חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

שיקום הפה

 

רפואת השיניים ברובה אינה נכללת בסל הבריאות (למעט טיפולים משמרים לילדים), והיא מוכרת כרפואה פרטית ויקרה. נתון זה, לצד אי הנעימות הכרוכה בביקור במרפאות השיניים, מביא רבים להזנחה של בריאות הפה והשיניים, לביצוע טיפולים הכרחיים ומינימליים בלבד לאורך שנים, ועד להתפתחות של בעיות מהותיות יותר הדורשות תהליך של שיקום הפה

 

רפואת השיניים ברובה אינה נכללת בסל הבריאות (למעט טיפולים משמרים לילדים), והיא מוכרת כרפואה פרטית ויקרה. נתון זה, לצד אי הנעימות הכרוכה בביקור במרפאות השיניים, מביא רבים להזנחה של בריאות הפה והשיניים, לביצוע טיפולים הכרחיים ומינימליים בלבד לאורך שנים, ועד להתפתחות של בעיות מהותיות יותר הדורשות תהליך של שיקום הפה.

שיקום הפה הוא למעשה תהליך מקיף, אשר בהתבסס על בדיקות וצילומים מתקדמים, כולל מגוון רחב של טיפולים על פי צורך, החל מטיפולים משמרים דוגמת סתימות, עקירות, טיפולי שורש וכדומה, ועד לניתוחים כירורגיים, טיפול במבנה החניכיים ובצפיפות העצם, השתלות שיניים, השלמות, טיפולים אורתודנטיים ואחרים.

כיצד נדע שהגיע הזמן לשיקום הפה?

כאשר בעיות ומחלות בפה ובשיניים חוזרות על עצמן, מורגשת היחלשות של אחיזת השיניים, כאשר טיפול ולו בסיסי בשן אחת- הביא להפרעה בתפקוד של שיניים אחרות או המנשך כולו, ריח פה לא נעים הנותר גם לאחר פעולת צחצוח, דימום ורגישות בחניכיים וקושי בלעיסה- כל אלו מצריכים פניה למרפאת שיניים, לבדיקה ובחינה, ועל פי צורך בניית תכנית מקצועית לשיקום הפה.

במקרים רבים עקירת שן בודדה עשויה להביא לתזוזה של שיניים נוספות, להיחלשות שלהן ולשינוי במנשך הפה אשר מתבסס על איזון ותמיכה של השיניים זו בזו.

בענף רפואת השיניים רפואה מונעת, גילוי וטיפול מהיר של בעיות, עשויים לחסוך בטיפולים מורכבים יותר ובעלויות כבדות בהמשך. הזנחה לעומת זאת, תביא בהכרח לשרשרת של התפתחויות רפואיות ונזקים מצטברים, אשר יידרשו בסופו של דבר למענה מורכב ויקר יותר.

אילו טיפולים ניתן לבצע בתהליך השיקום?

תהליך שיקום של הפה הוא תהליך אישי, המותאם לכל מטופל ומטופל על פי צרכיו. לאחר בדיקה וצילומי T.C להדמיה וקבלת תמונת מצב מדויקת יקבע הרופא המטפל את סוג הטיפולים וסדר הטיפולים, בשיתוף ושקיפות אל מול המטופל.

בין הטיפולים הנפוצים בתהליך של שיקום הפה:

עקירת שיניים- עקירה של שיניים חולות ופגועות אשר לא ניתן להציל

סתימות- ביצוע מילוי וסתימת חורים באמצעות חומרים שונים המדמים את השן הטבעית, למניעת חדירה של שיירי אוכל ומזהמים אל עומק השן והשורש.

טיפול שורש- טיפול בשורש השן לאחר היווצרות חורים עמוקים ופגיעה בו.

מבנה וכתר- טיפול בשיניים שבורות וחולות אשר לא ניתן למלא באמצעות סתימה, תוך יצירת מבנה פנימי וחיצוני לשן והקמת כתר לצרכי אסתטיקה.

שחזור שיניים- שחזור שיניים פגועות ושבורות באמצעות חומרים איכותיים ועמידים וטכניקות מתקדמות.

ניתוחי חניכיים- הסרת שיירי חניכיים, הרמת סינוס, טיפול כירורגי בחניכיים לצרכי איזון המנשך ובמטרה להיפטר מחלקי חניכיים פגועים.

טיפולים אורתודנטיים- התקנת פלטות וגשרים לצורך יישור שיניים.

השתלות שיניים- עקירת שיניים חולות ופגועות אותן לא ניתן להציל והשתלת יסוד שגשוגת טיטניום איכותית וכתר עמיד, שתלים איכותיים למראה פה בריא ואסתטי ולתפקוד אופטימלי.

שיקום הפה ביום אחד

בעבור חלק מן המטופלים- התחייבות לתהליך טיפולי ארוך טווח עשי לגרום לחרדות של ממש. במטרה להימנע מאותן חרדות וקושי טיפולי, שאף עשויים להשפיע על התנהגות המטופל בעת הטיפול ולהפריע למהלך הטיפול התקין, ניתן לבצע מגוון טיפולים ועד לכלל הטיפולים הנדרשים, ביום אחד, ותחת השפעה של טשטוש או הרדמה.

קיימים מספר פתרונות בענף לטיפול תחת השפעה מרגיעה ומיטיבה ועד להרדמה מלאה, החל משימוש בהרדמה מקומית וגז צחוק, המשך בטיפולים תחת סדציה ועד להרדמה מלאה. שימוש בסדציה ובהרדמה מלאה הוא שימוש בחומרי הרדמה בצורה מבוקרת, דרך מערכת הנשימה או דרך הווריד, במטרה לכלול כמה שיותר טיפולי שיניים ביום אחד, וחשוב שיבוצעו בפיקוח רפואי מחמיר.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים