חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

טיפים לבחירת מצלמה דיגיטלית למתחילים

 

רכישת המצלמה הראשונה עשויה להיות מבלבלת עבור מי שהחליט שכל כמה שטובה המצלמה המונחת לו בכיס, מצלמת הנייד, כבר איננה מספקת אותו. כל צלם מתחיל, צריך לעבור איזה תהליך למידה. נכון, אתם כבר מצלמים שנים במצלמת הנייד שלכם, אך הצילום במצלמה שונה מעט מהצילום בנייד

 

רכישת המצלמה הראשונה עשויה להיות מבלבלת עבור מי שהחליט שכל כמה שטובה המצלמה המונחת לו בכיס, מצלמת הנייד, כבר איננה מספקת אותו. כל צלם מתחיל, צריך לעבור איזה תהליך למידה. נכון, אתם כבר מצלמים שנים במצלמת הנייד שלכם, אך הצילום במצלמה שונה מעט מהצילום בנייד. מצלמה מאפשרת להתמקד בפיתוח טכניקות צילום שונות, הכרת הפוקוס ושימוש בו, מהו החיישן ואיך מגדירים את הפרמטרים השונים. תחום הצילום התפתח מאוד בעשורים האחרונים. בזכות הצילום דיגיטלי חל שיפור עצום באיכויות הצילום המאפשרות לכל אחד ואחת להנציח רגעים חשובים וחוויות שונות הנקרות על דרכנו ולהפוך את כולנו לצלמים בהתהוות. בשוק שפע רב של מצלמות דיגיטליות, בעלות מאפיינים שונים עלויות שונות וההיצע רק מגביר את עוצמת הבלבול. כמובן שלמצלמות למתחילים לא אחת פחות תכונות מאשר למצלמות המקצועיות.

מה חשוב לדעת לפני רכישת מצלמה למתחילים 

המדריך הבא נכתב בשיתוף עם המומחים של חנות וויו סנטר לפתרונות מולטימדיה. בביקור באתר הבית של ViewCenter תוכלו למצוא מגוון עשיר ורחב של מצלמות דיגיטליות, וכן להיוועץ עם איש מקצוע טכני אשר יכווין אתכם אל המוצר שיענה על צורכיכם ובהתאם לתקציבכם.

איפה קונים

מצלמה קונים בחנות צילום. לא בחנות לצרכי משרד ולא בחנות למוצרי חשמל.
אין תחליף לחנות צילום מקצועית, ששמעתם או קראתם עליה המלצות, שמעסיקה אנשי מקצוע שידעו לייעץ ולהדריך. חנות שתקבלו בה אחריות כוללת ומלאה על המצלמה שרכשתם וכזו שבהמשך, ככל שתרצו להתמקצע, תרצו לחזור אליה שוב ושוב

תקציב
אין תשובה מדויקת לשאלת התקציב ולכן אנחנו נמליץ לכם קודם כל להחליט בעצמכם על גבולות התקציב אותו אתם רוצים להשקיע. ניתן למצוא מצלמות קומפקטיות גם בעלות של פחות מ 1000 ₪ והשמיים הם הגבול (או אולי לא) בבואכם לרכוש מצלמות מקצועיות. עליכם גם לזכור כי ישנן מצלמות הדורשות ציוד נלווה והבלבול, ללא הגדרת תקציב מראש, יתעצם.
הגדרת התקציב מראש מאפשרת לכם להגיע לחנות הצילום עם המשפט הפשוט:-
"היי, יש לי 4000 ₪ ואני רוצה לרכוש את המצלמה הטובה ביותר במסגרת התקציב, מה יש לכם להציע לי?" 

אפשרויות הגדרה ידניות

על מנת להכיר את המצלמה, להתפתח כצלמים, ואפילו על מנת ליצור לעצמכם "חתימת צלם" משל עצמכם, כדאי שהמצלמה הראשונה שלכם תתמוך בהגדרות ידניות ראשוניות. 

RAW מול JPEG


JPEG  רוב המצלמות הדיגיטליות שומרות את התמונות כקובץ -JPEG כברירת מחדל. 

RAW  מצלמות באיכויות גבוהות יותר, מאפשרות לעתים לצלם בפורמט RAW, המכיל מידע מלא ועשיר מחיישן המצלמה ותאפשר בעת עריכת הצילומים יותר גמישות. במילים אחרות בקובץ JPEG  ישנו פחות מידע מאשר ב RAW אבל חייבים להודות בשני דברים.
1. במצלמות הטובות של היום כמעט ואין הבדל בין שני סוגי הקבצים
2. במצלמה למתחילים, בוודאי שניתן להסתפק בקובץ JPEG  במיוחד אם יש הפרש גדול במחיר

סוגי המצלמות

מצלמה קומפקטית

קטנה וקלה לשימוש
נדרשת הכנה מועטה והגדרות פשוטות על מנת לצלם
מעניקה צילומים באיכות טובה,
מצלמה קומפקטית תענה על הצרכים הללו, ברוב המקרים והמותג לא עקרוני מאחר לכל יצרן יש מצלמות בעלות פונקציות בסיסיות עקרוניות המתאימות למתחילים.
מה לחפש?
מסך דיגיטלי לתצוגה מקדימה, פוקוס אוטומטי, כרטיס זכרון גדול, ויכולות זום ראויות.

מצלמת גשר

מצלמת גשר או ה"דמוי DSLR"  מאפשרת מעט יותר שליטה על התמונות אותן תרצו לצלם. שלא כמו במצלמות ה DSLR אין אפשרות להחליף בהן עדשות, אך היצרנים השכילו לשכלל את תכונות הזום שלהן בצורה מרשימה שמקלה מאד על הבחירה בהן.
הן גדולות יותר, בחלקן הגדול ניתן לאחסן את הקבצים ב JPEG וב RAW עובדה שמאפשרת יכולות עריכה ועיבוד טובות הרבה יותר מאשר במצלמות הקומפקטיות.

מצלמת SLR 

מאפשרת החלפת עדשות דבר המקנה שליטה מלאה על סוג ואיכות הצילום.
בשוק קיימים לא מעט דגמים לא יקרים וטובים למתחילים. מצלמת SLR מקנה לכם גמישות מאחר וניתן להתקין עליה פלאש חיצוני, ובהמשך להוסיף לה מערכי עדשות.
יש ל DSLR  הגדרות ידניות רבות יותר מאשר למצלמות הקומפקטיות ומצלמות הגשר.
מצלמות ה DSLR כבדות יותר ומבחינת התקציב הראשוני – יקרות יותר.

מצלמת SLR ללא מראה

בשונה מהעינית האופטית במצלמות ה SLR - מצלמה ללא מראה עובר קו ראייה ישיר בין העדשה והחיישן. ומתקבלת תצוגה מקדימה של התמונה בזמן אמת. כלומר, עוד טרם צלמתם את התמונה, תוכלו לוודא שההגדרות מתאימות לכוונה.
גם למצלמות אלה מבחר גדול של עדשות מתחלפות, הן קלות משקל ביחס ל SLR
הן יקרות יותר ומאחר וזמן חיי הסוללה קצר יותר, יש להיות תמיד מצוידים בסוללת גיבוי.

כפי שכבר ציינו למעלה, רכישת מצלמה אינה מתחילה ומסתיימת במצלמה עצמה.
בבואכם לתכנן את התקציב כדאי לקחת בחשבון תיק מצלמה, כרטיס זיכרון גדול, חצובה, סוללות גיבוי ועוד.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים