חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

”אני יכולה לראות את הכאב של כל מי שמגיע אליי לקליניקה”

 

גל פורמן מראשל”צ, מטפלת בשטיפה אנרגטית ובשיטת המסע ואמנית של אורגונייטים וקריסטלים, הצליחה לסייע לבתה להתגבר על מחלת הטרשת הנפוצה – בזכות שיטות הטיפול הייחודיות שלמדה

 

"הייתה לי זוגיות לא פשוטה שהמשכתי בשל החשש שמא לא אצליח להתפרנס לבדי. לאחר שאבי נפטר בגיל 68 בשל מחלה ללא שם, ושנתיים לאחר מכן התגלה גידול אצלי ברחם. נדרשתי להפסיק אמצעי מניעה עד להחלטה רפואית איך לטפל אבל נכנסתי להריון. קיבלתי נבואות אימה מהרופאים לגבי סכנת חיים, איבוד דם, הפלה מאוחרת, לידה מוקדמת ועוד. בכל זאת, משהו בתוכי אמר לי שזו הילדה שלי ושהיא צריכה להיוולד. הקפדתי לשמור על ההריון עד ללידה בשבוע ה-42".

כך מספרת גל פורמן מראשל"צ, מטפלת בשטיפה אנרגטית ובשיטת המסע ואמנית של אורגונייטים וקריסטלים. שנה לאחר לידת בתה, היא עברה ניתוח לכריתת הרחם. היא שכבה לבדה בבית החולים, ולאחר שבן זוגה לא טרח להיות לידה ולסייע לה החליטה להתגרש.

גל: "תהליך הגירושין היה לא פשוט, אך הרצון שלי לחופש היה כל כך ברור. שנתיים אחרי הגירושין הגיע המשבר הגדול ביותר: בגיל ארבע חלתה בתי בטרשת נפוצה, מחלה של אנשים בוגרים. ההיגיון שלפיו התנהלו חיי עד אז נעלם. המחלה התפרצה אצל בתי בעוצמות עם התקף קשה יותר מהשני. היא לא הלכה, לא דיברה, לא נשמה ולא ראתה. הרופאים עמדו פעורי פה ולא ידעו מה לעשות. האימה שיתקה אותי, אבל חוסר ההיגיון פתח אותי לחפש פתרונות במקומות שעד אז נראו לי לא הגיוניים".

בדרך לא דרך היא נחשפה לשיטת הריברסינג, שפתחה עבורה עולם חדש. "הייתי בהלם מעוצמת התהליך והיה נראה לי שמפלי כאב עוזבים את גופי. כל כך התרשמתי מכך עד שרציתי להעביר את זה לבתי, ולכן למדתי את שיטת טיפול זו. כך נחשפתי לעולם רחב של ריפוי אנרגטי והחלטתי לקחת את עצמי בידיים ולהוריד את המשקל העודף מהנפש ומהגוף. התמסרתי לגאונות של סיון אופירי, שסיפרה לי על שיטת המסע, שבמהלכה התחלתי ללמוד יותר על הקשר שבין רוח לחומר. ככל שקראתי ולמדתי יותר, כך הצטמצמו הפערים שהיו לי בין עולם הרוח לעולם המדע. תהליכי המסע הביאו ריפוי לבתי ולי, ובעקבות זאת החלטתי ללמוד ולהתמחות בשיטה זו, על מנת שכלי עוצמתי זה יהיה זמין עבור בתי ועבורי והיום גם עבור המטופלים שלי".

במהלך חיפושיה אחר ריפוי עבור בתה והלמידה שאליה נסחפה, מצאה גל בספריהם של ברוס ליפטון וד"ר נאדר בוטו תשובות לקשר שבין חומר לרוח בדרך שהיא מכירה הכי טוב: משוואות מתמטיות ופיזיקה קוונטית.

גל: "האסימונים התחילו לרדת לי בקצב מסחרר, ובעקבות זאת החלטתי ללמוד את השיטה רפואה אינטגרטיבית מאחדת שגולת הכותרת שלה היא השטיפה האנרגטית. שיטה זו מתייחסת לאדם כמהות רוחנית ייחודית המורכבת מגוף, מנפש ומנשמה. השיטה יכולה לאבחן ולטפל בחסימות במרכזי אנרגיה ובמרידיאנים בגוף האדם, שנוצרו בעקבות משברים הנפשיים. חסימות אלו מפריעות לאנרגיה לזרום בחופשיות, ועקב כך נגרמות מחלות גופניות ונפשיות. שטיפה אנרגטית נועדה לחדש את זרם האנרגיה בגופנו. הטיפול מאפשר להעלות זיכרונות, רגשות, טראומות המבקשות ריפוי, קבלה או סליחה. שיטת המסע והשטיפה האנרגטית משחררות מהגוף אנרגיה עצורה שיכולה לבוא לידי ביטוי בבכי, צחוק או רעד".

כאמנית של אורגונייטים קריסטליים היא משלבת טכנולוגיה ייחודית זו ביופי ויוצרת פירמידות, פמוטים ותליונים לקישוט והתמרת האנרגיה, העשויות משילוב של מגנט, מתכות שונות, קריסטלים ועץ הפולט אנרגיית אורגון. מדובר באנרגיה שהתגלתה ע"י וילהלם רייך, פסיכיאטר ופסיכואנליטיקאי משנות ה-30 של המאה ה-20, שגילה כי קיימת אנרגיה פיזיקאלית חדשה בשם אורגון הנמצאת בבעלי חיים ובאוויר.

גל מודה כי כילדה וכנערה נלחמה על מה שעשה לה טוב. "זו הייתה מלחמה קשה עד שלבסוף ויתרתי ונכנעתי להגדרות הסביבה. מאז ויתרתי על הכל, נכנעתי לרצונות של כולם וכך בעצם איבדתי את עצמי".

בעקבות כל הלימודים וההכשרות שעברה, היא פיתחה תהליך ייחודי המשלב מספר שיטות עוצמתיות: אבחון והבנה של המשברים בשיטת הרפואה האינטגרטיבית, שטיפה אנרגטית המלווה בתהליכי מסע עבור ניקוי ריפוי, שינוי ושחרור למטופל. המטופל מקבל הנחיות להמשך עבודה בבית במטרה לשמור את האנרגיה החדשה ולהעצימה.

גל: "אני יכולה לראות את הכאב של כל מי שמגיע אליי לקליניקה, מתוך ידיעה פנימית נשמתית היוצרת את החיבור ביני לבינו. התמודדותי עם מחלתה של בתי מביאה לפתחי אימהות רבות המתמודדות עם קשיים דומים".

היא נולדה בלנינגרד, רוסיה, תחת השם ג’ניה להורים פעילי ציון מסורבי עלייה בברית המועצות, ואינה שוכחת את החיפוש הגופני המשפיל שביצעו בגופה ובגופן של אחותה ואמה קצינים במרתפי הק.ג.ב בטענה שהן מבריחות מידע חסוי. "למרות שהייתי רק בת ארבע, במשך השנים עלו במוחי מדי פעם הבזקי זיכרון ותמונות, ורק בשנים האחרונות הצלחתי לשחזר מה קרה ואת גודל הצלקת שנוצרה בגופי ובנפשי בעקבותיו. הפשיטו אותי, את אחותי ואת אמי, והעבירו אותנו בדיקה פולשנית במקומות האינטימיים ביותר, בלי שום חמלה והתייחסות אנושית".

החיפוש הגופני המשפיל נערך לאחר שאמה של גל, ראיסה פורמן, נשפטה בשל היותה שותפה ל"מבצע חתונה" ובשל פעילותה הציונית גורשה יחד עם שתי בנותיה גל ושרי אל מחוץ לרוסיה. אביה של גל, בוריס פורמן, אף הוא חלק ממשתתפי המבצע, קיבל במשפט עונש מאסר של חמש שנים בבית הכלא. בדרך לגבול עם אוסטריה, הורידו קציני ק.ג.ב את אמה של גל, אותה ואת אחותה וערכו על גופן חיפוש גופני משפיל וכואב במרתפי ארגון הביון הידוע לשמצה הקרובים לתחנה.

שנות ילדותה של גל עברו בליווי צמוד של קציני ק.ג.ב, שעקבו אחרי כל צעד שעשו הוריה. הרצון של הוריה לעלות לישראל היה כל כך גדול עד כדי כך שהם השתתפו ב"מבצע חתונה". במהלך המבצע, שנערך ב-15 ביוני 1970, תכננו חברי וחברות קבוצת יהודי מסורבי עלייה ופעילי זכויות אדם בברית המועצות לחטוף מטוס אזרחי ריק. זאת על מנת להסב את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית למצוקת יהדות בריה"מ, לחוסר אפשרותם לעזוב וגם במטרה להימלט לישראל.

היהודים מסורבי העלייה שהשתתפו במבצע נעצרו ונשפטו במשפטי ראווה לתקופות מאסר וחלקם אף קיבלו עונש מוות, לאחר שהואשמו בבגידה במולדת, אישום שבזמנו דינו היה מוות. הלחץ הבינלאומי על הקרמלין הביא להמתקת גזרי הדין ואף נחשב לאירוע משמעותי בתולדות העלייה מברית המועצות. המשפט משך תשומת לב בינלאומית לנושא הפרת זכויות האדם בברית המועצות, ובעקבותיו נפתחו השערים לגל העלייה של שנות ה-70 שבמסגרתו עלו מאות אלפי יהודים לישראל.

גל: "כשהגענו לארץ אמי ואחותי רקדו ושרו: ’הבאנו שלום עליכם’ בקרונית שנסעה מהמטוס לטרמינל. אני לא הבנתי את גודל האירוע ולא הרגשתי שמחה, אלא דווקא עצב, בדידות וגעגועים לאבא שלי שנשאר מאחור. הוא שוחרר אחרי מספר שנים והגיע לארץ חבול עם בעיות רפואיות קשות, ואף נאלץ להיעזר בכיסא גלגלים".

גל התגלתה כתלמידה טובה אך לא ממושמעת בלימודיה בבית הספר היסודי חביב ב’ בראשון לציון. בתחילת לימודיה בתיכון החלה ללמוד במכון ויצמן פיזיקה קוונטית, ביולוגיה ותחומי מדע נוספים אליהם נמשכה. בגיל 15 מסגרת זו הסתיימה עבורה, והיא נאלצה ליישר קו עם הרצונות של הוריה ומוריה ולהתמקד בלימודי שרטוט מכונות ואלקטרוניקה. "הדבר היחיד ששמר על שפיותי היה הבריחה לים, שהפך לחברי הטוב ביותר", היא אומרת. עם סיום לימודיה באוניברסיטת NYU שבניו יורק החלה לעבוד בפיתוח ובשיווק ציוד רפואי, ולאחר שהתחתנה בשנת 1992, ילדה שלושה ילדים, כיום בני 27, 22 ו-12, והתגרשה אחרי 19 שנות נישואין.

הלמידה והתפתחות הרוחנית שעברה גל נועדו למצוא מרפא לבתה הקטנה, אך עם הזמן היא התחילה לטפל גם בחברים ובקרובי משפחה והיא גם מתנדבת במנדלת הלב, עמותה המסייעת לאנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן. "ככל שנגעתי יותר באנשים, כך הלכה וגדלה תשוקתי לטפל בהם. אני ממשיכה ללמוד, להתפתח ולפתח בקליניקה שלי כלים נוספים, שיאפשרו למטופליי ריפוי והגשמה".

כך למשל, היא טיפלה בילדה, שהגיעה אליה בשל נתק חברתי ופחד להגיע לבית הספר. שבועיים אחרי תהליך שטיפה אנרגטית שעברה, הודיעה אמה של הילדה שבתה פורחת מאושר. גבר בן 90, שחלה בסרטן הערמונית והגיע לטיפול בקליניקה, סחב כעסים כבדים שהתבססו על המחשבה שלפיה הוא נבגד. תהליך משולב של שטיפה אנרגטית ושיטת המסע איפשרו לו לשחרר את הכעסים, ומאז קשריו עם משפחתו פתוחים יותר והוא עצמו פתוח לאהבה וקבלה של משפחתו.

במקרה אחר, אישה שחששה לנהוג מחוץ לעיר הצליחה הודות לתהליך הטיפול להשתחרר מפחד זה. אם לילדה עם מחלה כרונית, שחוותה קושי עצמי וקושי מול הילדה שלא הסכימה לקבל טיפול רפואי, הצליחה אחרי שטיפה אנרגטית לשחרר את הרגשות השלילים והפחדים ובהמשך חל שיפור ניכר ביחסים של האם עם בתה, שהסכימה לקבל טיפול רפואי. "פעמים רבות הטיפול בילד נעשה באמצעות הטיפול בהורה, מכיוון שקשיים רבים נובעים מההתנהגות או ההתמודדות של ההורים", מסכמת גל.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים