חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

שוקלת לקחת לומיירה? אמצי גישה אחראית

 

ירידה במשקל במהלך ההריון, ותוך כדי הנקה, היא עניין עדין, הדורש התייחסות מדוקדקת. נשים רבות עשויות לחפש פתרונות, לשמירה על המשקל, ואפילו ירידה גם בתקופות אלו

 

ירידה במשקל במהלך ההריון, ותוך כדי הנקה, היא עניין עדין, הדורש התייחסות מדוקדקת. נשים רבות עשויות לחפש פתרונות, לשמירה על המשקל, ואפילו ירידה גם בתקופות אלו.

אפשרות אחת שנשקלת על ידן, היא תרופת ההרזיה לומיירה. עם זאת, חשוב להבין את הסיכונים והשיקולים הפוטנציאליים, לפני השימוש בכל תרופה שהיא במהלך הריון או הנקה. 

מאמר זה נועד, להדגיש את החשיבות של זהירות, כאשר נשקל השימוש בלומיירה, לנשים הרות ומניקות, או בתקופת תכנון הריון.

סיכונים ושיקולים בנטילת לומיירה, בהריון

הריון הוא תקופה קריטית, הן עבור האם, והן עבור העובר המתפתח, לכן יש לגשת בזהירות, לכל שיקול על נטילת תרופה במהלך תקופה זו. תרופה זו מסווגת בקטגוריית הריון X, כלומר הוכחה כבעלת השפעות שליליות על העובר, במחקרים בבעלי חיים, ויש לה פוטנציאל להזיק לו. לכן, אין להשתמש בלומיירה על ידי נשים בהריון, או כאלה שמתכננות להיכנס להריון.

הסיכונים הפוטנציאליים בנטילתה במהלך הריון, הם: סיכון מוגבר להפרעות מולדות, סיבוכים קרדיווסקולריים, והפרעות פוטנציאליות בגדילה של העובר, ובהתפתחות שלו. 

כל ניסיון לתכנן ירידה במשקל במהלך ההיריון, חייב להיעשות באמצעות תזונה בריאה ומאוזנת, שתספק לעובר את כל צרכיו. גמו כן, רק פעילות גופנית מאושרת להריון- כמו שחיה, הליכה, וספורט אנאירובי. כל זאת כמובן, בהנחיית איש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות, בעל ידע בליווי נשים הרות.

הסיכונים והשיקולים במהלך הנקה

ההנקה מספקת יתרונות רבים, בריאותיים- גופניים ונפשיים, הן לאם והן לתינוק. חשוב להקפיד גם כאן, על תזונה בריאה ומאוזנת, על מנת לתת לתינוק באמצעות חלב האם, את כל צרכיו התזונתיים. בייחוד כאשר מדובר על הנקה בלעדית.

יש מידע מוגבל לגבי הבטיחות של לומיירה בזמן הנקה, אך בדרך כלל לא מומלץ להשתמש בזריקות אלו בעת ההנקה, מכיוון שהרכיבים הפעילים של התרופה, עלולים לעבור לחלב האם, מה שעלול להוות סיכון לתינוק היונק.

מכיוון שחלב אם הוא חיוני לגדילה והתפתחות של התינוק, יש להימנע מנטילת תרופות, שעלולות להשפיע על איכותו או הרכבו של חלב אם, אלא אם כן הכרחי. גם לצורך דיאטה בזמן ההנקה, מומלץ להתמקד בתזונה מאוזנת, ובפעילות גופנית סדירה. כל זאת כמובן, תוך התייעצות עם איש מקצוע בתחום הבריאות, או דיאטנית מוסמכת, המתמחה בתזונה לאחר לידה.

התייעצות עם אנשי מקצוע בהריון ובהנקה

חשוב להדגיש, כי נשים הרות ומניקות, חייבות להתייעץ תמיד עם הרופאים האישיים שלהן, לפני השימוש בתרופות להורדה במשקל, או לפני החלת שינויים משמעותיים בתזונה, ובשגרת הפעילות הגופנית שלהן. 

אנשי מקצוע בתחום הבריאות, יכולים לספק הדרכה מותאמת אישית. להציע דרכים חילופיות לירידה במשקל, בצורה בטוחה ובריאה, במהלך שלבי החיים הרגישים והשבריריים הללו.

Obesity- פורטל המידע האמין והמקיף בישראל

דיאטה במהלך ההיריון וההנקה, דורשת גישה זהירה ופרטנית. תרופות כמו קונטרייב או הלומיירה, עלולות להיות מפתות במיוחד לשימוש, על מנת להנות מירידה במשקל מהירה, וכמעט ללא מאבקים. אך חשוב עוד יותר לוודא כי הילדים שלכן בטוחים ומוגנים, מהשפעתן של תרופות שאינן רצויות להם.

באתר של obesity תוכלו למצוא את כל המידע הנדרש לכם, בתחום התרופות להרזיה ולירידה במשקל. כל זאת, בלי לוותר על בטיחות ובריאות לטווח רחוק.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים