חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

מהו ריגול תעשייתי?

 

אחד מהדברים המעסיקים חברות רבות ברחבי העולם היא השמירה על המידע העסקי והתעשייתי אשר מאפשר להם לייצר את המוצרים שלהם. גניבה של מידע סודי מחברה יכול לגרום לה נזק כספי עצום ואפילו לגרום לפשיטת רגל שלה. ריגול תעשייתי הוא דבר אשר מתרחש מדי יום הכל מקום בעולם

 

אחד מהדברים המעסיקים חברות רבות ברחבי העולם היא השמירה על המידע העסקי והתעשייתי אשר מאפשר להם לייצר את המוצרים שלהם. גניבה של מידע סודי מחברה יכול לגרום לה נזק כספי עצום ואפילו לגרום לפשיטת רגל שלה. ריגול תעשייתי הוא דבר אשר מתרחש מדי יום הכל מקום בעולם. אולי לא שומעים עליו הרבה אבל מאחורי הקלעים מתרחשים לא פעם ניסיונות ואף הצלחות של ריגול תעשייתי גם בארץ. ההוצאות הנדרשות עבור פיתוח מוצרים חדשים הם גבוהות מאוד והשגה של המידע בדרך הקלה של ריגול תעשייתי קורצת לגורמים שונים. כאשר מדובר על השגה של מידע בדרכים חוקיות אין הרבה מה לעשות, אבל כאשר מדובר על ריגול הנעשה באמצעים בלתי כשרים מודבר בעבירה על החוק.

כיצד מתמודדים עם ריגול תעשייתי?

לרוב, החשד לריגול תעשייתי מתחיל כאשר בעלי החברה שמים לב כי מידע פנימי של החברה נמצא בידי חברה מתחרה. במקרה כזה בשביל לברר את העניין יש לפנות אל משרד חקירות מקצועי אשר מתמחה בטיפול בנושא של ריגול תעשייתי בכדי שיוכל לבצע את הבדיקות הנדרשות בכדי להוכיח האם ישנו ריגול תעשייתי כנגד החברה, ולספק את הראיות הנדרשות. מחירי חקירות של ריגול תעשייתי יכולים לנוע בטווח מחירים גדול מאוד, כתלות בהשקעה אותה נדרש משרד החקירות להשקיע בכדי להוכיח את העניין.

כיצד נעשה ריגול תעשייתי?

לחברות המעוניינות להשיג מידע מחברות אחרות, ישנם דרכים רבות בכדי לעשות זאת. ריגול תעשייתי יכול להיות על ידי השגה של האשפה של החברה המתחרה שם יכול להופיע פעמים רבות מידע מסווג. דרכים נוספות חמורות עוד יותר הם גניבה של מסמכים או צילום שלהם, התקנה של האזנות סתר, גניבה של מחשבים או פריצה אליהם, גניבה של דיסקים קשיחים ואמצעי גיבוי וכן על זה הדרך. אם אתם חושדים שאחד מן המקרים הללו מתרחש אצלכם בחברה, פנו אל חברת בילוש חקירות אשר מתמחה בגילוי של ריגול תעשייתי, והיא תעשה עבורכם את העבודה בכדי לגלות ולהזהיר אתכם מפני הגורם אשר מרגל אחרי החברה וחושף את הסודות שלה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים