חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

מה הקשר בין תחום הזיכרון לתחום הקשב

 

האם תמיד כאשר יש קושי קשבי קיים גם קושי בזיכרון במידה וכן מדוע- על שאלות אלו ועוד אכתוב לכם בכתבה החדשה שלי- להמשך קריאה כנסו

 

זיכרון וקשב- שני צדדים של אותו מטבע?

קושי בזיכרון נובע מבעיה של סדר וארגון בחשיבה,כשאנחנו לא מאורגנים מבחינת החשיבה ודברים קופצים לנו במחשבה כשאין קשר בין מחשבהאחת שקופצת למחשבה שניה אין סיכוי שנזכור במיוחד אם מדובר בלזכור כמות גדולה של חומר לימודי למשל חומר בהיסטוריה. מבחינת מערכת פיזית הבגוף, זיכרון קשור לתפיסה מרחבית בגוף, שזוהי המערכת שקשורה לארגון "ספריית הידע הפנימית" כלומר ליכולת לשלוף אינפורמציה, ללמוד דברים תבניתיים, ולסדר הפנימיוהחיצוני בחשיבה, וכל היכולות האלו ביחד מאפשרים לנו לזכור מידע ולשלוף אותו החוצה בשעתהצורך.

קשב וריכוז זו בעיה פיזית בגוף שנובעת מליקוי בשלוש מערכות, מערכת ההצלבה (מערכת שקשורה ליכולת של שתי אונות המוח לעבוד ביחד וכך מאפשרת יכולת פיזית ויכולת חשיבתית ברמה גבוהה), מערכת שניה היא תפיסה מרחבית (המערכת שדיברנו עליה למעלה), ומערכת שלישית היא פיצול קשב (היכולת לעשות שתי פעולות באותו הזמן).

פעמים רבות כשיש בעיה של קשב וריכוז תהיה גם בעיה של זיכרון מכיוון שבעיות אלו קשורות שתיהן לאותה בעיה פיזית בגוף  (ליקוי בתפיסה המרחבית בגוף).

בברכה,
שרון

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - טיפול רגשי, קשב וריכוז? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים