חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע / יתרו

 

בא ישעיהו הנביא ומצמצם לשש מצוות. הנביא מיכה לאחר מכן ,יורד לשלוש מצוות חשובות: לעשות משפט אמת. אהבת חסד, והצנע לכת, והכי מצמצם ומצוטט על פי רוב, הנביא חבקוק שהעמיד את כל התורה כולה במשפט הידוע : ”צדיק באמונתו יחיה!” מיהו צדיק? איך יחיה? מהי אמונה?צריך לברר על ידי לימוד..

 

בימים אלה של מסע הבחירות, מנסה כל מפלגה לתמצת את האידאולוגיה שלה למספר קווי יסוד מחייבים. יש המבליטים את הביטחון. יש , את זכויות האזרח בראש. חלק המדגישים את הצורך לטפל בבעיות חברתיות. ואחרים הסבורים ששמירת החוק והמשפט היא בראש. ויש כמובן הדורשים לקיים את חוקי התורה ללא שינוי וללא פשרות. אלה פחות או יותר הנקודות המבדילות בין הרשימות המרובות.
חז"ל ניסו בכל כוחם להרחיב את היריעה לחשיבות כל 613 (תרי"ג) המצוות שבתורה. ובכל זאת במשך ההיסטוריה אנו מבחינים בדגשים שונים, לפי אחת הגרסאות:(מסכת מכות כג.) דוד המלך צמצם את המצוות לאחת עשרה (פרק ט"ו): הולך תמים, פועל צדק, דובר אמת, לא מרכל, לא מבייש את חברו, מכבד את יראי ה’. לא חוזר בו מהבטחותיו, לא מלווה בריבית ולא לוקח שוחד.
בא ישעיהו הנביא ומצמצם לשש מצוות. הנביא מיכה לאחר מכן ,יורד לשלוש מצוות חשובות: לעשות משפט אמת. אהבת חסד, והצנע לכת, והכי מצמצם ומצוטט על פי רוב, הנביא חבקוק שהעמיד את כל התורה כולה במשפט הידוע : "צדיק באמונתו יחיה!" מיהו צדיק? איך יחיה? מהי אמונה?צריך לברר על ידי לימוד..
ונסיים בתקופת המשנה הקובעת את המצוות שבזכותם זוכים לחיי עולם הבא: כיבוד הורים. גמילות חסדים. תפילות יומיות ,הכנסת אורחים, ביקור חולים,ניחום אבלים, הבאת שלום בחברה, ובין איש לאשתו. אבל תלמוד תורה מובילה לכולם.
(הדברים נאמרו השבוע בניחום אבלים)
שבת שלום.
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים