חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

מיהו תושב חוזר? הנה מה שחשוב לדעת על התהליך

 

מסיימים את הפרק שלכם בחו”ל? חושבים לחזור ארצה? זה הזמן להגיש בקשה של תושב חוזר. מיהו תושב חוזר, באילו תנאים צריך לעמוד תושב חוזר ואיך מגישים את הבקשה?

 

מסיימים את הפרק שלכם בחו"ל? חושבים לחזור ארצה? זה הזמן להגיש בקשה של תושב חוזר. מיהו תושב חוזר, באילו תנאים צריך לעמוד תושב חוזר ואיך מגישים את הבקשה?

במקום להתמודד לבד עם התהליך, כדאי לשכור שירותי חברת לוגיסטיקה שתסייע לכם ותלווה אתכם בתהליך עד להתיישבות מחדש בישראל.

מה זה תושב חוזר?

בהתאם להגדרת משרד הפנים, תושב חוזר הוא כל אדם שיש לו אזרחות ישראלית, אבל עבר לגור בחו"ל למשך כמה שנים, הפסיק להיות תושב ישראל וחזר לגור בה על מנת שהביטוח הלאומי יכיר בו כתושב חוזר. 

במידה והביטוח הלאומי אכן יכיר בו כתושב חוזר, הוא יהיה זכאי לקצבאות מטעם הביטוח הלאומי מחד, אך גם לשלם דמי ביטוח לאומי מאידך. בנוסף, להגדרת מיהו תושב חוזר נכנסים גם מרכיבי הקלות מס והקלות אחרות, כדי שניתן יהיה להקל את תהליך ההתאקלמות מחדש בישראל, עם אפשרות של התחלת פרק (ישן) חדש בחיים.

באילו תנאים צריך לעמוד תושב חוזר?

תושב חוזר חייב להיות אזרח הארץ שגילו 17 שנים ויותר עם שובו לישראל וכזה שהיה תושב ישראל בעבר. בנוסף, הוא צריך לשהות תקופה רצופה של לפחות שנתיים לפחות בחו"ל לפני שהוא שב לישראל. 

וזה לא הכול. מבחינת ביקורים בארץ, תושב חוזר הוא כזה שביקר בארץ לא יותר מארבעה חודשים בשנתיים שלפני השיבה ארצה. בשאלת הגדרת מיהו תושב חוזר, חשוב להבים שאדם לא יוכל להיחשב כתושב חוזר במידה והשהות שלו בחו"ל הינה לרגל שליחות.

איך מגישים בקשה להכרה כתושב חוזר?

ראשית, על מנת שאדם יוכל להגיש בקשה של תושב חוזר, עליו להוכיח לביטוח לאומי על כך שהוא ביצע פעולות המעידות בוודאות על רצונות לסיים את השהות שלו בחו"ל ולחזור ארצה באופן קבוע. 

את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון באתר של הביטוח הלאומי בתקופה של 30 יום לפני החזרה ארצה. אדם שלא הגיש את הבקשה במועד המצוין מעלה יצטרך למלא שאלון מיוחד שנקרא שאלון לקביעת תושבות לתושב חוזר.

הגשת בקשה תושב חוזר - שני מסלולים

את הגשת הבקשה להכרה במעמד של תושב חוזר אתם יכולים להגיש בשני מסלולים, מסלול מקוצר ומסלול רגיל. המסלול המקוצר מיועד למי ששב ארצה לאחר שהות של חמש שנים בחו"ל, קטין או עולה חדש. 

המסלול הרגיל מיועד עבור כל מי שאינו עונה על התנאים הללו. עם זאת חשוב לציין, לפני שאתם מגישים את הבקשה עליכם להסדיר את דמי הביטוח הלאומי.

בשורה התחתונה, זה הזמן לחזור לישראל

כדי שתהליך השיבה לישראל יעבור חלק, חשוב לזכור את שירותי המומחים בתחום, שיעזרו לכם עם ההליכים המנהליים, מילוי הטפסים, הגשת הבקשה וכל מה שצריך כדי לחזור להתמקם מחדש בארץ. 

אז אם אתם מתכננים לחזור לישראל לאחר שהות ארוכה בחו"ל, ראשית – ברוכים הבאים. שנית, כדאי שיהיה לכם את הסיוע המקצועי הדרוש.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים