חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

כיצד מתמודדים עם אגרנות כפייתית

 

בחברה המודרנית ישנם אנשים רבים הסובלים מבעיות נפשיות, אגרנות כפייתית היא אחת מהן. מחלות נפש הן נושא כאוב ורבים מהסובלים ממחלות שכאלו סובלים גם מנידוי חברתי. אנו מסתכלים על התנהגותם בצורה ביקורתית, לפעמים אפילו לועגים מאחורי הגב, אך איננו מבינים את הסבל הרב שמאחורי התנהגותם

 

כאשר מדובר באגרנים כפייתיים לא רק הם ובני משפחתם סובלים מהבעיה. אגרנות כפייתית היא בעיה המשליכה גם על כל הסביבה והשכנים וגורמת לבעיות רבות. אם נתאר את הבעיה בגדול - האגרן אוגר אשפה רבה בביתו, ולפעמים גם בחצר או בחללים משותפים של בנייני מגורים. האשפה הרבה מהווה מטרד גדול לשכנים. לא רק ריבוי החפצים הוא הבעיה אלא גם מטרד הריח והמזיקים השונים המתלווים לאשפה. התנהגות שכזו פוגעת באיכות החיים של כל השכנים ולא אחת היא מקור לסכסוכי שכנים ותלונות במשטרה. אך גם אלו אינם יכולים לפתור את הבעיה. 

אם אתם מתמודדים עם אגרנות כפייתית במשפחה, אתם בוודאי נעזרים בשירותי בריאות הנפש. זוהי הדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה. אך ישנו גם צד שני לבעיה והוא הטיפול בדירה עצמה - דירה המלאה בפסולת וחפצים ונמצאת ברמה גבוהה מאוד של הזנחה. דירה שבה הבעיות התברואתיות מסכנות את שלום הציבור. בוודאי הבנתם שפינוי החפצים וניקוי הדירה הוא חלק מהתמודדות עם הבעיה, אך נשאלת השאלה איך עושים זאת? 

בוודאי הייתם רוצים שמישהו יעשה זאת עבורכם. הרי ברור לכם שחוץ מהגועל מדובר בעבודה קשה מאוד. זהו קושי פיזי להוציא את כל הסבלים וזה גם מעלה שאלות שונות של כיצד לפנות את האשפה ולאן. ועוד משתנה במשוואה הוא הזמן הרב שזה ייקח לכם. מדובר בימים שלמים של עבודה. לא הייתם רוצים שמישהו יעשה זאת בשבילכם? נשמע דמיוני נכון?

מי מבצע שירות של פינוי דירות של אגרנים?

יצאנו לבדוק בקרב חברות העוסקות בפינוי תכולת דירה האם ניתן לבצע פינוי דירות של אגרנים כפייתיים. האמת שחזרנו עם חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות הן שאכן ניתן למצוא שירות פינוי דירות של אגרנים כפייתיים המעניק מענה לבעיה עצמה ולנגזרות של הבעיה (כמו המזיקים והצורך בניקיון). החדשות הרעות הן שמעטים מוכנים לעשות זאת. רוב החברות שפנינו אלינו צחקו במבוכה ואמרו לנו לא תודה. לאחר כמה טלפונים הגענו לחברת שי פינוי דירה, אשר להפתעתנו לא רק אמרה שהיא מוכנה לטפל בבעיה, אלא גם סיפרה לנו שהיא מנוסה מאוד בנישה הזו. באמת היינו מופתעים אך נציג החברה הראה בקיאות גדולה בנושא וגם הסביר לנו על הקשיים הרבים הכרוכים בפינוי דירה של אגרנים כפייתיים. בכך בעצם הם הסבירו לנו מדוע שום חברה אחרת שפנינו אליה קודם אינה מעוניינת בסוג זה של עבודות . 

ישנן סיבות שונות מדוע חברות העוסקות בפינוי תכולת דירה מעדיפות לוותר על פינוי דירות של אגרנים כפייתיים. אם נגיד זאת בכמה מילים - זה כי העבודה קשה ומורכבת. הקשיים כרוכים בקושי במציאת עובדים אשר יסכימו לעבוד בתנאי הזוהמה, הקשיים לעבוד בדירה ללא מרחב פנוי ובעיות התברואה הרשות המאפיינות את הדירה ומסכנות את העובדים. ויש עוד עניין והוא ההתמודדות עם האגרן עצמו, דבר שנדרש במקרים מסוימים. מסתבר שיש גם צורך לפעמים לנהל איתו משא ומתן ולרכך אותו. 

קרדיט התמונה: המרכז לפינוי דירה בישראל

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים