לימודים אקדמיים או לימודים אחרים ואתם מעוניינים לממש את הכישורים שרכשתם בעולם העבודה החדש. ישנם מקרים בהם אין שום בעיה למצוא מקום עבודה קבוע ולהתחיל לעבוד בתור שכירים, אבל כל עוד אתם עובדים בתור עצמאים, בין אם כעובדים ’פרילאנסרים’ ובין אם משום שאתם בוחרים להקים ממש עסק, הרי שאתם נחשבים, בעיני החוק, למי שמחוייבים בפתיחת תיק במס הכנסה

 

רכשתם מיומנות כזו או אחרת, בין אם במסגרת לימודים אקדמיים או לימודים אחרים ואתם מעוניינים לממש את הכישורים שרכשתם בעולם העבודה החדש. ישנם מקרים בהם אין שום בעיה למצוא מקום עבודה קבוע ולהתחיל לעבוד בתור שכירים, אבל כל עוד אתם עובדים בתור עצמאים, בין אם כעובדים ’פרילאנסרים’ ובין אם משום שאתם בוחרים להקים ממש עסק, הרי שאתם נחשבים, בעיני החוק, למי שמחוייבים בפתיחת תיק במס הכנסה. הרעיון הבסיסי הוא שהמדינה צריכה לנהל מעקב, אחרי כל בעלי העסקים, בניסיון להבין מה שיעור המס אותו כל אזרח נדרש לשלם. במאמר הבא נדבר על האופן בו ניתן לנהל את התיק בצורה הטובה ביותר, כדי להימנע מטעויות כאלו ואחרות. 

מה חשוב לדעת לפני פתיחת התיק 

על פניו, הרי שהמערכת לא מכבידה על מי שמעוניינים לפתוח תיק במס הכנסה. היום, אפילו אפשר לבצע את הפעולה הזו באופן מקוון, דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים. הבעיה מתחילה כאשר אנחנו נדרשים להגדיר את התחום בו אנחנו עובדים .לצורך העניין, יש מי שתחום העיסוק שלהם די ברור ויש מי שעובדים במספר תחומים בתור עצמאים. בנוסף, קחו בחשבון את העובדה כי החוק אומר שעל בעלי מקצועות מסוימים, חלה חובה לפתוח תיק תחת הקטגוריה של ’עוסק מורשה’ והם אינם יכולים לעבוד בתור ’עוסק פטור’. מה זה אומר בדיוק? נסביר כעת. 

עוסק פטור, הוא מי שהמדינה הגדירה בתור אלו שלא מחוייבים בתשלום מע"מ למדינה משום שמחזור הרווחים שלהם בשנה קלנדארית עומד על מעל למאה אלף שקלים. רק נזכיר, מדובר על תשלום בשיעור של 17% מכל עסקה, לטובת קופת המדינה. מי שמחוייבים בתשלום הזה, אלו מי שמוגדרים בתור: ’עוסק מורשה’. כלומר, אנחנו מדברים על מי שמרוויחים מעל למאה אלף שקלים בשנה. לעוסק מורשה ישנן חובות נוספות, כמו לדווח למע"מ על העסקאות שבוצעו אחת לחודשיים וכן הלאה. לעומת זאת, עוסק פטור לא חייב לעשות זאת. ישנם מקצועות בהם לא קיימת האפשרות להתחיל בתור ’עוסק מורשה’. למשל, פסיכולוגים או עורכי דין. תהליך הדיווח למע"מ והטיפול במקדמות המס וכן הלאה, הוא משהו שאפשר לעשות לבד, אבל לא פעם, כדאי לקבל קצת עזרה. 

למה כדאי להיעזר באיש מקצוע לנושא הזה 

אי מתן דיווח בזמן או עיכוב בתשלום לרשות המיסים, ביטוח לאומי או מע"מ, עלולים להוביל לדוחות וקנסות לאורך הזמן. לא רק זה, אלא, שכאשר אתם עושים הכל לבד, בלי לקבל ייעוץ וליווי מאיש מקצוע, אתם עלולים לגלות בדיעבד כי לא ניצלתם את כל הזכויות והטבות המס המגיעות לכם על פי חוק. 

אם תרצו למשל לערוך סגירת תיק במס הכנסה, הרי שאם חשבתם כי הפעולה בוצעה, שעה שלא היה כך באמת, יש סיכוי סביר כי תידרשו לדווח לרשויות על שלל הפעילות שלכם בעסק בדיעבד. אם אתם רוצים לחסוך את כאב הראש ובעיקר, אם אתם רוצים לדאוג לאינטרסים שלכם, בין אם אתם מעוניינים לפתוח תיק ובין אם אתם חושבים על סגירת תיק במס הכנסה, הרי שזה הזמן לקבל ייעוץ ממי שמכירה את התחום היטב. 

זה רק נראה מורכב, אבל זה יכול להיות פשוט יותר

אף אחד לא אוהב להתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית, האמינו לנו. אבל כל עוד תשכילו לבחור בליווי של אשת מקצוע מצויינת, תגלו מהר מאוד כי הדברים יכולים להיות פשוטים יותר בסופו של דבר. לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר. 

קרדיט תמונה:UNSPLASH

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים