חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

באים לכם בטוב

 

תכנית נתי”ב מעניקה לכ-250 ילדים ברחבי העיר פעילויות פנאי והעשרה ללא תשלום * בני הנוער מדריכים את הילדים בשמונה מרכזים שונים, ולצדם פועלת גם קבוצת אימהות שנרתמה לנושא החשוב ומיישמות בשטח עבודה קהילתית

 

בזמן שב-15 במארס צוין ברחבי הארץ יום המעשים הטובים, חתמו חברי תכנית נתי"ב חודש שלם שכולו מעשים טובים בעיר. נתי"ב (נוער תומך בילדים בקהילה) מציעה פעילות פנאי והעשרה ללא תשלום לכ-250 ילדים ברחבי העיר. התוכנית מופעלת על-ידי עיריית ראשון לציון באמצעות שיתוף פעולה בין מחלקת קהילה במינהל לשילוב חברתי, אגף הנוער והצעירים ועמותת "מכוונים מעלה".

בני נוער מרחבי העיר מדריכים את הילדים בהתנדבות בשמונה מרכזים שונים, בליווי של רכזות ושל קבוצת האימהות הפעילות של נתי"ב, שפועלת כבר 5 שנים. מטרות התוכנית הן צמצום פערים חברתיים, מניעת התנהגויות סיכון והגברת המעורבות החברתית של הקהילה.

חודש המעשים הטובים בנתי"ב מתקיים בכל שנה, תוך שיתוף פעולה עם בתי הספר בעיר. בחודש האחרון, העביר הנוער של נתי"ב לילדי המרכזים פעולות שונות על ערכי כבוד בין אדם לחברו, על עשייה למען האחר ועל הסביבה והקהילה שלנו. בימי השיא של חודש המעשים הטובים, נרתמו הנערים, הילדים והוריהם לבצע פעילויות מרגשות וחשובות מאוד.

הפעילות של נתי"ב לכשעצמה מורכבת מאנשים שעושים מעשים טובים כל השנה, בדגש על קבוצת האימהות הפעילות, כפי שמספרת נגה חג’בי-צלישר, אם פעילה בתוכנית נתי"ב: "בהתחלה הוצע לנו להתנדב בפעילות שקשורה בצמצום שוטטות ילדים, אך בעצם נכנסנו לתהליך ארוך ועמוק של הפיכתנו מקבוצה של נשים לקבוצה של אימהות פעילות שיודעות ליישם עבודה קהילתית. באנו לבדוק והפכנו משפיעות ומשמעותיות הן ברמה האישית, החברתית, המשפחתית והמקצועית. גם קיבלנו ולא רק נתנו".

בחודש המעשים הטובים, יזמו האימהות הפעילות מפגשים עם הורי ילדי נתי"ב, וביחד איתם הוחלט בכל מרכז על  הפעילות שתיעשה לכבוד יום המעשים הטובים. וכך, קיימו המרכזים יום מעשים טובים עם רעיונות משמחים וחשובים: הכנת משלוחי מנות לחיילי יחידת "עוקץ", ציורי רצפה בבתי ספר, שיקום גינות קהילתיות והקמת פורימון שכונתי.

מיכל כהן, אם פעילה נוספת מוסיפה: "חשוב לציין כי ייחודה של התוכנית הוא לא רק בטיפוח והעצמת בני הנוער המתנדבים, אלא גם לגרום להם להמשיך ולהיות פעילים ומתנדבים בבגרותם, והיום אפילו יש לנו קבוצת מדריכות ממשיכות. הערך המוסף שלנו כאימהות פעילות הוא שאנו מתוות דרך ומשמשות מעין קבוצת חשיבה לתוכנית תוך שיתוף פעולה עם הרכזות, עם הורי הילדים שמגיעים לפעילות ובתי ספר שמשמשים בית לפעילות של נתי"ב".

נתי"ב מעודדת מעורבות קהילתית ושמה לה למטרה להנחיל לכל הקהילה כי יש להרבות במעשים טובים בכל השנה, וכל המוסיף – הרי זה משובח.  "אין ספק שהפעילות בנתי"ב שינתה אותי ואת דרך מחשבתי", אומרת מיכל, "לא עוד מה מגיע לי אלא מה אני יכולה לתרום לקהילה."

מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק התיק לשילוב חברתי במועצה, מוטי עג’מי: "הפעילות החשובה ומלאת הנתינה של חברי הקבוצה מסייעת לנו להגיע לאוכלוסיות הזקוקות לנו. נמשיך לפעול כדי להרחיב את מעגל השירותים והפעילויות למען הילדים ובני הנוער."

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים