חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כנס הוקרה לניצולי השואה תושבי העיר

 

המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון יזם וקידם * החיילים והתושבים התנדבו * ואולם האירועים שמש אדומה תרם את המקום לקיום הכנס 

 

 "לכל הקהילה כאן אכפת, רצינו להגיד לניצולי השואה שאכפת לנו לאורך כל השנה ולא רק סביב יום השואה" אמר מ"מ וסגן ראש העיר, מוטי עג’מי

 שלושה שבועות אחרי שצוין יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים השבוע כנס הוקרה לניצולי השואה תושבי העיר באולם "שמש אדומה" במערב העיר. למעלה מ-850 ניצולי שואה השתתפו בכנס שנערך ביום ראשון השבוע בזכות התגייסות של הרבה מאוד אנשים טובים. מינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון הרים את הכפפה, יזם והוביל, עשרות תושבים וחיילים התנדבו ובעלי אולם האירועים תרם את המקום לטובת האירוע. ניצולי השואה נהנו מהאווירה ומהכיבוד הקל, רקדו ושרו ממופע של יוני אילת ותיאטרון יידישפיל ומופע חימום של טנגו תל אביב.

תושבת העיר, טובה גוטשייטיין, סיפרה "אני 35 שנה תושבת ראשון לציון ובשנים האחרונות אני רואה הרבה נתינה מהעירייה, ומהמתנדבים שאכפת להם. דואגים לנו, אני מאוד מתרגשת שלוקחים יוזמה ודואגים לשמח את הקשישים, החולים והניצולים. זה נותן לנו הרבה מאוד כוח להמשיך. זה היה מאוד מרגש לא רק בשבילי אלה גם לניצולים נוספים. אני מודה כל כך על כל העשייה וגאה להיות תושבת העיר".

מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק התיק לשילוב חברתי במועצה, מוטי עג’מי, אמר: "האירוע כולו לווה על ידי עובדים, מתנדבים וחיילים רבים ומטרתו הייתה לומר לניצולי השואה שאכפת לנו. שלקהילה כולה בעיר אכפת. החזון של המנהל לשילוב חברתי הוא לפעול לאורך כל השנה ולא רק סביב יום השואה. ואכן יש לנו תכנית שנתית ומקיפה שנותנת מענה למגוון רחב של נושאים. אני גאה בעסקים בעיר והתרגשתי לפגוש את הבעלים של האולם ואת המתנדבים בעיר שנרתמים פעם אחר פעם ומגשימים את ערך הסולידריות והאחריות החברתית".

המינהל לשילוב חברתי מוביל מספר פרויקטים לניצולי שואה תושבי העיר, אולם הפרויקט המרכזי הוא "פרח לניצול" שהחל לפני ארבע שנים בהובלתו של סגן ראש העירייה עג’מי, ומטרתו למפות ולהגיע לכל ניצולי השואה שחיים בעיר ראשון לציון. בשנתיים הראשונות, התמקד הפרויקט במפקד ענק שבו מאות מתנדבים נכנסו לבתי הניצולים. המפגש הזה בין הניצולים למתנדבים הוליד יוזמות מרגשות מאד. שירן לוסטיג- גנץ, מנהלת מחלקת קהילה מספרת :"בביקורים הללו למדנו על הכוח הגדול של הקהילה ועל הרצון של בודדים, קבוצות וארגונים לתרום ולהקדיש מזמנם למען ניצולי השואה שחיים בעיר. ואכן, השנה איחדנו את הכוחות הרבים והקמנו קו חם שבמסגרתו מתנדבים מתקשרים לניצולי השואה ומשוחחים עמם, הקמנו סיירת של תושבים שמגיעה  לביקורים שמחים לאורך השנה. ערכנו ערבים מרגשים ומרתקים של זיכרון בסלון בבתים של תושבי העיר". טליה שוורץ, רכזת הפרויקט הוסיפה: "העובדים והמתנדבים מהווים עבורנו גם שליחים שמעידים מקרוב על מצבם של ניצולי השואה ועל מי שנזקק לסיוע שלנו. האירוע בתחילת השבוע היה מחזה שלא רואים כל יום, אולם אירועים מפואר שמלא עד אפס מקום וניצולי שואה שקמים מהכיסאות ופשוט רוקדים ונהנים".

רוצים להתנדב? פנו למחלקת קהילה 03.9689909

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים