חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מערכת גני הילדים קולטת

 

במסגרת רפורמת הסייעת השנייה של משרד הכלכלה בשיתוף השלטון המקומי, יצטרפו למערכת החינוך בעיר למעלה ממאה סייעות חדשות.

 

עיריית ראשון לציון הקימה בשנה האחרונה בית ספר לסייעות שיכשיר מאות סייעות במסגרת תוכנית לימודים תלת שנתית.

בעוד מאות רשויות בישראל נערכות לקלוט עשרות אלפי סייעות חדשות למערכת החינוך במסגרת רפורמת הסייעת השנייה של משרד הכלכלה בשיתוף השלטון המקומי, עיריית ראשון לציון ערוכה גם להכשיר אותן לתפקיד הרגיש בעבודה עם ילדים. כבר בשבוע הבא יתכנסו למעלה ממאה סייעות חדשות להשתלמות בת יומיים בבית יד לבנים. בהמשך, עם שילובן של הסייעות בגני הילדים ברחבי העיר, הן ישולבו בתוכנית לימודים מקיפה בבית הספר לסייעות שהקימה עיריית ראשון לציון כבר בשנה שעברה.

בעיריית ראשון לציון ביקשו לשנות את התמונה לפיה סייעות ללא כל רקע מתקבלות לעבודה עם נתונים בסיסיים בתחום משמעותי ביותר- טיפול וליווי ילדים בגיל הרך. כיום הדרישה המינימלית היא 12 שנות לימודים וברוב המקרים הן מתקבלות לאחר הגשת קורות חיים וכן ראיונות קבלה. למעלה משישים סייעות כבר סיימו את השנה הראשונה מתוכנית תלת שנתית בת 270 שעות שגובשה יחד עם משרד החינוך שהיה שותף מלא בהתוויית ובניית התכנית.

תוכנית הלימודים מכסה נושאים רבים כמו בריאות ובטיחות בגן, פעילות גופנית, תקשורת בין אישית, שילוב ילדים עם צרכים, הרגלי תזונה, חינוך סביבתי, שפה ואוריינות וכן היבטים חברתיים, קוגניטיביים ורגשיים התפתחותיים של הגיל הרך. בית הספר לסייעות שיפעל בגימנסיה הריאלית צפוי להכשיר גם סייעות חדשות, עד שלוש שנים במערכת, סייעות בעלות ותק ביניים ואף חלק מהסייעות הותיקות. בסך הכל, מלבד הסייעות החדשות שצפויות להיכנס למערכת, בית הספר שהקים מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, יכשיר למעלה מ-300 סייעות וכחמישים סייעות משלימות.

יש לציין כי עיריית ראשון לציון הקצתה תקציב הנאמד בכמיליון שקלים להקמת בית הספר והפעלתו וכן מתקצבת את ימי ההשתלמות לסייעות החדשות. מחזיקת תיק החינוך וחברת המועצה, פרופ' תמי רונן, מלווה את התהליך והובילה את גיבוש תוכנית ההכשרה לראשון לציון בשיתוף משרד החינוך. מנהלת אגף חינוך קדם יסודי, שולמית זכאי, הוסיפה כי העירייה משקיעה רבות על מנת להעניק לילדי הגן חוויה מחנכת, מעשירה ומחבקת, "אנו מבינים שהשלב של הגיל הרך הוא שלב קריטי בהתפתחות הילד ויש חשיבות רבה לתת לסייעות את כל הכלים לטפל היטב בילדי העיר". זכאי מדגישה כי כיום הסייעות החדשות הנכנסות למערכת עוברות שנתיים של הכשרה בשטח ורק אחר כך מגיעות לתפקיד סייעת קבועה. את ההכשרה יובילו מיטב העוסקים בתחום בבית הספר לסייעות גני הילדים שהקים אגף קדם יסודי במינהל החינוך בעירייה.

אחת מהמשתתפות במחזור הראשון בבית הספר לסייעות היא דורית זולוטוב. על אף ניסיונה העשיר כסייעת בגן פרטי במשך 18 שנים ושלוש שנים סייעת במערכת העירונית, היא מסבירה כי תמיד יש מה ללמוד "זה קורס חובה לסייעות. על אחת כמה וכמה כשמדובר בסייעת שמגיעה ללא ניסיון ורקע. לסייעת יש תפקיד משמעותי, יש המון אחריות. ברגע שילד מגיע לגן והדלת נסגרת זה ילד שלי לכל דבר ועניין. ילדים זו הנשמה שלנו, מי שלא בנוי לעבוד עם ילדים, שלא יהיה בזה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים