חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

החשד: ניסיון למכור בשר לא מוכר כבשר כשר

 

  בעל אטליז מראשון לציון נתפס הודות לערנות של פקחי החברה לביטחון. הבשר הושמד וכנגד בעל העסק נפתחו הליכים משפטיים  

 

בסוף השבוע האחרון נתפסו שתי משאיות, שהובילו בשר לא ראוי לא למאכל אדם. הבשר הושמד וכנגד בעלי העסקים נפתחו הליכים משפטיים. האירוע הראשון והחמור יותר היה ביום חמישי האחרון בשעות הבוקר. פקחי הסיירת הירוקה בחברה לביטחון, שמעון בלום ואורן לוי, סיירו באזור החולות, סמוך לאמפי לייב במערב העיר. שם הם הבחינו במשאית חשודה החונה בצד. בתחילה היו משוכנעים שמדובר בנהג משאית המשליך פסולת בשטח פתוח. כשהתקרבו גילו שאמנם הושלכו קרטונים לצד הדרך על ידי הנהג, אלא שזו הייתה העבירה הקלה ביחס למעשיו של הנהג.

מתברר שהיה זה בעל אטליז חדש בעיר שרכש שומן בשר מהשטחים. הבשר נשחט בכלל בסין והועבר לפלסטינים כחלק מסיוע מזון. רגע לפני שהבשר הגיע לאטליז במרכז העיר, התפטר בעל האטליז מהקרטונים שעליהם מדבקות בערבית ואנגלית המסגירים את מקור הבשר והעבירם לארגזים ישראלים. למעשה, על פי החשד, בעל האטליז ניסה "להלבין" את הבשר כאילו מדובר בבשר כשר. מדובר בכמות של כ-50 ק"ג. בעל האטליז ניסה לתרץ ואמר שהבשר מיועד לשימושו הפרטי. למקום הוזעקו רופאת השירות הווטרינרי, ד"ר דיאנה זילברמן, ומפקח השירות, יגאל אוחנה, שהשמידו את הבשר.

מאוחר יותר באותו היום, הגיעה משאית של מפעל בשר לבדיקה שגרתית לפני שיווק. רופא השירות הווטרינרי שבדק את תכולת המשאית, הופתע לגלות מספר קרטונים שהבשר בהם הופשר. כלומר מצב הקפאה של מינוס 18 מעלות, הבשר היה על אפס מעלות כשטמפרטורת חלל המשאית המובילה את הבשר הייתה שתי מעלות בלבד. כמו כן לבשר לא היו תעודות ווטרינריות כנדרש. הבשר המופשר הושמד על ידי ד"ר תומר ניסימיאן מהשירות הווטרינרי. יתר המוצרים נשלחו חזרה למפעל לטיפולו של ווטרינר החברה. כמו כן שיווק הבשר נפסל עד לתיקון הליקויים.

יש לציין כי כל אגפי העירייה הרלוונטיים מגבירים אכיפה ופעילות בתחום בתקופה שלפני החגים. פקחי החברה לבטחון הונחו לגלות ערנות, כפי שקרה בסוף השבוע האחרון. השירות הווטרינרי מגביר ביקורות ורישוי עסקים פועל ישירות מול העסקים שסרחו.

מנכ"ל החברה לבטחון, מוטי נחמני: "לולא ערנותם של הפקחים, שומן הבשר מקורו מהשטחים, היה מגיע לצלחות התושבים בחג. ישר כוח לפקחים על פעילות מהירה ויעילה".

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מוסיף כי העירייה לא מסתפקת רק בביצוע אכיפה אל מול בעלי עסקים, אלא מקיימת גם מפגשי הדרכה שנתיים לגבי תברואת מזון בטוחה המוצעים בחינם בעבור כל בעלי העסק שעסקם נוגע במזון מהחי.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים