חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פתיחת עסק – שלב אחר שלב

 

החלטתם לפתוח עסק? מגיע לכם מזל טוב! אך לפני שתרימו כוסית, עליכם לדעת במה כרוך כל העניין של פתיחת עסק. איך לפתוח עסק ואיך לנהל עסק מצליח. יש צורך בהרבה מזל והרבה סדר בניהול החשבונות והניירת של העסק. יש להשיג אישורים ולרוץ בין משרדים ממשלתיים, למלא טפסים, ואם נרצה להגדיר זאת בשתי מילים – כאב ראש...

 

במאמר זה ננסה להציג בפניכם את השלבים השונים אותם יש לעבור בדרך לפתיחת העסק.

רישום במע"מ כעוסק זעיר (פטור) או כעוסק מורשה:

על פי חוק חובה להירשם במע"מ בטרם פתיחת עסק עצמאי בפועל. כדי לבצע את הרישום יש לגשת למשרדי המע"מ הקרובים לבית העסק ובמקרה שהעסק מנוהל מהבית יש לבחור בסניף הקרוב למקום המגורים ושם יש למלא טופס של רישום כעוסק פטור או מורשה על פי הנתונים האישיים ועל פי הרווחים הצפויים. חשוב לציין כי לא כל עסק יכול להתנהל ממעמד של עוסק פטור.

מה עליך להציג במשרדי מע"מ?

  • צילום תעודת זהות.
  • צילום צ’ק או אישור מהבנק על ניהול החשבון העסקי.
  • התקשרות עסקית עם לקוחות או חוזה עבודה.
  • חוזה רכישה או חוזה שכירות של בית העסק.

רישום עסק באגף מס הכנסה

על פי חוק, חובה ליידע את רשויות המס בדבר פתיחת עסק חדש. ניתן לעשות זאת באמצעות ביקור פיזי במקום ואם אין תור ארוך תצליחו לסיים את הפרוצדורה הזו במהירות. ישנה אפשרות לשלוח את ההודעה לשלטונות המס באמצעות דואר רשום וזאת בתנאי שההודעה תהיה חתומה בכתב ידו של בעל בית העסק.

ניהול ספרי החשבונות של העסק –

ניהול ספרי החשבונות של העסק מחויבים להתבצע על פי הוראות החוק. יש לנהל באופן מסודר את רשימת ההוצאות וההכנסות ולשמור את הקבלות והחשבוניות השונות.

חשבון בנק לעסק

בעת פתיחת עסק חדש מומלץ מאוד לפתוח חשבון מיוחד בעבור העסק. חשבון בנק עסקי שם תנוהל כל הפעילות הכספית של העסק. אם העסק פועל במסגרת של חברה יהיה צורך להציג בעת פתיחת החשבון העתקים של תקנון החברה כמו כן את תעודת הרישום שלה, זאת לאחר שיעברו את אישור רואה החשבון או עורך הדין כמו גם אישור של אחד מהם לגבי הזכויות של החתימה בחברה זו.

רישום בביטוח הלאומי

גם כאשר מדובר בחברה או בשותפות, עדיין חובה על בעל העסק להירשם בביטוח הלאומי כעצמאי ויהיה עליו למלא דו"ח רב שנתי. את הרישום יש לבצע מיד בתחילת העיסוק או בעת פתיחת העסק. את פתיחת התיק וההצהרה על השינוי בעיסוק ניתן לבצע על ידי האתר של הביטוח הלאומי.

רישיון עסק

ישנם עסקים המחייבים קבלת רישיון עסק בררו אם העסק שלכם נכלל ברשימה זו. לאחר כל זאת נוכל להרים כוסית ולאחל הצלחה וברכה בעסק החדש.

המאמר מוגש באדיבות UCAN2

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים