חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

המאבק במפיצי כרטיסי הזימה נושא פרי

 

בסמוך לקניון הזהב נתפסה אישה עם 11 ארגזים, שפיזרה כרטיסי ביקור שבהם מצולמות נשים מעורטלות בתנוחות פרובוקטיביות    

 

מזה מספר חודשים שבחברה לביטחון בראשל"צ שמו לעצמם כמשימה להגיע למפיצי כרטיסי הזימה ושולחיהם. השבוע התקבל מידע מודיעיני על כרטיסים חדשים המופצים באזור חניון קניון הזהב, ובהם מצולמות נשים מעורטלות בתנוחות פרובוקטיביות.

למקום נשלחו פקחי צוות הסיור ערן חיים ויעקב אלמוג. השניים המשיכו לשוטט באזור עד שזיהו ברכב מסוג מאזדה שבו יושבת אישה  ומשליכה לכל עבר את הכרטיסים. ברכבה נמצאו לא פחות מ-11 קרטונים המכילים את כרטיסי הזימה. האישה לא הכחישה והסבירה כי זו עבודתה. לחובתה נרשם דו"ח על השלכת פסולת במרחב ציבורי, והיא נדרשה לאסוף את כל הכרטיסים הפזורים ברחובות הסמוכים. בחברה לביטחון מתכוונים, כאמור, לדלות פרטים נוספים כדי להגיע לשולחיה.

בעבר פעלה החברה לביטחון ביתר שאת כנגד התופעה וחיסלו אותה כמעט כליל, אך בשנה האחרונה התופעה חזרה כאשר המוקד הוא אזור התעשייה במערב העיר, בעיקר באזור קניון הזהב. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הנחה את אגף סיור ושיטור עירוני לשתף פעולה עם המשטרה במטרה להגיע לאלו העומדים מאחורי הכרטיסים ולמגר את התופעה.

בעבר הגיעו פקחי החברה ושוטרים למקום הרשום בכרטיס, רשמו לבעל העסק דו"ח על לכלוך שגרמו הכרטיסים בהתאם לחוק העזר שמירת הסדר והניקיון. בנוסף, בחלק מהמקרים הסבו בעלי העסקים המפוקפקים דירות מגורים למכון עיסוי וכן לעסקים לא חוקיים ופליליים. במקרה כזה מינהל ההנדסה בעירייה יכול להגיש כתב אישום על שימוש חריג בנכס ולפעול לקבלת צו סגירה. וכמובן קיים ההיבט הפלילי, שעליו אמונה המשטרה במקרה ומדובר בעסק לא חוקי.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה הביטחון, רז קינסטליך: "המאבק הזה הוא חלק משיתוף הפעולה שלנו עם המשטרה. פגיעה במערך השיווק הנעשה באמצעות הכרטיסים אלו היא פגיעה בפעילות של קבוצות עברייניות אלו. כרטיסים אלו מלכלכים את העיר בכמה מובנים, ואנחנו נילחם בהם בכל הכלים העומדים לרשותנו".

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני: "כמות הפניות שמגיעה אלינו ממחישה עד כמה הנושא מטריד את התושבים, ולכן אנחנו נפעל ביתר שאת בנושא זה".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים