חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האם מחירי הקייטנות בראשון יקרים

 

הפורומים גועשים סביב מחירי הקייטנות בעיר וההפגנות הגיעו עד לישיבת מועצת העיר השבוע. אז הלכנו לבדוק ומצאנו שראשון ”במשפחה טובה” עם רחובות ומודיעין אך גם הפער מערים אחרות לא ממש ענק. ואם מחפשים פתרון אמיתי, חפשו אותו בתקורת המפעילים שהיא כמעט סוד צבאי

 

כמו שבכל חודש מאי ממתינים לשרב הבלתי נמנע, כך היה ברור שהמאבק סביב מחירי הקייטנות כמו כל שנה שוב יגיע לפרונט. שוב יטענו הורים וגורמים באופוזיציה שהעיריה לא מתחשבת, והעיריה כהרגלה תיתמם, מה פתאום. 

אז מה יהיה? במודיעין נפתח מאבק שמובילה הנהגת ההורים ובמקביל מאבק ציבורי של  עורכת דין מקומית ש"מפריעה להנהגה" להביא להורדת המחירים. בראשון אין שומעים על מאבק מאורגן של ועד ההורים, והבמה נותרה פנויה לחברת המועצה מהאופוזיציה, ליאל אבן זוהר שהיתה עד לא מכבר חברת קואליציה וחצתה את הקווים. טוב שיש אופוזיציה.

וכשאומרים היום במה, מתכוונים כמובן לקבוצות הפייסבוק שהחלו בימים האחרונים ממש לגעוש, חברת המועצה יצאה בדברים חריפים בפוסט בדף שלה ומחוץ לאולם ישיבת מועצת העיר, התגודדו הורים עם שלטים הקוראים להוזלת מחירי הקייטנות. 

אז על מה מתבססם אותם מפגינים וכן חברת המועצה. הגב’ אבן זוהר עשתה שיעורי בית, שלפה טבלאות מחירי בערים אחרות והמסקנה שלה, ראשון הכי יקרה. בהמשך ניקרא את תגובת העיריה שלא היו דברים מעולם וראשון הינה בין הזולות. האומנם?

תמצית הפוסט של חברת המועצה ליאל אבן זוהר:

"לקראת החופש הגדול, הנה כמה נתונים: ראשון לציון, עירי, היא בין הערים המובילות במחירי קייטנות קיץ, וזה לא כבוד גדול. השונות בין הערים בארץ רבה. ברמלה, תשלמו רק 62 ש"ח ליום קייטנה עד 16:00. בראשון לציון 92 ש"ח עד 16:00. אם אתם גרים ברמת גן או נס ציונה, תשלמו כנראה רק 89 ש"ח או 90 ש"ח. למשפחה ממוצעת שיש בה יותר מילד אחד, מדובר באלפי שקלים לחופש גדול, שעולה המון המון כסף. למה ההפרשים? ".

למי שהתעמק אפילו טיפה בטבלאות מחירי הקייטנות, יכל בקלות לאבד את הידיים והראש בתוך ג’ונגל המחירים והאפשרויות: קייטנה ל 5.5 שעות, 8.5,  9.5 ובמקביל, בעיר אחת הקייטנה נמשכת 16 ימים, בשניה, 18, בשלישית 15 ובאחרת 22 יום. בקיצור, משימה לא פשוטה.

ובכל זאת החלטנו לסייר במספר אתרים בהם הוצגו מחירי הקייטנות במספר ישובים ובנוסף גם בדקנו זאת טלפונית:

בנס ציונה (21 ימי קייטנה) המחיר ליום - 89 שקל 

במודיעין (18 ימי קייטנה) המחיר ליום -  92 שקל

ברחובות (22 ימי קייטנה)המחיר ליום - 92  שקל

ברמת גן - בית עמנואל (15 ימי קייטנה) - 89 שקל ליום

בחולון השכנה "התבשרו" ההורים כי השנה תהיה הנחה של 5% והמחיר יעמוד "רק" על 89.6 ש"ח ליום

בנתניה המקומונים מבשרים לנו על הוזלה יותר גדולה, 15%. יפה, רק שכחו לציין שהמחיר אשתקד היה בכלל שערוריה, וגם אחרי ההוזלה, עדיין המחיר דומה לרחובות, מודיעין וראשון.

ובראשון: המחיר בראשון זהה בדיוק לזה של רחובות ומודיעין, 92 שקל ליום.

מטבלה זו ניתן לראות שלכאורה יש פערים, אך כשמתרגמים את ההפרש, יוצא שתושב חולון ר"ג או נס ציונה חוסך עשרות בודדות של שקלים.כסף קטן לאחד, הרבה כסף למישהו אחר.

בין הישובים קיים פער באשר למיקומם בטבלת המדד הסוציו אקונומי, ולפיכך המחיר ברמלה למשל לא יכל להיות אינדיקציה למחירי הערים המבוססות יותר.

אז האם 92 שקל ליום  זה הרבה? בוודאי שכן כמו ש 89 שקל זה הרבה מידי. במיוחד כשזוכרים שבסך הכל מדובר ברוב המקרים בסוג של בייבי סיטר, שמקבלות שכר זעום בוודאי, אבל לאם ולאב שתקועים באמצע חום יולי בעבודה, גם בייבי סיטר זו הצלה. 

אז אולי טענת העיריה שראשון היא אחת מהערים הזולות, מעט מרחיקה לכת, אך מצד שני, ניראה שהמאבק צריך להתחיל ברמה הארצית, אולי  מהכנסת שאולי תשב על המדוכה ותקבע סולם מחירים מומלץ כמו שכר הלימוד או מחירי המים, ועד אז רצוי אולי לברר בהנהגת הורי העיר מודיעין, נתניה וחולון איך הם הצליחו במו"מ להוזיל במעט מה את המחירים, כי ביננו, יותר מידי להוזיל אי אפשר, אלא אם העיריה תחתוך את התקורה שהמפעילים גובים. 

והתקורה (עמלה) היא לב הבעיה. כמה תקורה המתנסים/חברות עירוניות גובות... נסו לברר. זה כמעט סוד צבאי ומסובך בדיוק כמו להבין איזה ישוב גובה תשלום יותר יקר/זול לקייטנה.

תגובת העיריה:

ין כל רווחים מהקייטנות ולראייה, קייטנות החברה העירונית בראשון לציון נחשבות לאחת מהזולות בארץ ובוודאי מערי האזורמשנה לשנה, נרשמים יותר ויותר ילדים לקייטנות של החברה העירונית.

בחברה העירונית יש מערכת ענפה של הנחות והטבות לתושבי העיר. החל מהנחות על כל ילד נוסף וכן על כל מחזור הרשמה נוסף. כמו כן, קיימת ועדת הנחות, הדנה בכל שנה במאות בקשות ומבצעת בפועל הנחות באחוזים משתנים בהתאם לקריטריונים ברורים. הבהרנו לא פעם כי לא יוותר ילד או ילדה מלהשתתף בקייטנה על רקע כלכלי. נציין עוד כי קיים פתרון משמעותי להורים לתלמידי כיתות א’ ו-ב’ עם כניסת מיזם "בית ספר של קיץ"- פרויקט משותף של משרד החינוך ועיריית ראשון לציון. אנו מקווים כי המדינה תשכיל להרחיב פרויקט זה על מנת להפחית את הנטל הכלכלי מההורים".

 

- התמונה נלקחה מדף הפייסבוק של חברת המועצה ליאל אבן זוהר

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים