חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

כל מה שחשוב לדעת על גמלת סיעוד לזכאים לכך על פי מבחן הכנסות

 

גמלת סיעוד מגיעה לכל אזרח ישראל שמגיע למצב שבו התלות שלו באחרים גדולה מיכולת שלו להיות עצמאי ולבצע פעולות פשוטות, לפי מבחן של ביטוח לאומי. המצב שבו אדם מגיע לכדי תלות כזאת מחייב אותו למצוא לעצמו מטפל סיעודי, או להיעזר בבן משפחה לכך לאורך כל שעות היום

 

גמלת סיעוד מגיעה לכל אזרח ישראל שמגיע למצב שבו התלות שלו באחרים גדולה מיכולת שלו להיות עצמאי ולבצע פעולות פשוטות, לפי מבחן של ביטוח לאומי. המצב שבו אדם מגיע לכדי תלות כזאת מחייב אותו למצוא לעצמו מטפל סיעודי, או להיעזר בבן משפחה לכך לאורך כל שעות היום. כשצריכים לשלם למטפל סיעודי ההוצאה הכבדה מחייבת עזרה של המדינה ולמרבה המזל יש לכל אדם כזה זכאות לגמלת סיעוד הכנסות שהן המבחן לגובה הגמלה. כך שאם אתם מקבלים הכנסה כיחיד עד לגובה של 12,536 ₪ אתם זכאים לגמלת סיעוד מלאה ובזכותה תוכלו לשכור מטפל סיעודי, לבד או באמצעות סוכנות המשה למטפלים סיעודיים כמו תיגבור סיעוד. את המטפלים הסיעודיים מתאימים לכם לפי הצרכים שלכם ולפי התאמה לתנאי העבודה, כשהמטפל יכול להיות ישראלי או עובד זר, כפי שנהוג כבר שנים רבות בישראל.

מי מוגדר כסיעודי?

כל אדם מוגדר כאמצעי בפעילותו כל עוד הוא יכול לטפל בעצמו ולדאוג לכך שהוא יתרחץ, יתלבש, יתהלך, יקום וישב ואף ישכב לישון ללא צורך בעזרה של אדם אחר. כשהוא מתחיל להזדקק לעזרה נבדקת היכולת שלו לבצע את מבחן הפעולות הבסיסיות על פי ביטוח לאומי, ולפי זה גם תיקבע מידת הסיעודיות שלו וזכאותו לגמלת סיעוד. פעולות האלה נדרשים לבדוק את היכולת של הסיעודיים לבצע פעולות כמו קימה וישיבה, שכיבה, רחצה והתלבשות וגם ללכת בבית ולטפל בהפרשות הגוך בצורה מספקת מבלי להזדקק למטפל סיעודי. זה לא תמיד נעים לעשות את המבחן הזה לעיני הצוות המקצועי של ביטוח לאומי אולם זה הכרחי וברוב המקרים זה פשוט להוכחה כאשר מדובר בעיקר בקשישים שכבר אינם יכולים לעשות זאת לבד. מטפלים סיעודיים יכולים לשהות איתם 24 שעות ביממה או לבוא רק לכמה שעות ביום כדי לדאוג להחלפת בגדים, רחצה ופעולות שונות כאשר הם לא נזקקים להשגחה מלאה בכל שעות היממה.

מבחן ההכנסות לגמלת סיעוד

זכאות לגמלת סיעוד הכנסות מיועדת למי שגר בביתו או בדיור מוגן וזקוק למטפל סיעודי. את הגמלה מקבלים ישירות לחשבון הבנק ואפשר לשלם למטפל שאתם מעסיקים ישירות או דרך חברת סיעוד. את המטפלים אפשר למצוא לבד או באמצעות הסוכנות שמטפלת גם בכל מה שקשור באישורים ובהיתרים ובכל ההשמה של מטפל שמתאים לכם. גמלת הסיעוד מחושבת על פי מבחן הכנסות ליחיד, גם כאשר מדובר בזוג. במקרה של זוג ההכנסה תחושב כך שסכום ההכנסות הכולל יחולק לשניים כדי לראות אם הם עומדים בתנאי של הכנסה עד 12,536 ₪ לגמלה מלאה, או בשיעור מופחת כאשר מדובר בהכנסה של מעל 12,536 ש"ח עד 18,804 ₪. יש חישובים נוספים שצריך לחשב ולפיהם מקבלים את הגמלה המתאימה לכם.

חברת תיגבור סיעוד פועלת למענכם

תיגבור סיעוד מקבוצת תיגבור פועלת כבר שנים רבות באיתור והשמה של עובדי סיעוד וכוח אדם טיפולי כבר 37 שנים. סניפיה פזורים בכל הארץ והיא עובדת עם גופים כמו המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה ומשרד הבריאות, וכמובן קופות החולים. החברה מייעצת ומלווה את המשפחות ומספקת להן מטפלים לקשישים ומטפלים סיעודיים לפי התאמה למשפחה ולמטופל.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים