חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עוברים את ל”ג בעומר בשלום

 

לקראת חגיגות ל”ג בעומר הקרבות ובאות, עיריית ראשון לציון מבקשת לחדד ולהזכיר את חשיבות צמצומן של המדורות ואיחודן.

 

 ראשון לציון כעיר ירוקה, אשר חרטה על דגלה את נושא הקיימות ופועלת לצמצם באופן משמעותי את פליטת גזי החממה, חלוצה גם בעניין זה. המדורות מהוות גורם משמעותי ביותר לזיהום אוויר ולפליטת גזי חממה. מידי שנה בשנה נרשם בערב ל"ג בעומר שיא בזיהום האוויר ובפליטת גזי החממה. לכך יש להוסיף את השחתת העצים והעגלות שנסחבו מהסופר כמו גם את הפגיעה בקרקע כתוצאה מהבערת המדורות.

לטובת אלו אשר ידליקו מדורות בכל זאת , מציע אגף איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון להשתמש בטיפים הבאים לטובת הדלקת מדורה ירוקה ובטוחה יותר:

 1.       השתמשו בפסולת עץ מהטבע  -בענפים יבשים ובקרשים ללא מסמרים ולא בתחליפי עץ למיניהם: מלמין  M.D.F  ,  פורמייקה ועוד, המצופים בפלסטיק, דבק או לכה מהם נוצרים בעת השריפה חומרים רעילים מאוד העשויים לגרום לפגיעה בבריאות האנשים הנמצאים ליד המדורה ונושמים את האוויר המזוהם.

2.       אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק ,ניילונים, צמיגים, לוחות אסבסט או מוצרים המכילים אסבסט כגון: חלקי גגות, אדניות, מיכלי מים וצינורות. שריפת חומרים אלו גורמת לפליטת חומרים העלולים לגרום לסרטן ולמחלות אחרות.

3.       אין להשליך למדורה זכוכיות, אבנים וחפצים שונים העלולים להתפוצץ ולהוות סכנה.    

4.       השתדלו כאמור להבעיר מדורה אחת גדולה במקום הרבה מדורות קטנות.

5.       מומלץ לא לשבת קרוב מאד למדורה ולא בכיוון שאליו פונה העשן, כדי להימנע משאיפה  של מזהמים.   

6.       יש להכין מראש אמצעי כיבוי כמו מים וחול.

7.       בסיום הפעילות יש להקפיד ולוודא את כיבויה המוחלט של המדורה וכמובן לאסוף את כל שאריות הפסולת ולהעבירן למכולות האשפה הסמוכות.

מתוך מחויבות לאיכות החיים שלנו ושל הדורות הבאים בואו נחגוג את ל"ג בעומר ירוק ובטוח ללא זיהום אוויר. ל"ג בעומר שמח וסביבתי לכולם.

     סכנות לבעלי חיים המוחזקים בעיר במדורות ל"ג בעומר

 מדורות ל"ג בעומר מהוות סכנה לבעלי החיים המוחזקים בעיר. המדורות המסורתיות המתבצעות בשעות הלילה, מלוות ברעש, ריחות מזון, ילדים רבים הינן סביבה מסוכנת מאוד לבעלי החיים שלנו. חוסר המודעות של בעלי החיים לסכנות האש בשילוב עם הסביבה החדשה והמאיימת מבחינת בעל החיים עוללה להוביל לסכנות רבות שהראשונה בהן הינה סכנת שריפה ובנוסף קיימות סכנות חנק, היפגעות מגופים חדים כמו מסמרים או שיפודים אובדן ודריסה עקב בהלה.

השירות הווטרינרי העירוני ממליץ לבעלי כלבים להימנע מאופן מוחלט מלקיחת כלביהם אל מדורות החג המסורתיות. כמו כן מומלץ לבעלי כלבים וחתולים שמחזיקים את בעלי החיים שלהם בחצר או מאפשרים לבעלי החיים שלהם לצאת משטח הבית, להחזיקם בתוך כותלי הבית במהלך קיום המדורות המסורתיות.

במטרה למנוע מצבים של התעללות בבעלי חיים, מפקחי השירות הווטרינרי העירוני ופקחי החברה לביטחון בעיר מתודרכים להגביר ערנות לנוכחות בעלי חיים במיוחד במדורות של בני נוער הנמשכות לתוך השעות הקטנות של הלילה בליווי שתיית אלכוהול.

תושבי העיר הסבורים במהלך החג כי חיה כלשהיא נמצאת בסכנת היפגעות ממדורה צריכים לפנות אל המוקד העירוני 106 ולדווח.  מחוץ לעיר ניתן גם לפנות למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה *6911

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים